ID: 285654
Koniec z noclegami w kabinie? Mercedes testuje sztafetowy system jazdy
ID: 285654
ID: 285654
Czy logistyka może czerpać inspirację z XIX wieku? Mercedes-Benz Trucks wraz z firmą technologiczną MANSIO postanowili to sprawdzić, uruchamiając wiosną 2025 roku innowacyjny projekt pilotażowy inspirowany legendarnym amerykańskim Pony Expressem.
Czy logistyka może czerpać inspirację z XIX wieku? Mercedes-Benz Trucks wraz z firmą technologiczną MANSIO postanowili to sprawdzić, uruchamiając wiosną 2025 roku innowacyjny projekt pilotażowy inspirowany legendarnym amerykańskim Pony Expressem.
~etransport.pl
Posty (13)
~luk | No. To ja odchodzę. Niech sobie jeżdżą siofery w sztafecie. Powodzenia | |||
~lux | Czyli dobrze rozumiem, ze co trase bede musial sie przesiadac do innego samochodu ( z reszta znow na kilka nocek)? A co z cala przeprowadzaka, ekwipunkiem kierowcy? Mamy to wozic od auta do auta? Mam wrazenie, ze chyba bardziej chodzi tu o ta efektywnosc i szybsza splate kredytu za sprzet niz o sam dobrobyt kierowcy. | |||
~kat | Jeden po drugim? Świetny pomysł zdrowotny. Gratulacje. | |||
~kat | Proponuję żeby w tych samych gaciach w kabinie przybywać, wtedy ubrań nie trzeba zabierać. Atrakcyjność zawodu hahaha. | |||
~Kasztan | Żaden nie zrozumiał tego projektu, który już zresztą funkcjonuje na mniejszą skalę nawet Polsce. Dla przykładu np wahadło Warszawa Szczecin. Kierowcy wyjeżdżają ze swoich miastach o jednej porze, spotykają się w połowie drogi, wymiana naczep, przerwa 45 i każdy z nich wraca do swojego miasta i do domu. Żaden z nich nie robi pauzy w kabinę w obcym mieście. | |||
Wnikliwy
| Potwierdzam. Takie rozwiązania są już w Polsce od dawna. Czy skuteczne? Zależy od priorytetów. Biedronkowcy jeżdżą aktrisami na dwie zmiany ( tydzień noc, tydzień dzień) dwóch na jednym aucie. Zalety? Auto nie stoi, kierowcy nie dostają delegacji bo śpiąw domach a pracodawca zarabia. Wady? Dorżnięte auta, brak bieżących napraw ( brak czasu), syf w kabinach ( nie zawsze, zależy od kierowców), noclegi kierowców w domach z językiem na brodzie żeby te 8 chociaż wykręcić z głową w poduszce ( czasem lepiej wyspać się w kabinie, niż tylko na 9 h do domu codziennie wpaść). W efekcie żadna kożyść dla firmy i dla kierowców. Gdy kierowca kończy o 17. 00, idzie spać o 22. 00 iwstaje o 6. 00. , to taki nocleg w domu rozumiem i jestem za :) Wachadła podobnie... i praktykowane w Polsce od dawna. Roztlekotane auta ( zazwyczaj), chlew w kabinach ( często), presja czasu ( szczególnie jak jakieś opóźnienia), szybkie nocki w domu ( beznadzieja) i mniejsze zarobki ( zazwyczaj, bo odpadają delegacje... obecnue 112. 50zł. doba z noclegiem w kabinie - 45zł. dieta kraj + 67. 50zł. nocleg). Duża rotacja. na takich warunkach więc gdzie tu ekonomia, zyski i przedewszystkim bezpieczny transport? Tylko drażnienie kierowców którzy lubią mieć pseudo komfort ( czyste dywaniki, zabawki na szybach i podświetlane akcesoria, długopis w tej a nie innej przegródce, plakat z gołą babą na ścianie lub zdję i całej rodziny etc... etc... i wieczne wojny między kierowcami bo ten lubi to a ten tamto... ten. ma takie nawyki a tamten inne... jak w podwójnej obsadzie tylko mniej organoleptycznie ; ) KOMFORT PRACY TO PODSTAWA NIE MNIEJSZY JAK ORGANIZACJA PRACY, ERGONOMIA PRACY I BEZPIECZEŃSTWO PRACY nie zapominając o godziwym wynagrodzeniu za pracę na konto a nie pod stołem... bo to równa się chęć do pracy, zarobek z transportu i mniej problemów jak z kierowcami tak i z kontrolerami a w konsekwencji też z prawem. Temat rzeka :) | |||
~pks poland | Kurierka tak jeździ od lat. Wielkie mecyje. | |||
~Adam | Znajomy maszynista pociągu towarowego tak właśnie jeździ. Przez pół dnia jedzie pociągiem, drugie pół wraca innym pociągiem i tak sobie składy przekazują. Codziennie śpi w domu | |||
~Szczery | Super pomysł z przypinkami naczepa praca to max 10h dzienie a nie kilka tygodni w trasie śpi się w domu chyba że się go niema to lepiej w kabinie | |||
~Kapi | Też mi nowości, Grupa Raben jeździ tak już wiele lat. | |||
~Eurojeździec | Połowa nie zrozumiała artykułu.. Szok. brawo za czytanie ze zrozumieniem. Nic to nowego. Od ponad 20 lat tak się jeździ w dużych firmach, wymieniasz, zamieniasz naczepy po drodze. Co w tym dziwnego. | |||
~Kierowca | Tak jeszcze trochę to sami będą sobie jeździć to jest tylko po to by robić więcej kasy i szybciej. Wycisnac z kierowcy jak najwięcej pracy ciekawe kiedy wprowadza 8godz pracy kierowców bo żaden zawód nie ma 15godz pracy a zaś że kierowcy tirów robią wypadki i przemęczeni tego są efekty a nie mówię o pracy fizycznej rozładunku i załadunku w złym kierunku to idzie. | |||
~Tom | to jest system dla firm nie kierowców kierowca z tego niema nic oprócz garba i mniejszej kasy a szybkie nocki w domu co to znaczy szybko spać 9 h i do roboty obled |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.