ID: 230799
Kilometrówki zagrażają bezpieczeństwu na drogach
ID: 230799
ID: 230799
Państwowa Inspekcji Pracy rozpatruje kolejne skargi od kierowców, których pracodawcy rozliczają na podstawie tzw. kilometrówek. Pomimo że prawo zabrania uzależniania wypłaty od przejechanych kilometrów, wiele firm transportowych nadal stosuje tę praktykę. Jakich dokładnie form wynagradzania powinien wystrzegać się przedsiębiorca?
Państwowa Inspekcji Pracy rozpatruje kolejne skargi od kierowców, których pracodawcy rozliczają na podstawie tzw. kilometrówek. Pomimo że prawo zabrania uzależniania wypłaty od przejechanych kilometrów, wiele firm transportowych nadal stosuje tę praktykę. Jakich dokładnie form wynagradzania powinien wystrzegać się przedsiębiorca?
~etransport.pl
Posty (40)
~xxx | Po pierwsze, kierowcy na dniówkach nie będą jeździli bezpieczniej. Nawet nie będę komentował dlaczego. Po drugie to jest artykuł firmy inelo skierowany do niedużych pracodawców, żeby skorzystali z usług tej firmy. | 1 | ||
FAN-MAGNUM
| spoko puchatek61 :-) ja uważam, że nie ma idealnego sposobu- systemu wynagradzania, każdy system ma swoje plusy i minusy więc pracodawca widzi jedno a my staramy się wyciągnąć z tego tworu korzyści dla siebie :-) a jeśli zacytowałeś że coś tam jest jednak możliwe, jeśli coś tam się spełni to te P. I. Py mogą, mogą, mogą... najwyżej :-) | |||
~przewoźnik | Kierowcy są coraz bardziej wykształceni. Kończy się era bezzębnych "Zenków" którzy dorabiali do wypłaty sprzedając "oszczędności" Teraz ma być legal i wszystko na konto. Znalezienie kierowcy na zagranicę za mniej jak 6000 netto wyjazd/powrót, graniczy z cudem. p | 2 | ||
~kier | To wszystko zalezy ode rejou Polski. Na wschodzie znalezc prace gdzie pracodawca zaplaci w sposob uczciwy czyli np. dniowke. Jezeli chodzi o rejon zachodni Polski, stalo sie to juz norma. raz kiedys pracowaklem we firmie gdzie placili z km. A ze kombinowac sie nie chcialo to i wyplaty byly mniejsze niz patologia transportowa jezdzaca na magnesach czy drugich kartach. Dlatego bylem zmuszony sie zwolnic in zatrudnic we firmie w ktorej szef placil ucziwiej, czyli podstawe troche wieksza od najnizszej i 50 euro diety. | 1 | ||
~Zyh | Folpak jest lepszy do kasa jest tylko na papierze około 8000 miesięcznie a w realu 5000 | 1 | ||
~Kieroldzik | A ja lubie procent od frachtu dla mnie wazne jest to jak sie z szefem umowie a reszta mnie nie interesuje podpisuje diety bez problemu chociaz nigdy nie inblanco, zawsze wypelnione. A jak umowiona kasa za procent od frachtu jest dla mnie ok to jaki problem, a co do zus wale ten zus zeby placisz haracz, wole miec czesc pod stolem. Szef wyplacalny pensja w terminie kasa mnie zadowala to dlaczego mam nie jezdzic na procencie, pozatym mam motywacje do jazdy bo na diecie to - sami wiecie. 450 km i pauza a tak mi zalezy szefowi zalezy i spedytorowi ktory jest na procencie tez zalezy. Owszem nie przeginam i trzeba byc odpornym na ewentualne naciski spedzia, ale moj na szczescie jest w miare wyrozumialy i nie naciska zbytnio chociaz czasami zdarza mu sie troche za ciasno zaplanowac ale komu sie nie zdarza. | -1 | ||
~HugoBoss | ~Kieroldzik 2018-04 -02 09:55:54 A ja lubie procent od frachtu dla mnie wazne jest to jak sie z szefem umowie a reszta mnie nie interesuje podpisuje diety bez problemu - właśnie | |||
~Ronin | Dlatego Polski transport jest siła w Europie, ponieważ oszukuja państwo, szeferzy tez zgadzaja sie na spanie w kabinie po 3-4 tygodnie, Patologia. | 2 | ||
~Urzednik | nowy11 2018-04-02 09:20:26 kara nalozona na pzeoznika tez bedzie, ale duzo mniejsza. kazdy kto sklada zeznanie podatkowe, ma mozliwosc dopisania dochodu niewykazanego w pit11 ktory otrzymuje od pracodacy. kasa w budzecie sie konczy i trzeba ja uzupelniac | |||
pawel744
| Ale "uprzejmie donoszę " działa tylko w jedną stronę Komu na rękę jest dopisanie dochodu do PIT11 Każdy patrzy żeby z podatków coś urwać. Z jakiejś ulgi skorzystać itd. | -1 | ||
~Kierowca | Może zrobimy listę firm, które płacą od kilometra np. w lubuskim przeniesiemy to na papier i wyślę to do PiP. | 1 | ||
~gość | pisuary maja w doopie kierowców | |||
~gość | kierowca, rób sobie listę i wyślij gdzie trzeba, nic to nie zmieni | |||
~Obserwator 0007 | ~ Urzędnik. Swoimi wpisami tryumfalnie dołączasz do reszty transportowych głupków i forumowych idiotów. Przeczytaj ponownie swoje wpisy i się nad nimi zastanów. Pozdrawiam | |||
~Kier | Panowie kierowcy nie cackajcie sie z pseudo-przewoznikami w sprawie wynagrodzen i podawajcie sprawt do PIP lub do sadu. Mnie cwaniak okradal na dietach i ryczaltach zlozylem skarge do PIP-y zrobili kontrole i cwaniak wyplacil mi zalegle pieniadze. | 1 | ||
~gość | A po co do PIP? Wystarczy pożalić się na forum, ale nie przyznawać się do tego, że jest się idiotą podpisując niekorzystną dla siebie umowę | 1 | ||
~ostrowiec | Ci Polscy kierowcy to straszni męczennicy... można by rzec męczennicy europy XXI wieku?Angela z Macronem wymyślają pakiet o pracownikach delegowanych by zwalczyć dumping socjalny i pomóc tym biednym okradanym ludziom! Diet nie płacą, ryczałtów nie płacą nadgodzin nie płacą straszne rzeczy a najgorsze w tym, że karzą jeździć! Ba karzą jeździć by dziad zarobił na samochód na męczennika podatki i siebie - cóż za wyzysk... Stała pensja, zero odpowiedzialności i dziennie max 250 km bo "wiency się nie da". Pozdrawiam normalnych, a męczennicy niech jadą do pracy do swojego/swoich wybawców w FR i DE :) | -1 | ||
laki81
| Ostrowiec czytałem Twoje wpisy, myślę, że nie warto schodzić do innego poziomu. | 1 | ||
~bylykiero | definicja normalnego w pl pracodawcy padła powyżej. Jak będziesz stawiał dom po pozatrudniaj ludzi (niewolników) za 12 zł na h - ciekaw jestem co z tego wyjdzie. A to że państwo to złodziej najwinniejszy (podatki) nie wiem czemu dana grupa społeczna ma zakaz mówienia o niedogodności jakie ją dotykają. W pl zawód kiero jest nieopłacalny, najmniej płatny na h, tylko co mają zrobić ci co lubią niektóre aspekty danej pracy? Chcę też zauważyć że aby się przebranżowić na inny zawód do wykonywania go w pełni samodzielnie potrzeba ok 2 lat. W tym okresie nie można liczyć na odpowiednią wypłatę. Tak wiec ciężcie się ua puki możecie mi pozostaje cieszyć się tylko z tak małych rzeczy jak walka zachodniego lobby transportowego z dumpingiem socjalnym w pl. | 1 | ||
~Milicja | Były kiero, ale ty bajki piszesz 2 lata żeby się przebranżowić, nauka układania kostki brukowej, albo obsługa łopaty trwa znacznie mniej, pisze o tym bo większość do innych prac by się nie nadawała | -3 | ||
PavelSPM
| Rekomenduję po czytać. ://zarobkikierow cy. pl | |||
PavelSPM
| ://zarobkikierowcy. pl | |||
~gość | były kiero potrzebuje 2 lat na naukę trzymania łopaty lub powożenie taczkami. W dodatku chciałby przez ten czas otrzymywać "normalne" wynagrodzenie | |||
dobrykolega
| Milicja, zamiast oceniać innych pochwal co ty innego mógłbyś robić. | 1 | ||
~kierowca | Sprawny kierowca bez problemu znajdzie pracę w innym fachu. Głąb będzie głąbem. Dziad po kontakcie z rzeczywistością, jak zamknie firmę dochodzi do siebie znacznie dłużej. A zarobki przy układaniu kostki brukowej? Dochodzą powoli do zarobków kierowców jeżdżących na kraju. Niestety boleśnie przekonują się o tym byznesmeny co pootwierały firmy budowlane, powygrywały przetargi i nie mają kim ich zrealizować. I muszą byle robolowi zapłaciś 3 tysie, bo inaczej nikt łopatą nie machnie. | 1 | ||
FAN-MAGNUM
| ~bylykiero 2018-04- 02 17:53:25 u ciebie zmiana zawodu na nauczyciela języka polskiego byłaby nieskuteczna :-) i nieopłacalna :-) | |||
~L ysy | Dziadtransy łapka w górę. | -1 | ||
~Wielki Szu | ł ysa pała ze Smardzewic nagradza swoich beduinów według ryczałtu normatywnego. czy słyszał kto o czymś takim? Całe szczęście brać szoferska mądrzeje i zaczyna donosić na dziadów do inspekcji. | |||
~Dawid87 | "Całe szczęście brać szoferska mądrzeje i zaczyna donosić na dziadów do inspekcji. " Rzekł złodzieje paliwa, | 1 | ||
~asa | Wolę mieć z kilometra i zrobić ich względnie dużo niż pseudo diete i robić robotę pseudo kierowców czyli magazyny ze spożywką. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.