IVECO Driver Pal oferuje funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe. Za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi oraz minimalizując czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.
Ja i moje IVECO
Wprowadzono dwie usługi opracowane we współpracy z AWS Professional Services i zespołem Alexa Auto: MYIVECO i MYCOMMUNITY. Pierwsza z nich oferuje nowy sposób interakcji kierowcy z pojazdem. Może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje paliw znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy. Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę.MYIVECO umożliwia również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych komponentów, takich jak opony, akumulator, filtry, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby – aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.
Za pomocą MYIVECO kierowca może również aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, multimediów itd. Pozwala mu to skupić uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu.
W społeczności kierowców
Drugą wyjątkową usługą jest MYCOMMUNITY, która działa jak cyfrowe radio CB, pozwalające użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może wymieniać wiadomości głosowe z innymi kierowcami oraz wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. System tłumaczy treści w językach angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne. Z usługi MYCOMMUNITY mogą korzystać wszyscy kierowcy (nie tylko pojazdów IVECO), co umożliwia stworzenie większej społeczności wymieniającej się radami, wskazówkami oraz utrzymującej kontakt na trasie.Źródło: IVECO