Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Większy komfort i niższe zużycie paliwa

Utworzona: 2021-08-26


Jesienią tego roku wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654. Dotąd, od końca zeszłego roku, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła.

Wyposażony w silnik OM 654 Sprinter zaoferuje większy komfort we wszystkich swoich wersjach, zarówno na drodze, jak i poza nią – od podwozia do zabudowy po furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła. I każda z nich będzie cieszyć się niższym zużyciem paliwa. Silnik OM 654 jest dostępny dla Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 84 kW (114 KM), 110 kW (150 KM), 125 kW (170 KM) i 140 kW (190 KM). Nowością jest połączenie silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC – również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna.

Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje lepszą charakterystykę pod względem hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze Sprintera jest przyjemnie ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowa obudowa ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów NANOSLIDE zmniejszające tarcie w silniku w połączeniu z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.

Źródło: Mercedes-Benz Vans
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels