Zdaniem inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego ze Szczecina, na tzw. „drewnianym szlaku” z Niemiec do Szczecinka, od zeszłego roku, nic się nie zmieniło w zakresie przewozu drewna. Naczepy typu „firanka” nadal wykorzystywane są do przewozu drewna bez właściwego zabezpieczenia, a same środki transportu nie są do tego przeznaczone – zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu przewozu ładunku. W tym przypadku, według oświadczenia kierowcy, naczepa została zmodyfikowana, gdyż dodano do niej „metalową klatkę”. Powyższe wyjaśnienia i zastany stan faktyczny jednak nie przekonał inspektorów.
Klatka wykonana metodą chałupniczą nie spełniała jakichkolwiek norm, miejscami była skorodowana, ładunek załadowany był poza tzw. klatkę i „przyozdobiony” poprzecieranymi i luźnymi pasami transportowymi. Mając na uwadze całokształt stwierdzonych nieprawidłowości kierowcy zakazano dalszego wykonywania przewozu, a także nałożono mandat karny za niewłaściwy przewóz ładunku.
🚚❗Przypominamy, że 28 lutego 2018 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz.U.2018.361, zwanej dalej „Rozporządzeniem”). Potrzeba jego wydania wynikała z braku szczegółowych regulacji dotyczących sposobu przewozu ładunku w polskim ustawodawstwie, o czym pisaliśmy w poniższym materiale.
Nowe regulacje w zakresie sposobu przewozu ładunku
Stosowne rozporządzenie, wraz z grafikami wskazującymi, w jaki sposób należy zabezpieczać przewożony ładunek, w tym między innymi drewno, znajduje się na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych.
ROZPORZĄDZENIE z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku dostępne TUTAJ 📌
Źródło: WITD Szczecin
Utworzona: 2021-04-13