Zgodnie ze strategią koncernu konsekwentnie wzmacniamy naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Skutecznie wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w ekspansji międzynarodowej przy dynamicznym rozwoju sieci na rynku słowackim. W ciągu 3 lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną markę. Dostrzegamy duży potencjał tego rynku i co istotne jesteśmy na nim również silnie obecni ze sprzedażą hurtową, co uzupełnia nasz łańcuch wartości mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.Nowe, samoobsługowe stacje pod marką ORLEN powstały w ramach rebrandingu 10 stacji z pakietu 25 przejętych od lokalnej sieci. Proces rebrandingu wszystkich stacji z tego pakietu planowany jest do końca 2022 roku. Nowe stacje oferują paliwa EFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa prowadzi 14 stacji w formacie samoobsługowym, uzupełniających ofertę 22 obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową.
Grupa działa na rynku słowackim od 2019 r., kiedy to spółka otworzyła w tym kraju swoją pierwszą stację paliw. Do końca 2022 roku sieć będzie liczyła 50 obiektów, natomiast w ramach realizacji środków zaradczych po połączeniu z Grupą LOTOS, Grupa ORLEN przejmie od MOL 41 dodatkowych stacji. Obecnie posiada również około 15% udział w hurtowym rynku paliw na Słowacji.
Źródło: Orlen
grafika poglądowa