REKLAMA

45 wyjątkowych ciężarówek z limitowanej serii na 45- lecie
Utworzona: 2021-04-07

Nowa ciężarówka, zaprojektowana z myślą o trasach regionalnych i dalekobieżnych, posiada przestronną kabinę typu R, jedną z najwygodniejszych na rynku.

REKLAMA
Aby uczcić 45. rocznicę nieprzerwanej obecności w Argentynie, Scania Argentina wprowadziła na rynek ciężarówkę, która stanie się marzeniem wszystkich przewoźników. 45 egzemplarzy z limitowanej serii będzie dostępnych wyłącznie na rynku lokalnym. Jubileuszowy model posiada wyjątkową stylizację wizualną oraz wyposażenie umożliwiające optymalizację kosztów eksploatacji, zmniejszenie zużycia paliwa, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu. Wyposażony jest w najnowsze rozwiązania oraz istotną nowość: skrzynię biegów G33CM, opracowaną specjalnie dla nowej platformy silników Scanii.

Choć ciężarówki z limitowanej serii wyróżniają się wyglądem zewnętrznym, ich biały lakier o nazwie „Distinct White” pozwala dopasować dany pojazd do estetyki każdej floty i doskonale komponuje się z błękitną grafiką, nawiązującą do pasów na argentyńskiej fladze. Po obu stronach kabiny widoczne jest nowy Gryf o agresywnych liniach. W oczy rzuca się również liczba 45 i napis „Limited Edition”. Każdy pojazd opatrzony jest unikalnym numerem seryjnym od # 01 do # 45 umieszczonym tuż nad szybą przednią, co podkreśla jego wyjątkowy charakter.

Nowa ciężarówka, zaprojektowana z myślą o trasach regionalnych i dalekobieżnych, posiada przestronną kabinę typu R, jedną z najwygodniejszych na rynku. Jest dostępna w trzech wersjach układu napędu i konfiguracji osi: R 500 4x2, R 500 6x2 i R 540 6x4. Pierwsze dwie wersje silnikowe zapewniają moment obrotowy wynoszący 2550 Nm, a wersja mocy 540 KM – 2700 Nm momentu obrotowego przy niskich obrotach. Wszystkie wersje wykorzystują 13-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy klasy Euro 5.

Absolutną nowością na rynku argentyńskim jest wersja z układem osi 6x4, która zapewnia możliwość odczepienia i podniesienia trzeciej osi. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza zużycie opon i paliwa w porównaniu z jakąkolwiek ciężarówką z napędem na 4 koła. Równie nowa jest skrzynia biegów, produkowana w zakładzie przemysłowym w Tucumán, która będzie eksportowana na cały świat: jest bardziej kompaktowa niż jej poprzedniczka, waży 60 kg mniej i zmniejsza zużycie paliwa o 1%. Posiada 14 zautomatyzowanych biegów działających w systemie Scania Opticruise oraz nadbieg, z maksymalnie 4 programowalnymi biegami wstecznymi i 1 biegiem pełzającym.

Boczna owiewka, przedni spoiler, elektrycznie regulowane spojlery i tylne światła zintegrowane z błotnikiem pomagają poprawić aerodynamikę i zminimalizować zużycie paliwa. Zwiększono również pojemność zbiorników: mieszczą one odpowiednio 890 litrów oleju napędowego (w przypadku wersji 4x2) lub 800 litrów (w modelach 6x2 i 6x4).



Istotnym aspektem w projektowaniu pojazdu odgrywało bezpieczeństwo. Oprócz systemów aktywnych i pasywnych, które są standardem we wszystkich kabinach serii R, takich jak system AiCC, umożliwiający utrzymanie stałego odstępu czasowego od pojazdu poprzedzającego, system AEB, który zapobiega wypadkom z pojazdami znajdującymi się z przodu dzięki zastosowaniu kamery i radaru, oraz system LDW, ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu, jubileuszowy model jest wyposażony w czerwony pas bezpieczeństwa, poduszkę powietrzną kierowcy oraz boczną poduszkę kurtynową. Scania jako jedyna marka na świecie oferuje to ostatnie urządzenie, które zmniejsza prawdopodobieństwo śmierci podczas dachowania o 25%. Wszystkie lusterka ciężarówki są regulowane elektrycznie.

Kolejną atrakcją limitowanej edycji są elementy wyposażenia poprawiający komfort wnętrza kabiny, do których należą m.in. deska rozdzielcza w pełni tapicerowana miękkimi materiałami, skórzana kierownica, opuszczany stolik po stronie pasażera do użytku kierowcy oraz rozkładane łóżko piętrowe o szerokości do 1 metra (najszersze na rynku). Do tego dochodzi zewnętrzne zawieszenie pneumatyczne na wszystkich osiach, zwiększające komfort jazdy.

26 marca 1976 r. Scania uruchomiła produkcję w fabryce Colombres w Tucumán w północno-zachodniej części Argentyny. Dziś jest to jedna z dwóch fabryk wytwarzających elementy przekładni marki (druga znajduje się w Szwecji), a jej produkty trafiają do ciężarówek Scania na całym świecie.

Źródło: Scania
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels