Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Sztuczna inteligencja wspiera kierowcę w trasie

Utworzona: 2021-06-09


IVECO Driver Pal, nowy asystent kierowcy obejmujący usługi MYIVECO i MYCOMMUNITY, umożliwia interakcję z pojazdem, a także ze społecznością kierowców. Wszystko to jest możliwe dzięki poleceniom głosowym wydawanym za pośrednictwem rozwiązania Alexa firmy Amazon.

Podczas internetowej transmisji na żywo zaprezentowano przedstawicielom sieci dealerskiej i dziennikarzom międzynarodowych mediów rozwiązanie IVECO Driver Pal – cyfrowego asystenta kierowcy przeznaczonego do nowych modeli Daily i S-WAY. System wykorzystuje AWS Machine Learning, technologie głosowe, bezserwerowe oraz technologie bezpieczeństwa, w tym Amazon Comprehend, Amazon DynamoDB, AWS Lambda, Amazon Translate, a także opartą na chmurze usługę głosową Amazon Alexa. Rozwiązanie zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji.

IVECO Driver Pal oferuje funkcje, które pozwalają kierowcy przenieść świat cyfrowy na pokład pojazdu i tym samym ułatwić sobie życie osobiste i zawodowe. Za pomocą poleceń głosowych użytkownik może wykonywać wszelkiego rodzaju zadania trzymając ręce na kierownicy i nie spuszczając wzroku z drogi oraz minimalizując czynniki rozpraszające uwagę. Zadania te obejmują m.in. zarządzanie kalendarzem, odtwarzanie muzyki i ulubionych podcastów, połączenie z innymi urządzeniami, sprawdzanie wiadomości, pogody i komunikatów drogowych, a nawet uzyskiwanie dostępu do urządzeń automatyki domowej z asystentem głosowym Alexa.

Ja i moje IVECO

Wprowadzono dwie usługi opracowane we współpracy z AWS Professional Services i zespołem Alexa Auto: MYIVECO i MYCOMMUNITY. Pierwsza z nich oferuje nowy sposób interakcji kierowcy z pojazdem. Może używać komend głosowych do zarządzania podróżą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje paliw znajdujące się po drodze za pomocą systemu nawigacyjnego, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszej i bardziej ekonomicznej jazdy. Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi kierowcę o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę.

MYIVECO umożliwia również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą i uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych komponentów, takich jak opony, akumulator, filtry, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu ciężarowego, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy, a także zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby – aktywować usługę Assistance NonStop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową.

Za pomocą MYIVECO kierowca może również aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, multimediów itd. Pozwala mu to skupić uwagę na pokonywanej drodze i przyczynić tym samym do poprawy bezpieczeństwa ruchu.

W społeczności kierowców

Drugą wyjątkową usługą jest MYCOMMUNITY, która działa jak cyfrowe radio CB, pozwalające użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Może wymieniać wiadomości głosowe z innymi kierowcami oraz wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów lub restauracji i innych przydatnych kwestii. System tłumaczy treści w językach angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne. Z usługi MYCOMMUNITY mogą korzystać wszyscy kierowcy (nie tylko pojazdów IVECO), co umożliwia stworzenie większej społeczności wymieniającej się radami, wskazówkami oraz utrzymującej kontakt na trasie.

Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels