ID: 285897
Polski transport zatrzyma się bez kierowców z zagranicy?
ID: 285897
ID: 285897
Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Gdyni, opowiada o przyczynach kryzysu w polskiej branży transportu drogowego, jej uzależnieniu od kierowców z zagranicy, o postawach przewoźników w trudnym okresie oraz ich oczekiwaniu na wsparcie państwa.
Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Gdyni, opowiada o przyczynach kryzysu w polskiej branży transportu drogowego, jej uzależnieniu od kierowców z zagranicy, o postawach przewoźników w trudnym okresie oraz ich oczekiwaniu na wsparcie państwa.
~etransport.pl
Posty (35)
~Donald Truck | sefy łyski też hołota | |||
~maly | kazdy obywatel spoza unii i strefy schengen powinien obligatoryjnie zdawac egzamin na kazde posiadane uprawnienie wiem ze to marzenie scietej glowy ale coz... zreszta teraz jak sie zaczelo w iranie to wszystkiego mozna sie spodziewac jak nie piertolnie atom to jepnie gospodarka i to mooooocno cla trampka to pikus przy tym co nas czeka | 1 | ||
~Geju | Stoję koło Kaiserslautern, piję od wczoraj i kręcę śmigłem w kabinie. Obok same polskie ciężarówki, trochę Romków i jakieś Bułgary. W polskich tirach same szoszony i ciapate... Gdzie te czasy jak człowiek mógł się napić i pogadać z kolegami a i czasem się udało z fajnym kolegą zabawić, nie trzeba było kręcić śmigłem... Oj to już nie wróci | |||
~Trans tir heweliusz | Bo szofer to największy milczek niżej jak pielęgniarka z opiekunka i zamiataczeme sracie przed cięciem z ormo, magazynierem, wozkowym, paniusiami z biura co o połowę krócej żyją ja wy na tym świecie albo lepiej to co chcecie szanowania to trzeba ryja drżeć po wszystkich bo inaczej lepiej nie będzie ja tak robię od zawsze i co wpadam na firmę i skulony każdy ale to trzeba mieć to coś jak ja i nie bać się że coś tam przytrzymają nie załadują rozładują ryj ryj ryj ryj | |||
~Azie | Ryj to masz ty i psy | |||
~Kierowca | W samych tylko Niemczech 400 tysięcy polskich kierowców pracuje dla Niemca za najniższą krajową. Gdyby w Polsce byli tak opłacani i i na fundusz emerytalny, bez żadnego "krętactwa" mieli odprowadzane składki, to uważam, że 80 % z nich by wróciło do KRAJU... | |||
~Jarek 02027 | Wszyscy płacza że nie ma kierowców do pracy - Zacznijcie doceniać kierowców i płacić jak należy to będziecie mieli. Dla wszystkich firm kierowca to najgorsze zło i tylko by jeździł za ochłapy ale nikt nie liczy ryzyka codziennego, rozłąki z rodzinami, samotności i wyrzeczeń oraz gotowości w każdych warunkach. Właściciele firm transportowych jak zaczną doceniać kierowców to będzie inaczej, gdyż można mieć 100 najnowszych samochodów i setki frachtów ale bez kierowców to samo nie pojedzie i nie zrobi roboty. A właściciele firm kupują nowe bryki, urlopują się na kanarach a kierowca ma robić ZA Czapkę Gruszek. Jeździjcie sami jak na 10 firm 9 z nich to dziad trans | |||
~Piotr | Prawda jest taka że kierowcy w Polsce się nie potrafią zorganizować i postawić. W całej Europie zachodniej, północnej i południowej kierowca ma stawkę godzinową, nadgodziny, extra płatne weekendy, nocki. Ponieważ jak coś jest nie tak, to kierowcy potrafią się postawić i walczyć o swoje. W Polsce niestety ludzie godzą się na wszystko !!! | |||
~NiewolnikEu | Jak zdejmą z polskich przewoźników nadmierne obciążenia fiskalne, podatkowe, wszelkiego rodzaju oplaty to wtedy będzie kasa na podwyżki dla kierowców. Wtedy ci Polacy co pracuja w innych krajach wrócą do rodzin do domu i wezmą się za robotę w polskich firmach. Ale to UE nie pasuje. | |||
~Do kierowcy | Robię u tego Niemca!!I nie myślę wracać do dziadtransa nawet jak by mi dał te same pieniądze co tu zarobię!!!I nie jest to najniższa Niemiecka!! Głupi byłem że marnowałem czas u dziadtransa w Polsce!!! | |||
~Realista | Nie każdy musi posiadać firmę transportową. Nie stać mnie na w miarę uczciwe wynagrodzenie dla kierowcy, to zatrudniam się jako szofer i sprawa załatwiona. Wtedy jednak taki "szefuncio" pierwszy zacznie krzyczeć, że chce więcej... | |||
~Remixon | A po co nam tania siła robocza. Jest nadprodukcja transportu i tyle. Trzeba nauczyć się liczyć trzy miesiące bez zysku i firma powinna być z urzędu prześwietlona. Jak będzie mniej aut to i stawki się znajdą i na kierowcę będzie ciebie stać. I jak nie nauczycie się ludzi szanować to zamykać firmę i do roboty. Kierowca ma załadować rozładować wydrukować papiery walczyć z itd z pajacem na załadunku i drugim na rozładunku i wszędzie zdążyć bo do 15 ale 14 sta musi być. Trzeba być mocno odpornym na ludzką głupotę aby w tym kraju być kierowcą. A bez kierowców to jeden miesiąc i gospodarka stoi. Tylko komu to mówić jak 3. 5 zł to dobra stawka czas na zakup kalkulatora! | |||
~Odchodzący | W ostatnich trzech latach pracowałem w pięciu polskich firmach transportowych i żadna (!) nie odprowadzała podatków i składek w poprawny sposób - wszyscy ograbiali mnie. Firmy na pierwszy rzut oka wydawały się, że wszystko tam gra. 1-sza: około 100 ciężarówek (ok. 65 międzynarodówka i 35 lokalnie patelnie) - działa dalej. 2-ga: 17 ciężarówek na międzynarodówce - zbankrutowała, 3-cia: 21 ciężarówek na międzynarodówce - zbankrutowała. 4-ta: ok. 35 ciężarówek na międzynarodówce - zbankrutowała. 5-ta: ok. 45 ciężarówek - działa dalej, ale przewały nie z tej ziemi. 6-ta: w której pracuję od niedawna wydaje się być okey, choć wszystko okaże się po wejściu na stronę ZUS-u po wypłacie. Właściciele bardzo kulturalni i sympatyczni (biznes rodzinny)... Co do reszty patologii: brak infrastruktury sanitarnej na odpowiednim poziomie w firmach (obesranych toi-toi do tego nie zaliczam), smród i syf w budynkach toalet - praktycznie 100% niemieckich mopów, wysoka cena i niski poziom sanitarny płatnych toalet Sanifair, w Polsce: wiele toalet na MOP-ach jest coraz bardziej zapuszczonych - smród i syf, choć do obsługi jest zatrudniony człowiek.. Brak miejsca na parkingach, korki i ogólnie stres... Ja niedługo odchodzę, bo te pieniądze 13, 5-14 tys. zł (cały miesiąc) na rękę nie są adekwatne do strat m. in. zdrowotnych - brak ruchu, stres i praktycznie 15 godzinny dzień pracy trzy razy w tygodniu. | |||
~Remixon | A po co nam tania siła robocza. Jest nadprodukcja transportu i tyle. Trzeba nauczyć się liczyć trzy miesiące bez zysku i firma powinna być z urzędu prześwietlona. Jak będzie mniej aut to i stawki się znajdą i na kierowcę będzie ciebie stać. I jak nie nauczycie się ludzi szanować to zamykać firmę i do roboty. Kierowca ma załadować rozładować wydrukować papiery walczyć z itd z pajacem na załadunku i drugim na rozładunku i wszędzie zdążyć bo do 15 ale 14 sta musi być. Trzeba być mocno odpornym na ludzką głupotę aby w tym kraju być kierowcą. A bez kierowców to jeden miesiąc i gospodarka stoi. Tylko komu to mówić jak 3. 5 zł to dobra stawka czas na zakup kalkulatora! | |||
~Mel Gibson | LYSY uwazaj zeby ten tani azjata ciebie nie zastąpił | |||
Czartanoga
| Myślę że nigdy nie będzie równowagi między pazernością obu stron. Póki jest skąd brać przybyszów, wygrywa chciwość januszy biznesu. Dobrze że już kończę tą robotę. A propos mam dwóch synów i kijem gonię żeby nie poszli w ślady ojca. | |||
~sid | w niemczech stagnacja, bezrobocie, proponuje tam szukac kierowcow. . taki niemiec to jak jechowy nie pije nie kradnie, myje sie czesto... | |||
~union | praca za 20, 30 zł na godzinę to jest wszędzie, nawet w ochronie, a tam z pewnością o wiele lepiej i lżej | |||
~Biały | Firmy transportowe oszukują na ZUS, wypłacie i itp, oczywiście nie wszystkie. Sam padłem ofiarą takiego oszustwa, ZUS znikomy, różnice między przelewami a PIT, a najlepsze w tym jest to że zostało to zgłoszone dosłownie wszędzie. Inspekcja pracy nie będzie wykonywała pracy za ZUS, ZUS że się nic nie zgadza, US milczy a ITD że mogą kontrolować tylko po zgłoszeniu, więc po co iść i walczyć w sądzie, jak instytucje Państwowe mają to gdzieś, na pewno oni swoje uzyskali a ja zostałem z nową pracą. | |||
~kuku to dzban | Aha | |||
Ł ysy
| Ł ysy. Nie lękaj się podszywający się śmieciu. Pisz więcej. | |||
Ł ysy
| Odchodzący i inni wiecznie pokrzywdzeni. Nie pasuje praca za kółkiem? Nie pasują wynagrodzenia? Kluczyki na stół i tyle. Przecież z waszym wykształceniem, waszymi kwalifikacjami, umiejętnościami, inteligencją wszędzie zarobicie 13-15 tyś zł. Na co czekacie? | |||
~tagoo | Uwaga! Robie... | |||
~Elvis | A powiedzcie mi drodzy kierowcy, czy praca w kolokomina za stawkę 300zł dniowka co dzień w domu i weekendy wolne, to dobra stawka?? Praca na dwie zmiany, czasem niedziela ale już za 400 zł. Pytam poważnie, bo chce zmienić zawód | |||
~Dawid87 | Litwa, Bułgaria, karta pobytu 2 tygodnie, Katowice 2-3lata, pozwolenie na prace w Katowicach 3 miesiące. | |||
~bary | Problem w tym ze ci z zagranicy przychodza ale na krotko i odchodza. Dlaczego?Za dobrze im. A moze patologia Polskiego transportu nawet im nie lezy. Taka refleksja. | |||
~Trans tir heweliusz | Elvis to tak w miarę ta stawka jak robota w miarę spokojna to może być znam firmy jeszcze co chłopaki jeżdżą za 6500 po kraju poniedziałek piątek spanie w kabinie i orka 13, 15 godzin wyjazdy o 4 rano przewóz odpadów zamiatanie paki brud kuz smrod wschodnie strony polski | |||
~Anonim | Kierowców jest sporo tylko w zagranicznych firmach. Zawód kierowcy jest niedoszacowany finansowo. Młodzi nie chcą iść w ten zawód bo nie jest łatwy. Samotność, niebezpieczeństwo złodzieja na parkingach oraz jak pisałem finanse. | |||
~Anonim | Kierowców jest sporo tylko w zagranicznych firmach. Zawód kierowcy jest niedoszacowany finansowo. Młodzi nie chcą iść w ten zawód bo nie jest łatwy. Samotność, niebezpieczeństwo złodzieja na parkingach oraz jak pisałem finanse. | |||
~Bartolini. | Dziwi was że nikt się nie garnie? Przeliczmy nasz czas pracy, ile oddajemy, jaką mamy stawkę godzinową, jakie są warunki, ile mamy kontroli i jak chętnie dalibyście nam mandat za co kolwiek. Powiedzmy otwarcie na dzień dzisiejszy kierowca zawodowy powinien zarabiać od 18 tyś na miesiąc w górę. Pozbędziemy się taniej siły roboczej to stawki pójdą do góry, bez ukraincow itd bedzie tak jak powinno być. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.