ID: 286620
Prezes ZMPD: Niemcy chcą przejąć polskich kierowców ciężarówek, ale bez inwestowania w szkolenia
ID: 286620
ID: 286620
Niemiecka gospodarka już dziś boryka się z brakami kadrowymi w sektorze transportu. Brakuje około 100 tysięcy kierowców ciężarówek, a problem może się tylko pogłębiać – alarmuje Dirk Engelhardt, szef niemieckiej organizacji przewoźników BGL. Niemcy apelują o zmiany prawa i nie ukrywają, że chcieliby przyciągnąć pracowników ze wschodniej Europy, w tym z Polski.
Niemiecka gospodarka już dziś boryka się z brakami kadrowymi w sektorze transportu. Brakuje około 100 tysięcy kierowców ciężarówek, a problem może się tylko pogłębiać – alarmuje Dirk Engelhardt, szef niemieckiej organizacji przewoźników BGL. Niemcy apelują o zmiany prawa i nie ukrywają, że chcieliby przyciągnąć pracowników ze wschodniej Europy, w tym z Polski.
~etransport.pl
Posty (51)
~Marek | Widocznie zaoferowali dwie miski ryżu | |||
~Donald Truck | Praca musi być bardzo atrakcyjna skoro są braki na poziomie tysięcy | |||
~Przemo | Przecież Polacy już nie chcą pracować, to po co te komentarze i obawy, dostają tyle zasiłków ze po co,? ??!!! Ich nawet 3000-4000 eu netto juz nie zadawala za 10 godzin pracy, !!! No i oczywiście piątki i poniedziałeki wolne!!! Tacy właśnie jesteśmy, | |||
~123 | Dobrze bardzo dobrze!!!. | |||
~Polak | Mają tylu białych inaczej niech im jeżdżą | |||
ono
| zaraz wasz herr donek zadba o to. | 1 | ||
~Miś Uszatek | Będę jednym z pierwszych który się zgłosi. Teraz i tak pracuję u Dziadtransa z PL, który zarejestrował firmę w DE, i uważa, że wszystko co tobi to robi dla nas i naszego dobrobytu, a on sam od 2 lat jest na minusie. 3 dni temu na spotkaniu powiedział, że powinniśmy mu dziękować że firmę utrzymuje tylko dla nas, jednocześnie wysyła nas, bykowozem" w trasę, po czym bez żadnej pauzy wsiadamy do Mańków i zapierd... alamy następne 15 godzin, oczywiście ku chwale Trans-.. . | |||
~Geju | Nie będę jeździł i faszysty. Miesiąc temu dostaliśmy mandat, ja i mój chłopak Misio za zbyt głośne zdaniem BAG zabawianie się w kabinie. Dodatkowo skonfiskowali nam alkohol, zioło, wazelinę, kondomy i gruszkę do lewatywy. | |||
~123 | 12lat u Niemca i jest oki U Pana z PL 11lat i 8 firm Wypociny na forum ludzie Poniżej normy czyli 8klas Lub mniej!!! Polski transport 80% bez szkoły!!!. | |||
~Paweł | Ja rezygnuje. znjazdy. po 23 latach, powód, zakaz wyprzedzania!!! Brak parkingów i powalone permanentnye kontrolę. brak infrastruktury w uni. powoduje. ze muszę często popełniac wykroczenia, więc dziękuję, niech jeżdżą muŻyny, im będzie wszytko wolno, a policja będzie klęczeć przed nimi. Teraz żaden biały człowiek nie robi prawo jazdy na ciężarówkę bo nie jest głupi, łunia zmisztla ten zawód do cna!!! A żeby jeździć u Helmuta l? Co to to nie, noł łejjjj!!! | |||
~bary | Inwestowanie w Polskich kierowcow skonczyło sie razem z PRL. Ja sie jeszcze na to załapałem ale inni młodsi juz bolili ze swoich | |||
~!!!iiii | Czytać, ze zrozumieniem. Niemcy chcą kierowców z Polski a to nie to samo co polskich kierowców. Oni chcą kierowców nauczonych jazdy w "polskich" firmach, bo im nie chce się rekrutować oraz uczyć kierowców w i z AzjoFryki. | |||
~kosmivi | Problem z kierowcami?, niech nie pierolollo! Kto ustawia na 3 pasmowej autobanie w bezpiecznych lokalizacjach ograniczenie tylko dla ciężarówek do 60 km/h i fotoradar? Kosmici? | |||
~kuku to dzban | kosmiwi jeszcze 3 godziny... | |||
~Księgowy | "Polska zainwestowała w system szkolenia... " - co to oznacza w praktyce? | |||
~kierowawa | Żeby się opłaciło pracować na międzynarodówce to trzeba zarabiać na dzisiejsze ceny sklepowe 20-30 tyś zł. miesięcznie netto. | |||
Klawikowski69
| Gdyby nie prawo jazdy sfinansowane przez urząd pracy dalej byś siedział z puszką pod biedronką | |||
Klawikowski69
| Więc milcz depilu skończony | |||
~trucker | Polecam wyjazd do USA, w ubiegłym roku zarobiłem 90 tyś. dolarów na rękę. Co potrzebne, znajomość angielskiego i zdać prawo jazdy w USA. Jest to bardzo proste, zdecydowanie łatwiejsze niż w Polsce. Tu też coraz więcej ciągników z automatyczną skrzynią i coś podobne do europejskiego tacho. Do kierowcy należy tez wyważenie zestawu przesuwając tylny most. Wag nie brakuje. W zależności od stanu można nawet legalnie około 120 km/h pomykać. | |||
~mamma mia | WOW a gdzie to się aplikuje, bo normalnie chęć pomykania 120km/h nie daje mi spać i jeszcze 90t$/rok. | |||
~kierowawa | mamma mia nie nadajesz się do USA, za mało kumaty jesteś. Przecież wystarczy wpisać w popularną wyszukiwarkę praca kierowca usa i wszystko wiadomo. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.