Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Oszczędzają paliwo na autostradach i drogach regionalnych

Utworzona: 2021-09-24


Goodyear zaprezentował nową linię opon Fuelmax Endurance na oś kierowaną i napędową samochodów ciężarowych - o wszechstronnym zastosowaniu i wysokiej efektywności paliwowej. To ciekawa propozycja dla firm z sektora TSL, których pojazdy pracują zarówno na autostradach, jak i drogach regionalnych.

Nowa linia opon będzie wspierać europejskich operatorów flotowych i producentów pojazdów ciężarowych w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla poprzez połączenie poziomu efektywności paliwowej znanego z ogumienia do zastosowań długodystansowych z trwałością, trakcją i przebiegiem wymaganymi do jazdy po drogach regionalnych. Goodyear deklaruje, że nowa seria opon jest najbardziej wszechstronna pod względem paliwooszczędności z dotychczas produkowanych - wszystkie rozmiary mają oznaczenie "B" w zakresie efektywności paliwowej.

Wyzwania zrównoważonego rozwoju

Komisja Europejska przedstawiła w grudniu 2019 r. program pn. Zielony Ład, zgodnie z którym Europa ma stać się pierwszym kontynentem neutralnym klimatycznie do 2050 r. Pakiet obejmuje ambitny cel podstawowy polegający na zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 1990 r. Zgodnie z założeniami planu, emisja CO2 z nowych pojazdów użytkowych musi zostać zmniejszona o 15% od 2025 r., a następnie do 30% od 2030 r. w porównaniu z poziomem bazowym z lat 2019-20.

Producenci pojazdów i operatorzy flotowi znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele zrównoważonego rozwoju, działając przy tym w warunkach niskich marż. Dzięki nowej oponie Fuelmax Endurance przenosimy efektywność paliwową znaną z eksploatacji na autostradach na drogi regionalne. Jest to wydajna i wytrzymała opona, oferująca niski poziom emisji spalin, doskonałą przyczepność i osiągi, a także długie przebiegi
- mówi Grégory Boucharlat, wiceprezes Goodyear ds. biznesu opon użytkowych w Europie.

Wydajne i trwałe

Do tej pory operatorzy transportowi często musieli wybierać pomiędzy trwałością (długim przebiegiem) opon a doskonałą wydajnością paliwową. Opony Fuelmax Endurance zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić ten wybór menedżerom flot - nie są już ograniczeni rodzajem dróg, po których jeżdżą ich pojazdy. Nowa gama ogumienia wspiera producentów w dalszym obniżaniu poziomu emisji z nowych pojazdów ciężarowych średnio o 2% w porównaniu z oponami z oznaczeniem "C" w zakresie efektywności paliwowej.

Zmniejszenie emisji o 2% przekłada się na oszczędność około 1 tony CO2 i 400 litrów paliwa na pojedynczy samochód ciężarowy rocznie. Gdyby flota składająca się ze 100 pojazdów zmieniła opony klasy C na paliwooszczędne klasy B, oznaczałoby to potencjalne oszczędności rzędu 100 ton CO2 i 40 000 litrów paliwa rocznie.

Inteligentne rozwiązania

Opona na oś kierowaną serii Fuelmax Endurance łączy w sobie sprawdzoną technologię Goodyear IntelliMax Rib w układzie 5- lub 6-żebrowym z pomysłowym rozmieszczeniem żeber i geometrią rowków. Usztywnienia w rowkach barkowych łączą się, gdy opona się toczy, zwiększając jej wytrzymałość i ograniczając zużycie w bardziej wymagających warunkach terenowych (np. jazda w trybie stop-start, uderzenia w krawężniki, częste skręcanie i manewrowanie, intensywne hamowanie).


Opony na oś kierowaną w wybranych rozmiarach charakteryzują się zwiększoną głębokością bieżnika, co oznacza, że mają więcej ścieralnej gumy w porównywaniu z ogumieniem serii Fuelmax Gen-2. Zapewnia to lepszą przyczepność w późniejszym okresie eksploatacji. Innowacyjna, niskoenergetyczna mieszanka bieżnika kompensuje wytwarzanie ciepła spowodowanego siłami działającymi na oponę na osi kierowanej. W wielu rozmiarach z nowej linii na oś kierowaną zastosowano również zoptymalizowaną mieszankę ściany bocznej, która przyczynia się do obniżenia emisji spalin i zużycia paliwa, ponieważ zmniejsza uginanie i deformację ściany bocznej podczas jazdy.

W przypadku opon na oś napędową, oprócz innowacyjnej mieszanki bieżnika, zastosowano specjalny proces utwardzania, aby zoptymalizować opory toczenia. Kierunkowy wzór bieżnika z dużą liczbą głębokich lameli, rowków centralnych i "wgryzających" się w nawierzchnię krawędzi, poprawia trakcję i skuteczniej odprowadza wodę.


Opony na oś kierowaną i napędową spełniają wymagania certyfikatu 3PMSF i są wyposażone w system identyfikacji radiowej RFID. Etykieta RFID umieszczona wewnątrz opony umożliwia jej łatwą identyfikację oraz podłączenie do systemów zarządzania i minitorowania opon, takich jak FleetOnlineSolutions.

Niejedno życie

Nowa seria ogumienia jest objęta programem bieżnikowania, w tym opony na oś napędową będzie można bieżnikować w technologii na gorąco (TreadMax), która zapewnia dodatkowe przebiegi, a jednocześnie te same cechy użytkowe jak w przypadku opony nowej. Dzięki takim rozwiązaniom jak system monitorowania ciśnienia Goodyear TPMS, czytnik najazdowy Drive-Over-Reader i system DrivePoint można znacznie wydłużyć trwałość produktów i zwiększyć ich efektywność paliwową.

Źródło: Goodyear
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels