Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryfikacja transportu staje się faktem

Utworzona: 2021-03-21


W ramach projektu Volvo LIGHTS firma NFI wprowadziła do swojej floty ciężarówki Volvo VNR Electric, a także zelektryfikowała ciągniki stoczniowe i wózki widłowe w kalifornijskim magazynie w Chino.

Firma NFI zasiliła swój tabor pojazdami z napędem elektrycznym, a także stworzyła w porcie infrastrukturę ładowania - zarówno pojazdów flotowych, jak i aut osobowych swoich pracowników. Stacja ładowania, połączona z panelami słonecznymi, ma możliwość magazynowania nadmiaru energii. Wszystko to tworzy podwaliny pod ambitne plany NFI wykorzystania pojazdów z napędem elektrycznym do realizacji przewozów w obrębie magazynu w Chino – docelowo firmowa flota będzie liczyła ponad 65 zeroemisyjnych ciężarówek dużej ładowności.


Dokonując oceny rentowności eksploatacji elektrycznych samochodów ciężarowych w warunkach rzeczywistej działalności, NFI wykorzystuje wnioski z projektu Volvo LIGHTS jako wytyczne dotyczące elektryfikacji floty. Jesteśmy dumni ze współpracy z NFI, ponieważ ich zaangażowanie jest dla flot zródłem wiedzy potrzebnej do komercyjnego wdrażania bezemisyjnych pojazdów ciężarowych
– powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Projekt Volvo LIGHTS ma na celu stworzenie ekosystemu, który umożliwi wprowadzenie na rynek samochodów ciężarowych z elektrycznym napędem akumulatorowym na wielką skalę. W ramach projektu we wrześniu ubiegłego roku firma NFI rozpoczęła test pilotażowy dwóch ciągników siodłowych Volvo VNR Electric, które dołączyły do floty składającej się z ponad 4500 jednostek. Zeroemisyjne ciężarówki kursują na trasach regionalnych o długości do 160 km. W tym roku NFI otrzyma do jazd testowych dwie kolejne ciężarówki Volvo VNR Electric.

Dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach projektu Volvo LIGHTS firma NFI wdrożyła ostatnio do eksploatacji dwa elektryczne ciągniki stoczniowe Kalmar Ottawa. Tym samym zakończono wymianę pojazdów tego typu na bezemisyjne modele z napędem elektryczno-akumulatorowym, których jest obecnie 27. Firma chce również wymienić 8 wózków widłowych pracujących w magazynie w Chino na elektryczne Crown.

Dodajmy, że od 3 grudnia 2020 r Volvo Trucks North America przyjmuje zamówienia od klientów na model VNR Electric. Jego produkcja odbywa się w zakładzie New River Valley w Dublinie (Wirginia).

Źródło: Volvo Trucks North America
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels