~Kris
| No ale ile będą płacili te leasingi? Jakby było wiadomo ze to potrwa do lutego, marca to można czeka. Ale prognozy wcale nie sa optymistyczne. Więć będą płacić leasingi i generowac jakąś stratę a to i tak potem nie ruszy. | | | |
~scan cargo
| do iii wiem to akurat zarzadzanie flotą 100 i wiecej aut to już nie jest taka prosta sprawa jak zarzadzanie 8-10 autami, tego nie da sie poprowadzic w oparciu o spedycje i małych klientów do tego sa już potrzebni duzi kontraktowi klienci, i tu już wchodza coraz bardziej skomplikowane sprawy bo pomimo tego co siedzi w głowach kierowców którzy powtarzaja jak mantre że ci co maja kontrakty to maja eldorado, wcale nie uczestniczyłem w kilku przetargach kiedys + rozmawiałem z dużymi firmami i duża firma wcale nie daje zarobić tam konkurencja jest tak duża że kiedyś w Benckiser gdzie był przetarg otwarty i widac było stawki minimalne to stawka przy której ja powiedziałem pas była już około 25 % poniżej stawek " rynkowych, fakt jest taki że firma która to wygrała pozniej miałą problem z podstawieniem aut i wtedy wchodziły spoty własnie | | | |
~scan cargo
| Prawda jest taka że obecnie i duzi i mali beda w czarnej d, aczkolwiek duzi maja o tyle łatwiej że nikomu nie zalezy żeby upadli, patrz Mielczarek który miał w 2020 r chyba z 300 aut w najmie od MAN i malutkich jechali jak burą suke a przed nim trześli portkami bo jednak jak by mu zabrali te 300 aut to by oni mieli problem nie on | | | |
~scan cargo
| Czasami mnie korciło coś aby rozwinąc firme do 50-60 zestawow, ale jak mnie nachodziła ta mysl to dawałem sobie na przeczekanie aż mi minie :-) w zdobyciu klientów nie widze problemu bo robiłem to przez prawie 15 lat jako pracownik i budowałem strktury od podstaw i w kraju i za granica, ale prawda jest taka jak ma sie 25 lat to człowiek ma wrażenie że podbije cały świat łącznie z kosmosem :-) a jak sie dobija do 40 stki to masz tak wyjepane że jak masz np opcje aby poświecic pare godzin i zarobić 10 tys to masz to w d... bo te kolejne 10 tys i tak nic nie zmieniaja w twoim życiu jedynie czego pragniesz to jak najszybciej zostać rentierem (pisze o sobie nie mówie że każdy tak ma ) patrz W Buffet gość już 92 lata a jeszcze pare lat temu non stop cisnął i pomnażał kase | | | |
~!!!iiii
| Mam bezpośredniego klienta, (branża medyczno/kosmetyczna ) który co pn-wt przysyła do mnie plan na kolejny tydzień exportu i importu (nic wielkiego 3-6 w tygodniu) w poniedziałek dostałem zlecenia na 2xexportu i 1ximport. Dziś dzwonili, że exportu nie będzie i być może już nie będzie do końca roku. | | | |
~xthx
| scan cargo - jak może być dobrze jak są mniejsze frachty jak paliwo było po 5, 8? | | | |
~xthx
| W większości to markety trzymają ładunki | | | |
~!!!iiii
| Scan to była dobra decyzja i na pewno o tym już się przekonałeś | | | |
~scan cargo
| Wiesz ale to wszedzie to jest zobacz moj watek z czerwca coś już wtedy zaczeło sie sypac w tzw branzy inwestycyjnej ( mam na mysli wszytsko co nie jest FMCG ) to o mało mnie nie zjedli a juz wtedy wysyłki zaczeły spadać klienci FTL zaczeli robić czeciowki itp bynajmniej na moim kierunku od tamtej pory były jakieś zrywy ale schodziło to w dół | | | |
~scan cargo
| To sie okaże za co najmniej poł roku czy to była dobra decyzja, na pewno ja sie zachowałem zachowawczo, nie patrzyłem na rozwoj w tym czasie tylko na maksymalizacje marży per auto i sukcesywne zmniejszanie taboru od poczatku 2022 roku przy zachowaniu tej samej marzy i nawet do września sie to udawało i nie mowie o marży nominalnej tylko skorelowanej o inflacje, no teraz powiem że nie ma szans | | | |
~Remik
| Już dziady padły? | | | |
~Remik
| Czy dalej kwiczą... | | | |
~Ł ysy
| scan cargo. W transporcie zasada skali nie ma racji bytu. Ty musi być odpowiednia zyskowność z każdego auta. Pójście na ilość jednostek przy minimalnej zyskowności jest droga donikąd.
Zmienię temat, po jakiego wała ulegać modzie na tak zwany rozwój?
Czy celem życia jest budowanie firmy, czy zarobienie minimalnymi nakładami na wygodne życie?
Co mi po pieniądzach, których nie sposob wydać? Nie rajcuje mnie Bentley, wypoczynek w ekskluzywnych hotelach.
Zupełnie jest mi obojętny los transportowych megalomanów.
To tyle. | | | |
~Ł ysy
| Najwiekszym problemem w transporcie są coroczne przetargi i oczywiście platformy przetargowe z ceną w dół.
Jak można budować duża stabilną firmę gdy wiekszośc klientów lowi leszczy w corocznych przetargach. Przegrywasz przetarg, spróbuj upchnąć 100-200aut.
W ten sposób bankrutują duże firmy transportowe. Volkswagen niech posłuży za przyklad. Wiele firm już polożył.
Mogę się mylić, ale funkcjonuje zgodnie ze sprawdzonym przyslowiem :
" małe jest piękne". | | | |
~scan cargo
| Łysy każdy może sie mylić : "jeśli spróbujesz, masz dwie opcje: sukces lub porażkę. A jeśli nie spróbujesz, jest tylko jedna opcja. " | | | |
~!!!iiii
| Łysy masz rację Transporeon gdzie się nie pokaże to robi gn uj w firmach. Od razu pojawiają się hieny, które zrobią to za mniej. Odpuściłem firmy z dużym volumenem wysyłek.
Mam małych klientów z umówiona stawką za konkretną destynację reszta za cenę dnia.
Za to kontakty z nimi bezpośrednie czasem face to face i z mniejszym stresem robisz pieniądz. Niech korpo transy walczą z korpo załadowcami, bo to wyścig transportowych szczurów. | | | |
~scan cargo
| do iiii no tak ale to co ty robisz to nie dasz rade tego zrobić maja flote 100 aut bo musisz im jakoś zapewnić prace nie pozbedziesz sie z dnia na dzień 90 aut i kierowców tylko dlatego że przetarg nie pyknał i w drugą strone nie zbudujesz na chwile przed przetargiem takiej floty i to jest powód dlaczego niektóre firmy ida pod kreske | | | |
~Ł ysy
| Śmieszą mnie teksty szoferzym znajacych receptę na sukces w transporcie.
Tekst w stylu :""mamy kontrakt z pierwszej ręki "niech będzie przykladem głupoty w najczystszej postaci.
Teraz będzie widać czyja koncepcja życia z transportu jest słuszna.
Specjalnie napisałem ""życia z transportu ", a nie robienia transportu.
Jak ktoś ma specyficzny rodzaj hobby w postaci transportu, niech się bawi ciężarówkami.
Ja chcę tylko zarabiać na transporcie. | | | |
~scan cargo
| zobacz Girteke oni jakby jeździli 90 to by byli pod kreską na 100 % nie chce tu być autorytarny bo bazuje tylko na tym co oficjalnie podaja w danych finansowych czyli że zysk z auta to był coś koło 50 E per auto miesiecznie jesli weźmiemy pod uwage że podaja że róznica w spalaniu 90 vs 82 to 6 l to przy podwójnej obsadzie i 20 tys km miesiecznie - mówimy tu o sumie 1600-1800 E miesiecznie wiec nawet jesli oni zysk zaniżaja inwestycjami to i tak nie podejrzewam że ich zysk jest na tyle wysoki żeby być w stanie stanie oddać te 1600-1800 E na stacjach | | | |
~!!!iiii
| Scan z floty 40aut w 20r zszedłem kontrolowaną redukcja do 30 w 21r i miało być 20 w roku 22 ale chyba uda się zejść do 15-16. W sobotę się okaże. Ile aut pójdzie. Nie dałem ponieść się emocją w 2 i 3 kw jak wszystkim wydawało się, że jest bosko. Dla mnie to było pompowanie balonika spowodowana różnymi czynnikami. Na spokojnie 2lata kontrolowanej redukcji i budowanie kapitału zapasowego. | | | |
~scan cargo
| Wiesz łysy, żąden z nich nie ma dostepu do tych kontaktów nie ma pojecia na jakich warunkach są podpisywane, ile czynników musi zagrac aby to było rentowne jakie sa kary umowne jak odpowiedzialność itp w firmie gdzie kiedyś pracowalem Carlsberg rąbnał kare 20 tys E za spoźnienie auta pare godzin z puszka bo musieli kadz opróźnić to i tak niewiele, kolejny miałem case z szkodą na 700 tys pln kradziez gdzie ubezpieczenie cargo dochodziło kase nie wcale od przewoźnika bo ten był gołodupcem tylko od spedycji a niestety ubezpieczenie sie wypieło wiec gadki z kierowcami to jest jak rozmowa z sudańczykiem o powodzi 100 lecia we wrocławiu | | | |
~scan cargo
| do iii no to zrobiłes to samo co ja :-) ja procentowo tak samo tylko na mniejsza skale, ceikawostka jest to że rozmawiajac z włascicielem firmy która ma 70 aut i lata pod automotivem na przerzutach same nowe auta jakoś tak fajnie sie rozmawiało i nie to żeby sie chwalić ale coś tam mu tłumaczyłem o braku kosztów bo fakt że koszty stałe sciałem do minimum dosłownie plac telefon ksiegowa rozliczenie kierowców no i powiedziałem mu ile miałem zysku i ile podatku to gość aż buzie otworzył i zrobił tak wielkie oczy że mnie to zaciekawiło bo wydawało mi sie że ktoś jak ma 70 aut to zarabia może nie 10 razy tyle ale co najmniej 6-7 razy tyle ale patrzac na reakcje to miałem wrażenie jak ja bym na tych 8 autach zarabiał tyle co oni lub niewiele mniej | | | |
~scan cargo
| Ja mam jakiś pomysł na zycie po kryzysie nie wiem czy mi sie uda zdobyć odpowiedni know how bo jednak troche mi brakuje tych puzzli aby to złożyc w całość, też troche jestem jak dziecko we mgle poki co, i nie mam jak sie dorwać do kogoś kto to zna od podszewki ale jestem zdeterminowany aby coś zmienić w swoim życiu i wiem że przy silnej determinacji sie uda | | | |
~Remik
| scan cargo
2022-12-01 00:04:33
zobacz Girteke oni jakby jeździli 90 to by byli pod kreską na 100 % nie chce tu być autorytarny bo bazuje tylko na tym co oficjalnie podaja w danych finansowych czyli że zysk z auta to był coś koło 50 E per auto miesiecznie jesli weźmiemy pod uwage że podaja że róznica w spalaniu 90 vs 82 to 6 l to przy podwójnej obsadzie i 20 tys km miesiecznie - mówimy tu o sumie 1600-1800 E miesiecznie wiec nawet jesli oni zysk zaniżaja inwestycjami to i tak nie podejrzewam że ich zysk jest na tyle wysoki żeby być w stanie stanie oddać te 1600-1800 E na stacjach
Jeżeli można zrobić tyle oszczędności to dlaczego w swoich autach nie założycie ogranicznika na 80 tylko każdy ciśnie po 90?
Przecież już z 10 aut to jest plus minus 15 tyś czyżby lubicie zostawiać to na stacji?
Ja często sobie powoli jadę to się zastanawiam gdzie wszyscy tak gnają.
Wyprzedzają na zakazach, trąbią siedzą na zderzaku itd
Przecież nie mówcie że kierowcy się śpieszy jak ma dniówkę płaconą. | | | |
~Ł ysy
| Paru zawodników, czytaj Panuff Kieroffcuff chcialo robic to co Remik. Mając dniówke lecialo w c*a. Bardzo byli zdziwieni, jak po pierwszym kursie im podziękowaliśmy.
Na jakiego wała leń, nierób, przygłup, głupi cffaniaczek za kierownicą.
Wy pier da lać. Praca tylko dla tych, co chcą rzeczywiście pracować. | | | |
~Remik
| Przecież jeździcie za wysokie stawki więc 1500 euro miesięcznie oszczędności na paliwie które mogę dla firmy zrobić to chyba dużo!?
I zrozum tu dziada jedziesz 90 to źle bo auto dużo pali, jedziesz 80 też źle bo się opiertalasz... | | | |
~Ł ysy
| scan cargo. Zrobiłes bardzo złe zalożenie przy rozmowie z właścicielem 70 pojazdów.
Problemem transportu jest łatwy dostęp do działalności licencjonowanej, którą bezsprzecznie jest.
Wiele firm prowadzonych jest przez kolesi o inteligencji ameby.
Nie mogę zrozumieć fenomenu jakim jest transport. Ustawodawca określił jasne bariery /certyfikat, zabezpieczenie finansowe/, a pierwszy biedak z ulicy zostaje transportowcem.
Zajebiscie fajnie.
Później mamy wątki o sukcesach transportowych gwiazd Adaru. Jedna z gwiazd wyliczyła swoje koszty na 0, 53eur/km, a stado ameb czytające powyższe bzdury dałoby się zabić uznajac je za prawdy objawione. | | | |
~Ł ysy
| Remik. Pyskaty gnojku, nie rozumiesz podstaw tego zawodu. Można jeździc szybko i oszczędnie. Zawsze na czas. Sztuką jest prawidłowe rozlożenie czasu pracy. Najważniejsze, umiejetność powożenia.
Ale co ty o tym możesz wiedzieć? | | | |
~Remik
| Przypomnę ci prostaku max prędkość pojazdów ciężarowych to jest 80km/h | | | |
~Ł ysy
| Wróćmy do głównego tematu.
Zaczeło się czy czekamy?
Dalej pyskate gnojki rzucają kluczykami? | | | |