Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Niemcy dopuścili do ruchu drogowego wodorową ciężarówkę

Utworzona: 2021-10-27


Koncern Daimler Truck konsekwentnie realizując strategię technologiczną w zakresie elektryfikacji swoich pojazdów osiągnął kolejny ważny etap: w październiku br. właściwe urzędy niemieckie dopuściły do ruchu drogowego ulepszony prototyp ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck, napędzanej wodorowymi ogniwami paliwowymi.

W kwietniu na torach testowych Mercedesa rozpoczęły się jazdy próbne prototypu GenH2, który został zaprezentowany w ubiegłym roku, w ciągu których ciężarówka pokonała już kilkanaście tysięcy km. W wersji seryjnej pojazd ma dysponować zasięgiem do 1000 km postoju na tankowanie. Dzięki uzyskanemu pozwolenie, dalsze jazdy testowe będą mogły odbywać się na drodze publicznej B462 w pobliżu Rastatt. Na tamtejszym odcinku zelektryfikowanej autostrady (eWayBW) ciężarówki elektryczne z pantografami regularnie przewożą ładunki, aby sprawdzić funkcjonalność takiego rozwiązania. Projekt eWayBW przewiduje również testy porównawcze ciężarówek z pantografem z elektrycznym eActrosem oraz ciężarówkami innych marek zasilanymi ogniwami paliwowymi. Koncern Daimler nie ma planów dotyczących ciężarówek zasilanych z sieci trakcyjnej. Natomiast elektryczny eActros już od lipca 2019 r. sprawdza się w szeroko zakrojonych testach terenowych w regionie Rastatt przewożąc ładunki jako część floty firmy Logistik Schmitt. Dopuszczenie do ruchu drogowego ciężarówki GenH2 to ważny kamień milowy na drodze do produkcji seryjnej tego modelu.

Producent przewiduje, że pierwsza seryjny egzemplarz GenH2 trafi do klienta w roku 2027. Natomiast do roku 2039 ambicją koncernu jest, aby wśród nowych pojazdów oferowanych w Europie, Japonii i Ameryce Północnej znajdowały się tylko takie, które nie emitują dwutlenku węgla podczas jazdy. Aby osiągnąć ten cel, Daimler Truck stawia na elektryfikację swoich pojazdów, realizując dwutorową strategię opartą na systemach napędowych zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. To połączenie technologii umożliwia koncernowi oferowanie klientom najlepszych rozwiązań dostosowanych do konkretnych zastosowań klienta: im mniejsze obciążenie i krótsza trasa, tym większe prawdopodobieństwo wykorzystania akumulatorów. Im większe obciążenie i dłuższa trasa, tym bardziej prawdopodobne, że wybór padnie na ogniwa paliwowe.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels