Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polska branża transportowa szykuje się do protestu

ID: 266501


To reakcja na coraz trudniejszą sytuację właścicieli firm przewozowych.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (389)

~Marek
" (... ) Jednocześnie, protest powinien być skierowany przeciwko tym, którzy odpowiadają za dany problem albo odpowiadają za to, by problemy rozwiązywać" - dodaje Maciej Wroński, prezes TiLP

TLiP, proponuje:
Proponuj emy jednocześnie wprowadzenie zmian w art. 32b ustawy mających na celu wyeliminowanie zbędnego - wobec obligatoryjnego dokumentowania wpisem kodu 95 w krajowym prawie jazdy lub karcie kalifikacji kierowcy wymagań związanych ze szkoleniem i brakiem przeciwskazań lekarskich i psychologicznych, wprowadzonego dyrektywą (UE) 2018/645 -potwierdzania kodu 95 w świadectwie kierowcy. Pozwoli to skrócić okres oczekiwania na świadectwo kierowcy o co najmniej kilkanaście dni, w trakcie których kierowca oczekuje na wydanie prawa jazdy lub karty kwalifikacji kierowcy.

CZYLI PROSTO
proponują, aby UKR zwolnić od dokumentowania świadectwem kwalifikacji kierowcy. To spowoduje że UKR nie będzie musiał chodzić na kursy, bo koperta i wpis, a nasi PL będą musieli.
Fajnie, nie?
jacek-kuba
Akurat dobrze napisał kris, przynajmniej w 1 części. To takie zawracanie Wisły kijem. Od zawsze mówię, że przewoźnik nie ma prawa głosu -jest zbyt mały, a w związku z tym -jest ogromna bezwładność. Przez chwilę poważnie-przeciętna firemka przewozowa, to łzy pot i potężne kredyty-tak, chcąc się rozwijać-musisz się zadłużać-na czym ten biznes w większości polega? na nieustannym zadłużaniu się. Dlatego tego typu działalność nie znosi próżni-bezwładności. Nie płacisz leasingów przez 2 miesiące-bo nie zarabiasz, płyniesz i już nie wstaniesz. Albo jedziesz za dumpingowe stawki, bo potrzebujesz żywej gotówki na kredyty i pracowników. To polega na umiejętnym lawirowaniu. Należy flotę tak wypośrodkować, żeby miesiąc postoju cię nie zabiła, ale musisz też posiadać nowe jednostki -czyli umiar jak zawsze. Na samych kredytach, płyniesz na biegu. Na samych kląkrach również daleko nie zajedziesz. Starzy przewoźnicy doskonale o tym wiedzą i jakoś trwają -inni płyną szybciej niż startują. Każdy standardowy prosty biznes-wymaga wielu lat poświęceń i ciężkiej pracy, pomijam kilka cudów. A co do zarobków? Na dzień dzisiejszy przewoźnik może całować kierowcę w D... ę pracy jest opór -przeróżnej w każdej dziedzinie. Kierowca nie ma wyryte na czole, że musi jeździć. A co będzie za rok-nikt z was nie wie i ja również. Może być wiele scenariuszów. Może wszyscy będziemy pracować za obierki z ziemniaków -a może nie? Ale na zakończenie powiem tyle-europa się przewraca, usa leży, sowieci są słabsi jak wszyscy myśleli-stawiałem na chiny-ale chiny też dyszą i to mocno. Szczególnym optymistom raczej bym nie był. Na logikę przynajmniej moją -szału raczej nie będzie. Dziękuję
~marzenia
kto zastrajkuje? ze Smardzewic, brak słów
~męczennik transportu
Strajkować to można u siebie.
Będąc monopolistą.
Firmy mają długi, kontrakty, problemy personalne.

Czy unia wstrzymywała wpisywanie kodu 95?
A może polski urzędnik stał się świętą krową, która udowodni że bydło nie będzie popędzać Pani Urzędnik?
~męczennik transportu
A tego nie rozumiem.
Im wyższa podaż tym lepsze warunki.
Fakt upadną.
Boksowanie się z Białorusią, ruskimi, Francją Belgia czy Niemcami będzie drogie.
Polskie firmy i pracownicy dostają po gębie.
To fakt niezaprzeczalny.
~Marek
meczennik,
chodzi o swiadectwo (pozaunijnego) kierowcy, tam jest potrzebne okazanie kwitu ukonczenia szkolenia okresowego (kursu na swiadectwo kwalifikacji zawodowej). Zwykle bylo tak ze UKR mial powiedziane, idz tam daj tyle i tyle, a za dwa tygodnie idz i odbierz kwit. A nasi PL musza chodzic codziennie i klikac marnujac czas.
~męczennik transportu
Marek.
Jeżeli nie jest to wina urzędników... hmm
No i dobrze że zrobią porządek z czym?
Segregacją ze względu na pochodzenie!
Polak chodzi na coś takiego.
Niech i Ukrainiec chodzi skoro chce pracy na europejskich warunkach.
Nie podoba się Ukraińcom, niech wracają na Stepy Akermańskie.
To już wina Ukraińców.
Ciągle im mówią że są wyjątkowi. Lepsi.
Prawo albo burdel
~Miś
Kurde w końcu wolne będzie.
Szefy będą strajkować ja pójdę na urlop bo jak do tej pory miał wymówki że brak kierowców i nie bardzo można było odpocząć. Choć z drugiej strony nie bardzo opłacało się za najniższą iść na urlop. Teraz oczywiście że tak. Urlop u szefa na zlecenie praca dorywcza u konkurencji i same plusy. A dziady niech żądają obniżenia składki ZUS ale swojej. Od mojej wara. Uczciwie na nią pracuje. A i szoszonow więcy niech zatrudnią. Bo ostatnio to już rekordy pobijają. Jak nie pobijają kogoś na parkingu to w stanie po piwku prowadzą rozbijając auta.
W końcu przyszedł czas na normalne pieniądze za pracę kierowców.
~PAKIET MOBILNŚCI
Zasadnicza kwestia-kto wam Polscy gumiarze z ukraińska obsadą każe jeździć na Zachód, czy was ktoś do tego zmusza??? Nie stać was-to grzeczne WON z terytorium Unii! Gryźć i drapać się nawzajem na własnym podwórku, nikt was tam nie potrzebuje...
~Kris
300D mi yebie gospodarka. Nie mam zamiaru niczego ratowac. Jakbys miał minimum pojecia ciulu to bys wiedział ze wzrost bezrobocia doprowadzi do obnizenia płac. Jak sobie wyobrazasz ze jest 10 chetnych na jedno miejsce a pracodawca licytuje w górę który drożej pojedzie. Jakim koorwa trzeba byc downem ekomomicznym zeby takie prostej zaleznosci nie rozumiec? Ty durni biznes prowadzisz i jak nie masz klientów to podnosisz cenę wyzej niz konkurencja?
~300D
robię promocję i dokładam z własnej kieszeni do naprawy samochodu klienta
~Kris
W moim miescie wisi bilbord. Naprawa auta na raty. Juz ludzie klekają. No ale na kierowcę czeka praca wszędzie.
~Kris
Wczoraj odebrałem swoją osobówkę z warsztatu. Klima, olej, filtry, zawieszenie. 5 tys do zapłaty. Przeciez wiekszosc ludzi nawet nie zarabia tyle. Przyszłośc teraz to maja serwisy rowerowe i szewc.
~300D
bez jaj. stawka za rbh jest stała, czy robota jest czy niema stawka taka sama.
fakt klękają, większość starszych aut prywatnych klientów kończy na diagnostyce usterek, koszty napraw przerastają klientów
~męczennik transportu
Kierowca to sprzedawca duszy.
Siedzi i ryje.
Nawet na pauzie interesuje się pracą.
Niekiedy śni o pracy.
Zdarzają się twardziele którzy jeżdżą 8 rok bez urlopu.
To stan umysłu i zniewolenia.
A raty na naprawę?
Ceny usług rosną zatrważająco.
Wielu już nie stać na naprawę.
O zakupie najtańszego nowego copa za 50 tys tylko mogą marzyć.
Kierowca kupi. Stać go. W końcu w pracy spędza większość życia
Niewielu chce tak żyć latami
~Kris
300D stawkę mozesz miec nawet 500 zł za godzinę. Tylko jak klient nie ma kasy to nie bedzie naprawiał. Ile warsztatów moze czekac na lepsze czasy?
~300D
zaręczam ci że ceny samych usług poszły w górę minimalnie
~Ł ysy
300D. Warsztat masz wirtualny. Chłopie, ty pier do lisz głupoty niczym dzieciak z pierwszej klasy. Pomyśl nad ostatnim swoim postem. Po krotkiej a*alizie sam przyznasz, autor jest idiotą.
~300D
czy ktoś cie pytał o zdanie łysy guptoku?

gaz podrożał 100% a moje usługi 20
renka rynka guptoku
~Kris
Poza tym na czym ma polegac strajk? NIe jedziemy w sytuacji gdy nie ma co wozić i auta stoją?
~Kris
300 D tylko ile jestes w stanie brac wzrost kosztów na siebie? A tak jest we wszystkich branzach. Jak pokazują niektórym rachunki za gaz poszły 800% w górę. Do tego prąd, wynagrodzenia itd itp. A ceny usługi czy towaru juz nie podniesiesz bo nikt tego nie kupuje.
~300D
niestety w moim przypadku tak jest Panie Kris.
to jest oczywiste i nie ma sensu dyskutowac na ten temat.
to samo hydraulik stolarz malarz piekarz ślusarz itd..
materiały podrożały w hcooy a usługi minimalnie
~Kris
I co twoim zdaniem bedzie dalej?
~300D
chooy jasny wie.
żyje z napraw samochodów dostawczych, ciężka kowalska robota której jak na razie nie brakuje
~300D
pewnie pis przed wyborami rzuci jakis ochłap branży transportowej.
morawiecki popiertoli w mediach że to ważna gałąź gospodarki że trzeba ratować polskie firmy że jesteśmy strategicznym państwem uni blablabla...
i znów wszyscy pójdzieta głosować na ministrów jarosława
~Patryk pogromca dziadow
Nie wiem gdzie Ty masz te warsztaty co się o pracę proszą, gdzie nie zadzwonisz to trzeba czekać miesiąc w kolejce tyle mechanicy mają roboty
~300D
bo jak jesteś gupi hcooy a nie klient to lache na ciebie kładą
jednego sie obsługuje jak najszybciej a dla innego nie ma czasu, proste
~Patryk pogromca dziadow
Jak ty mieszkasz na wsi że jest 4auta i 1 mechanik to wiadomo że po znajomości Ci zrobi. Przyjedź do Wrocławia i załatw coś od ręki u mechanika jełopie
~tago
Pragnę wszystkich uświadomić i przypomnieć, że za wprowadzeniem Pakietu Mobilności głosowała cała dzisiejsza opozycja w Parlamencie Europejskim. Kto był przeciwko? ! Ano ten przez niektórych opluwany nieustannie PiS. Tylko przypominam i nie chcę być posądzany przez niektóre dzieci o adwokata PiS-u. Piszę dzieci, bo mogą tego faktu po prostu nie znać i piszą bzdety jak ruskie trolle. Dziękuję za uwagę.

1

~300D
Patryk, bo nie ma od ręki.
najprostsza naprawa to fura zostaje na dzień/dwa
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.3

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels