ID: 285326
Zarobki nawet 9000 zł i pewna praca. Dlaczego młodzi nie garną się do pracy za kółkiem?
ID: 285326
ID: 285326
Wykonujący ten zawód mogą liczyć na spore i stale rosnące zarobki oraz stabilną pracę już od 21 roku życia. Mimo to kierowcy zawodowi nie garną się do pracy w branży TSL. W Polsce za kółkiem brakuje od 100 do 200 tys. osób, szczególnie najmłodszych. Kierowcy do 25 roku życia to zaledwie 4 proc. ogółu. Czemu tak jest i jak to zmienić?
Wykonujący ten zawód mogą liczyć na spore i stale rosnące zarobki oraz stabilną pracę już od 21 roku życia. Mimo to kierowcy zawodowi nie garną się do pracy w branży TSL. W Polsce za kółkiem brakuje od 100 do 200 tys. osób, szczególnie najmłodszych. Kierowcy do 25 roku życia to zaledwie 4 proc. ogółu. Czemu tak jest i jak to zmienić?
~etransport.pl
Posty (422)
~kierowca | i tak na koniec. Fajnie się czyta te proroctwa naczelnego przewoźnika RP. łyska ze śmierdzewic. Od lat wielu, może nawet nastu, ciągle ten sam kwik. Przeżyje najtańszy, maszyna ruszyła, nic jej nie zatrzyma, 3 tys max zarobicie, itd itd... Kwik niesie się po okolicy. Słychać wycie? Znakomicie :) | |||
Ł ysy
| kierowca. Przewoźnicy bez obciążeń finansowych i co ważne, z głową na karku już wychodzą z tego bagna, wchodząc w inne branże. Zostają tylko kierowcy na swoim bez pomysłu, bez wiedzy, klepiący to samo, co ich byli szefowie. Nakupili sprzętu, urosły im pióra, a teraz dostali sraczki. Sraczkę zaczynają lapać Pany Kieroffce. Takich jak ty pyskatych gnojków w pierwszej kolejności pochłonie klozet. Dostaniesz tyle, ile dostaje Azjata i na tym koniec. Usłyszysz :jak nie pasuje, droga wolna. Jak znam życie u kieroffcy na swoim nie pofikach, bo to taka sama koor wa jak ty. Przyszłość maluje się w gównianych kolorach. | |||
~kris | Akurat tutaj Łysy ma rację. Transport ma byc tani. I od wielu lat tanieje bo stawki nominalnie praktycznie stoja w miejscu a realnie spadają. Jak dołozyc do tego wzrost kosztów to zysk leci na łeb. Stąd szukanie rozwiązań na ograniczenie kosztów. A w tym przoduja duze kołchozy głównie zagraniczne i to one implementuja te zmiany na nasz rynek. Osobiście mi sie to nie podoba ale chyba nie mamy na to wpływu. | |||
Ł ysy
| kierowca. Jak przystało ma prymitywnego ćwoka robisz kardynalny błąd już przy wstępnych założeniach. Ja według ciebie nie mam zielonego pojęcia o Azji i Azjatach, ty wszystko wiesz. Ok, tylko skąd twoja wiedza? Jak z takim baranem można dyskutować. Przecież ty nie dyskutujesz, tylko wyszczekiwujesz jedynie słuszne, choć gówno warte swoje głupawe tezy. No tak, byłeś w Norwegi, wszystko wiesz. Głupek. | |||
~K. | Już prawie nauczyli ukraincow jak być takimi jak oni A tu nagle pojawiają się Azjaci I cały musterny plan w d... pe Wylecą i oni i ukraincy | |||
~kris | Driver nie wiem z czego ty się cieszysz. Wszyscy zostaniemy wydymani. | |||
~kierowca | łysek, wioskowa frajerzyno. Tak się składa, że twoje wypociny śledzę od wielu lat. Jakoś sobie nie przypominam, żebyś chwalił się swoimi azjatyckimi wojażami. Za to i owszem wielokrotnie opisywałeś swoje balangi z drugami zza wschodniej granicy. No i jedną wycieczkę za koło podbiegunowe też. Dla ciebie szczytem wojaży jest bania na wschodzie. Tyle. Póki co wszystkie twoje przepowiednie biorą w łeb. Nic się nie sprawdza. A jak widać koła się kręcą, ludzie zarabiają. A skoro transport jest pod kreską i nic się nie opłaca, to skąd ci przewoźnicy biorą na dokładanie? Można dotować biznes przez chwilę, ale tyle lat? | |||
~kierowca | sriver to jest zwykły cieć szlabanowy. Po co dyskutować z idiotą? | |||
Ł ysy
| kierowca. Jesteś prostym, głupim człowiekiem i zakłamanym. Nic mnie nie dziwi. Ten zawód ściąga takie kreatury. Nic do ciebie nie dociera. Jesteś The Best i ch... . Zatem krótkie spier da laj am alergie na pyskatych, prymitywnych ćwoków. | |||
Ł ysy
| Obraz polskiego sioffera, patrz wyżej. | |||
~driver | Kris trzeba isc za falą Jezeli inni ida w taniego kierowce to po co sie kopac z koniem Trzeba brać i walczyc na nowych zasadach Dumni przewozicy z drogim kierowcom poprostu znikną Kierowcy z PL UA By oni nie zejdą z pensji A w to miejsce przyjedzie Azjata w ilosciach zapewniających stabilizacje firm Wiec trzeba poprostu sie dostosowac Ja jak w 2017 wymieniałem z PL na ua było to samo Tylko wtedy mozna było wybierac kierowców jak z koszyka bez dna W miesiac przychodziło z pytaniem o prace 20-30 Wtedy powstał system 3 kiero na dwa auta Wtedy dokupowało sie aut na potege bo widziałes to że robota i kasa idzie Auto robiło po 365 dni w roku Az do 2022 gdzie sie to zawaliło Teraz tez widac ze molochy zamawiają kierowców wraz z autami Taki Batim odbierał 180 szt i sami azjaci i z afryki kierowcy zabierali auta | |||
Ł ysy
| kris. Czy wydymani? Nie nazwałbym tego w ten sposób. Normalny proces. Mądrzejsi przewidzieli w jakim kierunku idą zmiany. Jak ktoś chce mielić miliony, aby zarobić 30tyś zł, droga wolna. Znam głupka, który poszedł w 14 milionów, aby wyzerować strary w wysokości 40tyś zł związane ze zmianą kosztów leasingów. Co zrobił? Wziął kolejnych dwadziesia zestawów. Znam cymbała dumnie kroczącego z uśmiechniętym ryjem, człeka sukcesu, który za samo paliwo ma 3miliony długu przy 50 autach. Wszędzie się wpier da la w robotę zaniżając stawki do granic absurdu. Tylko zazdrościć sukcesów. A później taki przygłupiasty Puchacz pieprzy ci o flocie jako majątku. Tych bredni, pustawych ludzików nie idzi czytać. Trzeba mieć wyjątkową tolerancję. Ja nie mam. | |||
~kris | No i co ci to dało. Tak walczysz a ciagle jestes pod wodą. Azjaci cie nie uratuja. Kiedy to zrozumiesz? | |||
~kris | kierowca ty patrzysz a nie widzisz. naprawdę nie dostrzegasz zmian na rynku. Myslisz ze dlaczego zachodnie korpo najpierw otwierały oddziały w polsce i zatrudniały polaków, potem ukrainców a teraz bangladesz? Bo im sie spinaja budzety? Jak pisałem stawki praktycznie stoja od lat w miejscu. jedyna froga zeby utrzymac sie na plusie to ograniczanie kosztów. ty postrzegasz swiat w systemie 0-1. Nie opłaca sie to zamknąć. A holender mysli czemu mam zamykac skoro mogę zatrudnic bangladesz. | |||
~kris | Łysy, tak wydymani jako społeczenstwo. Po pierwsze te chwasty zostana u nas ze wszystkimi konsekwencjami. A po drugie nie jestesmy w stanie sie wyrwac na wyzszy poziom rozwoju. To ze jeden cwaniak czerpie z tego korzysci mnie nie przekonuje. | |||
Ł ysy
| Kris. Czy gdzieś pisałem, że jestem zainteresowany zatrudnianiem Azjatów. Jedynie opisuję zachodzące procesy i tyle. Nic więcej. W przeciwieństwie do większości przewoźników mam alternatywę. Inni zadłużeni po uszy nie mają szansy na zmianę. Nie muszę słuchać szlochow przygłupiastych kierowczyn. Żaden luj nie będzie mnie szantażował. I to boli tych prymitywnych ćwoków. Ćwoki moje kochane, przyszedł kres rumakowania przewoźników. Za moment wy przestaniecie rumakować. Jak na osłów przystało obudzicie się z ręką w nocniku. To pewne. Rumakujcie dalej. | |||
~kris | To ze ty nie zatrudnisz azjatów nie oznacza ze ciebie te procesy społeczne ominą. Chyba własnie na tym polega nasz problem ze wydaje nam sie ze ja nic nie robię to mnie to nie dotyczy i nie dotknie. To ze driver zatrudni azjatę czy innego dzikusa to sie odbije na całej jego wiosce i powiecie. A jak 1000 driverów ich zatrudni to ty łysy tez dostaniesz po dooopie i twoje intratne interesy cie nie uratują. No chyba ze sa tak intratne jak te Epstaina ale on tez marnie skonczył. | |||
Ł ysy
| Jesteśmy ostatnią generacją, której żyje się lepiej niż naszym rodzicom. Nasze dzieci już tego nie doświadczą. | |||
Ł ysy
| Kris. Jestem takim sanym elementem układanki jak tysiące innych firm. W pełni zdaję sobie sprawę z zachodzących zmian. Stąd pesymizm i podjęcie działań "unikających ". Noe chcę być baranem idącym na rzeź. | |||
Ł ysy
| Kris. Robisz błędne założenie. Przyjąłeś za swoistego rodzaju niezmienne universum w postaci wysoko wynagradzanego polskiego kierowcy. Przy anomii, standardowym nakładaniu się kultur i gospodarek zawsze równanie jest w dół. Uwierz, pały zmiękną naszym kierowczynom szybciej niż nam się wydaje. Będą dymać za kasiorę Azjatów. Nie zmienią profesji, bo niczego nie potrafią robić. Jeżeli nawet potrafią, to są zbyt leniwi aby pójść na budowr czy na linię produkcyjną. Raczej żaden z nich prezesem banku nie zostanie. To twój bład. | |||
Ł ysy
| Przecież od 10 lat słyszymy pierdy o zmianie zawodu i co? Zmienią na moment, szybki powrót za kierownicę. Funkcjonują jak chłop pańszczyżniany. Hardy w żniwa kiedy jest potrzebny i potulny, wręcz wchodzący w cztery litery na przednówku. Muszę kolejny raz powtórzyć :cecha prostych cepów. | |||
~K. | A może winne są przepisy o wolnym przepływie ludzi do pracy? Polak szuka pracy poza domem to i koło domu ktoś pracować musi Naczynia połączone pokazują ten sam poziom zawsze | |||
~kris | NO nie wiem czy to błędne założenie. To nie lata 90 ze jak nie pracowałes to zdychałes z głodu. Jakos nie przypuszczam zeby kierowca pracował za połowe obecnej wypłaty. Nawet biorąc pod uwage awersję to pracy to obstawiam ze jednak znaczna wiekszosc zajeła by sie czyms innym. Zeby było jak piszesz to w całej gospodarce zarobki musiałby spaść o połowę. | |||
~Kto ludowi ukradł boczek! | Mam prośbę, glacy już nie polewajcie. Hahahahaflahahahaf lahaa! | |||
~kierowca | oczywiście, że żaden normalny kierowca nie będzie pracował za mniej, niż może zarobić gdzie indziej. To jest problem wioskowego mędrca łysego, który nosa za swoją wioskę nie wytknie i nie widzi, co się dzieje dookoła. A realia są takie, że młodych w zawodzie nie widać. Ostatnio miałem okazję popływać trochę promami do skandynawii i nazad. Stołówka - śrenia wieku tak 50+. Jak wysiądziesz na dużym parkingu i popatrzysz wkoło - same stare dziady. Wioskowy mędrzec widzę już też cienko pierdzi. Dotarło do pustego łba, że jest skazany na klozet. Jeszcze niedawno zarzekał się, że transport mu idzie bo jako jedyny na świece ma do tego zdrowe podejście - nie inwestuje, utrzymuje w ruchu dorabiając lokalny gs hutrowym zakupem drutu. I co? Rura zmiękła? Już nie ma piania peanów jak to wszyscy toną a on ciągle na wierzchu? Zmiana retoryki - a yebał to pies, na co mi ten transport? cały łysek... Tak się dzbany zachłystują azjatami. Tylko realia wyglądają tak. Dużą firmę typu maszon czy omega stać na to, żeby razem ze skośnymi stworzyć im całą machinę pracowniczą - spedytorów, opiekunów. Którego prostego chłopka stać na azjatę? Ja się pytam - jak się z nimi dogadają, bo przecież połowa transportowców to zwykłe buraki, chłopki po zawodówce nie potrafiące się poprawnie wypowiedzieć po polsku. O pisaniu nie wspomnę, bo to jest temat kompletnie nie do przeskoczenia dla zwykłego dziada transportowego. Taki dziad o taniej sile roboczej może tylko pomarzyć. | |||
~K. | Mali przestaną istnieć | |||
~kris | kierowca ale do czego ty zmierzasz. Udowadniasz ze dziad przestanie istniec a nie widzisz ze ty tez przestaniesz byc potrzebny? | |||
~kierowca | a jeszcze mi się tak przypomniało odnośnie naszych dziadów, kwiat transportu międzynarodowego. Dzień przed startem majówki. Biedronka, parking. W sklepie grasuje kwiat transportu - taki jeden, co to ma jak łysek 3 ojszczane klamoty, chociaż w tym wypadku to 2 magnumki i stary daf. Transportowiec krąży pomiędzy regałami, bierze to i owo, z lodówki minus 40% wybiera wszystko, tania kiełbasa na grilla, zgrzewki mineralki, tanie piwo. Taszczy kosz na parking, upycha w pastuszku b6 w dizlu kombi. Gdzie to się szykujesz, pytam, bo to koleś, u którego kiedyś chwilę pracowałem. A jadę do chorwacji, kumpla teść ma tam domek, to pobalujemy... No i tak mi się nasunęło. Gwiazda transportu wyjeżdża na wywczas na chorwację. Zabierze ze sobą wszystko, nawet wodę, żeby tylko tam złamanego grosza nie wydać. Do tego domek za friko, bo przecież jakby miał zapłacić 200 euro za dobę, to by fiknął. Takim też przykładem zapewne jest gwiazda tego śmiesznego pseudoforum. Tyle samo się w życiu dorobił, wywczas wyłącznie na wschodzie, bo gdzie on się ruszy jak języka nie staje. | |||
~kris | I co to za argument ze kierowcy sie starzeją. No własnie dlatego scigaja azję. Myslisz ze omega podniesie wypłaty 2x zeby młody polak robił prawo jazdy? | |||
Ł ysy
| Kris. W Tomaszowie jest duża firma z branży spożywczej. Zawsze kiepsko płaciła. W tej chwili na produkcji pracują sami Azjaci. Jak myślisz, polaki zmanierowany Pan Kieroffca znajdzie pracę za połowę obecnych poborów poza transportem? Wątpię. Można przyjąc za aksjomat pierdy Patryka z tym, że nikt rozsądny powyższych pierdów nie potraktuje poważnie. Czasy się zmieniają, za szyby ciężarówki, z zaszczanego parkingu zmian nie widać. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.