ID: 220104
Uszkodzenie podłogi naczepy - jakie konsekwencje?
ID: 220104
ID: 220104
Witam,
ostatnio miała u nas w firmie następująca sytuacja: podczas załadunku wózkiem widłowym (udźwig 1, 75t, masa własna około 3. 4t, przewożony ładunek około 1t) pod prawym przednim kołem załamała się podłoga i wózek częściowo się zapadł. Nie było możliwości wyjechania oraz wyciągnięcia go innym wózkiem, w związku z czym zamówiono dźwig. Podłoga w tamtym miejscu nie była wymieniana od kilkunastu lat - miała grubość około 8 mm. Co najmniej 1-2 razy w tygodniu ta naczepa była u nas ładowana. Nasz punkt widzenia jest taki, że to przewoźnik powinien zapłacić za wynajęcie dźwigu + ewentualną naprawę wózka, a on się upiera, że my powinniśmy ponieść koszt naprawy podłogi. Jak to wygląda prawnie? Operator wózka nie jest w stanie sprawdzić każdego centymetra podłogi, a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca.
Witam,
ostatnio miała u nas w firmie następująca sytuacja: podczas załadunku wózkiem widłowym (udźwig 1, 75t, masa własna około 3. 4t, przewożony ładunek około 1t) pod prawym przednim kołem załamała się podłoga i wózek częściowo się zapadł. Nie było możliwości wyjechania oraz wyciągnięcia go innym wózkiem, w związku z czym zamówiono dźwig. Podłoga w tamtym miejscu nie była wymieniana od kilkunastu lat - miała grubość około 8 mm. Co najmniej 1-2 razy w tygodniu ta naczepa była u nas ładowana. Nasz punkt widzenia jest taki, że to przewoźnik powinien zapłacić za wynajęcie dźwigu + ewentualną naprawę wózka, a on się upiera, że my powinniśmy ponieść koszt naprawy podłogi. Jak to wygląda prawnie? Operator wózka nie jest w stanie sprawdzić każdego centymetra podłogi, a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca.
~hollyas*.internetdsl.tpnet.pl
*.internetdsl.tpnet.pl
Posty (47)
~czary mary 8 lat temu | a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca. >Taa zawsze winny kierowca kuzwa mac!!! | |||
~maro 8 lat temu | Styl jazdy wózkiem? :-) Nie jechał pewnie środkiem? | |||
~robert2 8 lat temu | smyk co za bzdury piszesz nacisk 450kg? toz paleciakiem z 1t paleta bys nie wjrchal | |||
~czary mary 8 lat temu | Jak kuzwa dwa razy na dzien ma przepinke naczepy to kto bedzie sprawdzał jej stan, od tego jest warsztat, i przegląd, a jak zarwał to niech naprawia!, to to samo co na kruchy lud sie nie wchodzi bo mozana go zarwać... | |||
~maro 8 lat temu | Zapewne w zleceniu był zapis o sposobie załadunku i o podstawienie auta spełniającego te wymogi. | |||
Smyk91
8 lat temu | Robert to zależy od klasy podłogi naczepy np. krone firanka z 30 mm podłoga ma klasę 5 czyli wózek nie przekraczający 450 kg na jedną os. Takie są realia. | |||
~maro 8 lat temu | smyk pitolisz głupoty. | |||
~maro 8 lat temu | Kogel SNCO 24P90 dopuszczalny nacisk wózka widłowego 7200kg/oś. | |||
Smyk91
8 lat temu | Zgoda, zależy od naczepy. | |||
~Zakręcony 8 lat temu | maro... napisałem wcześniej, że z takim ciężarem może wjeżdżać na naczepę tylko odpowiednio przeszkolony wózkowy. Podejrzewam, że specyfikacja na którą się powołujesz ma kruczki, w których jest napisane, że trzeba jechać środkiem naczepy. Co prawda, widziałem niejednokrotnie ciężkie wózki ładujące np. papier w rolkach. Podłogi w naczepach wytrzymują te obciążenia. Ogólnie dla mnie temat jest dyskusyjny. Osobiście nie mam pewności w swoich rozważaniach. | |||
~Zakręcony 8 lat temu | Fliegl chwali się naciskiem punktowym o wartości 5900kg. Myślę, że przy nierozgarniętych wózkowych można śmiało podjeżdżać pod załadunek. | |||
~maro 8 lat temu | Nacisk punktowy a nacisk osi wózka widłowego to dwa różne parametry, choć ich wartości bywają zbliżone. | |||
~maro 8 lat temu | Śmigać widlakiem możesz od ściany do ściany, nie musisz środkiem. | |||
~Zakręcony 8 lat temu | W całokształcie monologicznego wywodu... wypada stwierdzić. Wózkowy dał d... | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | ale kuzwa problem, na zachodzie sie nikt takimi żeczami nie przejmuje, | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | Naczepy należy ładować na biegunie pólnocnym wtedy podłoga sie nie zarwie bo koła od wózka są przyciągane z jednakową siła,... a jak w polsce to jedno koło mniej a drugie wiecej, uwzgledniając krzywizne ziemi... | |||
~robert2 8 lat temu | u niemca temat bylby prosty za wszystko zaplacilby przewoznik za czasow naczep z podloga z desek jak naczepa miala slaba podloge odmawiali zaladunku takiej naczepy i koniec. Moim zxdaniem winny jest przewoznik i kropka | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | ~robert2 2017-07-19 20:44:08>Racja, jak dziad trans podstawia złom pod załadunek z górnej pólki to niech zachlen... | |||
~Zakręcony 8 lat temu | robert2... "odmawiali załadunku naczepy" to słowo klucz w rozważaniach... po prostu ktoś był w stanie ocenić wartość podłoża po którym MA się przemieszczać. W wypadku przez nas a*alizowanym zawinił tylko i wyłącznie "młody" wózkowy. | |||
~Rysiek777 8 lat temu | poniekąd przewoźnik ale to operator wózka powinien odmówić załadunku pojazdu i dać kierowcy paleciaka | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | Rysie co ty pitolisz?~Rysiek777 2017-07-19 20:52:52?~Rysiek777 2017-07-19 20:52:52 poniekąd przewoźnik ale to operator wózka powinien odmówić załadunku pojazdu i dać kierowcy paleciaka... czytaj to Operator wózka nie jest w stanie sprawdzić każdego centymetra podłogi, a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca. To słowa załorzyciela tematu, a moje słowa to>Jak kuzwa dwa razy na dzien ma przepinke naczepy to kto bedzie sprawdzał jej stan, od tego jest warsztat, i przegląd, a jak zarwał to niech naprawia!, to to samo co na kruchy lud sie nie wchodzi bo mozana go zarwać... i... Naczepy należy ładować na biegunie pólnocnym wtedy podłoga sie nie zarwie bo koła od wózka są przyciągane z jednakową siła,... a jak w polsce to jedno koło mniej a drugie wiecej, uwzgledniając krzywizne ziemi... | |||
~Zakręcony 8 lat temu | Rysiek777... kierowca po odmówieniu załadunku przez wózkowego powinien chwycić paleciaka i samemu załadować palety ważące 1000kg? | |||
~Rysiek777 8 lat temu | może a nie musi - pojedz po spożywkę i powiedz że sobie nie załadujesz | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | To są atrakcje frigo... | |||
~jkhfjjvv 8 lat temu | Na zachodzie kiero ma extra kase za to, a w polsce jest wliczone ze pies musi zapier d a la ć. | |||
~Zakręcony 8 lat temu | ... w każdym bądź razie winny jest nierozgarnięty wózkowy. | |||
~robert2 8 lat temu | ja jednak bede sie upieral przy swoim ze podloga byla w zlym stanie i wozek ja zarwal. Zakladam sie z kazdym z Was ze w firmie w ktorej to zdazenie mialo miejsce duzo wczesniej zaladowanych bylo 100, 200 moze 1000 lub wiecej aut i bylo ok akurat w tym jednym podloge szlag trafil i tyle | 1 | ||
~Rysiek777 8 lat temu | a w Polsce nawet za czas pracy nie ma zapłacone a zap/ier/dala jakby miał | -1 | ||
~Zakręcony 8 lat temu | robert2... rutyna zgubiła nieodpowiedzialnego wózkowego? | |||
jan411967
8 lat temu | często ładuje papier ponad 2 tony rolka i nic się nie dzieje -) Co to za naczepa, co to za podłoga??? Ale pewnie podłoga trzeszczała, więc wózkowy zwyczajnie powinien odmówić załadunku, albo załadować z ziemi, i niech się na rozładunku martwią hehehe. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.