Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polskie ciężarówki miażdżą konkurencję w Holandii

Utworzona: 2025-01-29


W 2023 roku zagraniczne ciężarówki przewiozły 103 miliony ton towarów z lub do Holandii. Ponad połowa tej ilości została przewieziona przez ciężarówki z Europy Wschodniej, zwłaszcza z Polski.

Choć mamy 2025 rok, dane z 2023 roku są najnowszymi dostępnymi informacjami opublikowanymi przez holenderskie CBS (Centralne Biuro Statystyczne). Wynika to z konieczności dokładnej analizy i przetwarzania statystyk, co pozwala uzyskać wiarygodny obraz zmian na rynku transportowym.

W 2023 roku z lub do Holandii przewieziono łącznie 194 miliony ton towarów drogą lądową. Ponad połowa tej masy (53,1%) została przetransportowana przez zagraniczne ciężarówki, które w ostatnich latach odgrywają coraz większą rolę w przewozach. Po raz czwarty z rzędu zagraniczne pojazdy przewiozły więcej towarów niż holenderskie ciężarówki, co podkreśla dynamikę zmian w sektorze TSL.

Większa ilość przewozów przez ciężarówki z Europy Wschodniej

W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba towarów przewożonych przez ciężarówki z Europy Wschodniej z lub do Holandii. W 2023 roku przewiozły one 55,4% całkowitej wagi towarów (57 milionów ton), podczas gdy w 2007 roku stanowiły tylko 19,4% (15 milionów ton). Ciężarówki z krajów Europy Zachodniej przewoziły mniej towarów z lub do Holandii: 46 milionów ton, co stanowi spadek o 26,1% w porównaniu do 2007 roku. Holenderskie ciężarówki przewiozły 91 milionów ton towarów, co stanowi 30,5% mniej niż w 2007 roku.

Polska największym zagranicznym przewoźnikiem

Wśród zagranicznych ciężarówek, to polskie przewoziły najwięcej towarów z lub do Holandii w 2023 roku (30 milionów ton), co stanowi 29,1% całkowitej wagi towarów przewożonych przez zagraniczne ciężarówki. W 2007 roku polskie ciężarówki przewoziły 10,9% całkowitej wagi towarów przewożonych przez zagraniczne ciężarówki. W tym okresie także ciężarówki rumuńskie i litewskie przewiozły więcej towarów. Z kolei udział ciężarówek belgijskich i niemieckich zmniejszył się o połowę.

Do ulubionych

Komentarze (27)

~gramar
6 mies. temu
Polskie to tylko mają rejestracje a prawdziwie to wszytko robią litwini ma polskich tablicach których wszędzie pełno i nie wiem z czego się tu cieszyć. Gdyby założyć prawdziwe tablice rejestr które miałby być odbiciem kto jest właścicielem auta naprawdę to będzie szok.
~Kusek
6 mies. temu
Polacy nie będą mogli już blokować granicy z Ukraina- polski rząd umieścił przejścia granicznej na liście infrastruktury krytycznej- Paweł Kowal.
~Makysz
6 mies. temu
Połowa z Europy wschodniej, czyli nie z Polski.

Polska leży w Europie Środkowej! Głąby.

Ps. Ile ładunków zostało przewiezionych przez firmy z Europy południowej, zachodniej i północnej?
~Makysz
6 mies. temu
No i Europy Środkowej jeśli mowa o Polsce.
~kat
6 mies. temu
To nie jest powód do dumy, należy wstydzić się, że polski dziad psuje rynek europejski zaniżając stawki. Wstyd, nie powinno się o tym pisać
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels