Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pierwsze w Polsce zamówienie na ciągnik z gamy T E-Tech

Utworzona: 2023-03-28


Przedstawiciele firm Renault Trucks Polska i ID Logistics Polska podpisali list intencyjny otwierający współpracę w obszarze zrównoważonego transportu oraz pierwszy w naszym kraju pre-order na w pełni elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech. 
 

Obie firmy w swoich strategiach wyznaczyły ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. ID Logistics ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, operator kładzie na wykorzystanie „zielonych" technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw.

Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu ich celów.  Aby tego dokonać, potrzebujemy partnerów, na których możemy polegać. Cieszymy się z nawiązania tej współpracy
podkreślił Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska S.A.
Firma z siedzibą w Katowicach jest operatorem logistyki kontraktowej dla branży retail (sieci spożywcze i specjalistyczne), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG oraz e-commerce. Spółka zarządza 20 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej 720 tys. m. kw., ma też 3 oddziały transportowe. Zatrudnia ponad 6000 osób.

Renault Trucks zapewnia nam możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych. Duże znaczenie ma też wsparcie dostawcy pojazdów, takie jak pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców oraz kontrakty serwisowe
dodał Piotr Mroczka, dyrektor ds. transportu ID Logistics Polska S.A.
Renault Trucks inwestuje w rozwój napędów elektrycznych i realizuje ich seryjną produkcję. Firma wdraża również program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Od 2040 r. producent ma zamiar sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych. 
 
Nasza produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w fabryce w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1000 sztuk, pokazuje, jak poważnie traktujemy elektromobilność. W 2022 roku w Europie Renault Trucks uzyskało 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji jesteśmy niekwestionowanym liderem elektromobilności z 75-procentowym udziałem w rynku. W tym roku uruchomimy produkcję w pełni elektrycznych pojazdów gamy ciężkiej. Jesteśmy jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg, po 44-tonowe ciągniki. Realizujemy również nasze ambicje, aby do 2030 roku 50% sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne
powiedział Valery Muyard, dyrektor generalny spółki Renault Trucks Polska.
Przyjęty w Renault Trucks model gospodarki o obiegu zamkniętym oparty na regeneracji, ponownym przeznaczeniu i recyklingu również przyczynia się do dekarbonizacji branży transportowej. Przedłużając żywotność używanego pojazdu ciężarowego lub części, można zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko nawet o 80%.

Wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności dajemy naszym klientom gwarancję spokoju użytkowania floty. Dzięki specjalistycznym narzędziom do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania, jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do jego potrzeb
uzupełnił Szymon Szenicer, Electromobility Manager z Renault Trucks Polska.

Na zdjęciu (od lewej): Valery Muyard, szef Renault Trucks Polska i Yann Belgy, CEO ID Logistics Polska.

Źródło: Renault Trucks Polska
Do ulubionych

Komentarze (10)

~jarek ogarek
2 lat temu
nie napisali o cenie
~cygaro
2 lat temu
W cenie drutowanej premiumki
~Ordynator orginał!
2 lat temu
Pewnie digital transporte gangster glaca, kupuje nufke.
Oj się będzie działo z tymi siwi, jak wiara się skapnie!
g-a
2 lat temu
W mojej mieścinie kupili kilka lat temu 10 autobusów miejskich na baterie. Nieubłaganie zbliża się czas wymiany baterii w tych autobusach. Jak je kupowali to burmistrz zaklinał się na wszystkie świętości że baterie będą taniały. Zaklęcia nie pomogły, baterie podrożały. Sytuacja wygląda tak że burmistrz musiał brać 13 baniek kredytu choć nie chciał. Po prostu nie ma z czego poprzednich kredytów spłacać. Klasyczne rolowanie kredytu. Tak więc i na nowe baterie też tych 10 baniek znikąd nie wytrzasnie.
~Bolek
2 lat temu
Banki mają, banki dadzą a Usrael ręce zaciera. To tak do Ginka.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels