ID: 139422
PAUZA dzielona (3h+9h). Często robicie? A w nocy?
ID: 139422
ID: 139422
Witam Driverów:). Często korzystacie z tej pauzy na odpoczynek? I czy nadal można kręcić tą pauze w nocy gdyż wielu kierowców narzekało ze po zmianie (max aktywności w nocy 10h) nie może się przespać tych 3godzin jeżdżąc w nocy tak jak kiedyś wcześniej. Proszę o wypowiedzi tych co jeżdżą nocami i nie tylko; ). Szerokości Driverzy! :-).
Witam Driverów:). Często korzystacie z tej pauzy na odpoczynek? I czy nadal można kręcić tą pauze w nocy gdyż wielu kierowców narzekało ze po zmianie (max aktywności w nocy 10h) nie może się przespać tych 3godzin jeżdżąc w nocy tak jak kiedyś wcześniej. Proszę o wypowiedzi tych co jeżdżą nocami i nie tylko; ). Szerokości Driverzy! :-).
~Mr. CALVIN*.29.166.14.ipv4.supernova.orange.pl
*.29.166.14.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (27)
~Mr. CALVIN | jak w temacie... | |||
~Mr. CALVIN | ... | |||
~Bolek | Calvin, nie ma dzielonych pauz. Mogą być skrócone. | -1 | ||
~xyz | do Bolek :powiedział co wiedział tylko żle wiedział | |||
~Mr. CALVIN | "Bolek"- Jak to nie ma dzielonych odpoczynków??. A właśnie 3h+9h który jest zaliczany jako "regularny" czyli 11h i można go stosować nawet codziennie bez limitów. | 1 | ||
~the fly | czas pracy w porze nocnej jest bardzo ruchome jak pora nocna w danym zakładzie. Tak naprawde jest to zapis w naszym kodeksi pracy czyli żaden organ kontrolujący poza granicami naszego kraju jak nasze krodyle nie mają do tego nic. Po drugie kodeks pracy to prawo krajowe a roxporzedzenie 561/2006 WE rozporzadzenie unijne a prawo unijne ma wyzszośc nad prawem krajowym. | |||
~ah jo | Pauza (na spanie) nazywana w 561 - "dzienny okres odpoczynku" w podstawowej wersji jest określana jako "regularny dzienny okres odpoczynku" i ma 2 wersje (jeśli nie liczyć promów) "zwykła" - 11 godzin nie przerwanego odpoczynku oraz "dzielona" - 3 + 9 godzin nieprzerwanego odpoczynku jako regularne opoczynki można ich mieć do woli pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi. A teraz ta Pora nocna - to pojawiło się w rozporządzeniu 2002/15/WE a potem w ustawie o czasie pracy kierowcy. Jaki to ma wpływ na kierowcę? Żaden. Nie ma punktu w taryfikatorze kierowcy który by nakazywał ukaranie kierowcy za to że w danym dniu przepracował ponad 10 godzin gdy choćby minutę z tego było w określonnej porze nocnej. Drugi problem inspektora kontrolującego na drodze - nie ma jak się dowiedzieć jak w danej firmie jest ustalona ta pora nocna - które 4 godziny z zakresu 00:00 do 07:00 - chyba że ktoś przepracował od 00:00 do 07:00 bez przerwy większej niż 4 godziny. czyli na drodze to żaden problem - dla kierowcy i dla firmy W firmie i przy kontroli ITD też nie jest to problem - nie ma takiego punktu w taryfikatorze kar dla przedsiębiorstwa. Jedynie inspektor PIP może nałożyć karę mandatu na przedsiębiorstwo za przekraczanie tego przepisu (z tytułu przekroczenia ustawy o czasie pracy kierowcy) ale to góra 1000 albo 2000 zł (chyba przy "recydywie") za całą kontrolę - za rzeczy poza 561. Oczywiście wszystko dopuki ktoś nie dopisze punktów do taryfikatora. A zagranica? Nie kojarzę czy się kiedyś pojawiało - musiałbym przekopać choćby niemieckie przepisy w poszukiwaniu kary za 2002/15/WE art 7 - choć tak czy siak bez regulaminu pracy lub umowy o pracę przetłumaczonej na język angielski to nie będzie wiedzieć jakie godziny zostały wybrane na porę nocną - ergo nie da się wykonać rzetelnej kontroli na drodze. | |||
~Rolnik | Nie morzesz ciongle robić takich takich odpoczynków. | -2 | ||
zibi1906
| g) „ dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje „ regularny dzienny okres odpoczynku 221; lub „ skrócony dzienny okres odpoczynku” : — „ regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza nieprzerwan y odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, Ale tu nie pisze że nie wolno robić ich "ciongle" | |||
Hesher
| rolnik, wziac do traktora i na pole, mozna do woli 3+9 | |||
~ktosik | ~Mr. CALVIN (2014-02-05 10:13:40) "Bolek"- Jak to nie ma dzielonych odpoczynków??. A właśnie 3h+9h który jest zaliczany jako "regularny" czyli 11h i można go stosować nawet codziennie bez limitów. to nie jest dzielony odpoczynek, tylko laczony czyli nie ma dzielonych odpoczynkow | |||
~Lena | :-). I jak zawsze... "CZESKI FILM" ; ). Czyli 101 opini Pozdro:). | |||
~OLO | No to jak to jest?? Widze ze na tym forum za bardzo nie ma co liczyc na prawdziwa odpowiedz... | |||
~marczibald | Można 3+9 robić codziennie sprawdz sobie Na pip-itd poradnik kierowcy wszystko jasno wytłumaczone | |||
~ktosik | a co tutaj tlumaczyc? " "regularny dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, " | |||
~Kierofca. | I w PiS du poszło... | |||
~Pan Ordynator | Gdzie poszło? | |||
~??? | Czy jak zacząłem 5 30 I pracowałem do 10 luźniej 4 godziny pauzy potem praca do 20 30. i 9 godzin pauzy ok? | |||
~polisz | a po polskiemu jak byndzie? | |||
~Rys | Wlasnie przy instalacji paczkę udzielonej gdy potrzebuję zrobić 11h pauza mogę pracować 15h czy tylko 13h | |||
~Rys | Właśnie gdy potrzebuję zrobić 11h i ją podzielę 3+9 to w tym dniu mogę pracować 15h czy tylko 9h | |||
~Rys | Sorry 15h czy 13h | |||
~takijeden | Calosc (praca + odpoczynek) musi sie zamknac w 24h | |||
~//~ | ~Rys 24h- (3h+9h) =12h | |||
~Rys | Ok rozumie dzienki za info pozdrawiam | |||
~Młody kierowca | A jak się robi pauzę 3h na skoka i w tachografie nie przerwiemy pauzy czy podczas kontroli nie będzie problemu? | |||
~Poiki | Może być. Chociaż tacho pokaże że masz ciągłość przerwy, to program do a-na-lizy czasu pracy pokaże że jeździłeś w tym czasie I tylko od kontrolującego zależy czy uzna taka " przerwę " czy nie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.