Transformacja w kierunku neutralności emisji CO2 w drogowym transporcie towarowym przebiega bardzo dynamicznie. W fazie przejściowej, zgodnie z oczekiwaniami klientów, chcemy wciąż udoskonalać także nasze samochody ciężarowe klasy premium z konwencjonalnym napędem, nie tylko obniżając całkowite koszty posiadania, ale też trwale redukując ślad węglowyPrzykładem postępującej optymalizacji zużycia paliwa w konwencjonalnych jednostkach napędowych jest trzecia generacja 12,8-litrowego silnika OM 471, przeznaczonego do ciężkich pojazdów użytkowych marki z trójramienną gwiazdą. Dostępny od października 2022 r. silnik wyróżnia się szeregiem innowacji technicznych ukierunkowanych na obniżenie całkowitych kosztów posiadania (TCO) – poprzez paliwooszczędną jazdę, niższe koszty eksploatacji i wyższą dochodowość użytkownika, bez uszczerbku dla mocy, dynamiki czy komfortu jazdy.
– zapewniła Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks.
Wraz z trzecią generacją silnika OM 471 wprowadzono zoptymalizowaną pod względem zużycia paliwa turbosprężarkę, która w połączeniu ze zmodyfikowanym układem oczyszczania spalin zapewnia maksymalną oszczędność paliwa na poziomie nawet 4% w porównaniu z poprzednią generacją.
Jednym z atutów zmodernizowanego silnika OM 471 jest rozszerzona funkcja Top Torque, zapewniająca dodatkową moc wtedy, gdy jest potrzebna, np. włączania się do ruchu na autostradzie lub wyprzedzania.
W celu zapewnienia jeszcze większej dynamiki jazdy, inżynierowie przyjrzeli się także całemu układowi przeniesienia napędu. Nowy zautomatyzowany układ sterowania pracą skrzyni biegów PowerShift Advanced, dzięki swej precyzji wybierania biegów, umożliwia szybsze, a jednocześnie płynniejsze ruszanie i przyspieszanie w wielu sytuacjach drogowych.
Nowy układ przeniesienia napędu jest dostępny dla wszystkich ciężkich typoszeregów ciężarówek Mercedes-Benz: od Actrosa i Actrosa F poprzez Actrosa L po Arocsa.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks