Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Bez spalin na ostatniej mili

Utworzona: 2021-11-27


Siedem elektryczno-bateryjnych e-Crafterów wyprodukowanych w Polsce trafiło do DHL Express (Poland). Będą wykorzystywane w realizacji zadań logistyki miejskiej i dostaw tzw. ostatniej mili.

Volkswagen e-Crafter został skonfigurowany tak, aby jak najlepiej spełniać wymagania na wybranych trasach kurierskich. Ma wysoki dach i wygodną do aranżacji przestrzeń ładunkową, której tylne drzwi mają zwiększony do 270 stopni kąt otwarcia.

W pełni elektryczny Volkswagen e-Crafter, którego wejście na rynek wyznaczyło początek ofensywy naszej marki w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych, doskonale sprawdza się w realizacji zadań miejskiej logistyki i dostaw ostatniej mili. Ten rodzaj transportu znacząco poprawia komfort pracy kierowców, ale też samopoczucie mieszkańców obszarów, na których takie zadania są realizowane – nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku. Wpisuje się w założenia strategii środowiskowych zarówno Grupy Volkswagen, jaki i Grupy DPDHL
– podkreśla Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Samochody zostały sfinansowane przez spółkę Volkswagen Financial Services w ramach kontraktu Full Service Leasing. Oznacza to, że użytkownik nie musi tracić czasu i angażować się w zarządzanie parkiem pojazdów. Firma ta zapewnia też wszelkie usługi dodatkowe.

Wszystkie obowiązki związane z administrowaniem samochodami czy serwisem przejmuje VWFS, a koszty są w pełni przewidywalne. Do raty w ramach Full Service Leasing należy więc doliczyć jedynie koszty ładowania e-Crafterów. Firma DHL planuje ładować samochody w swoich jednostkach. Pozwala to na wykorzystanie prądu z zielonymi certyfikatami
– wyjaśnia Daniel Trzaskowski, dyrektor sprzedaży cyfrowej i flotowej w Volkswagen Financial Services.

VWFS sfinansował także modyfikację każdego z pojazdów do potrzeb firmy kurierskiej. W przestrzeni ładunkowej zainstalowano składane półki na paczki, a do ładowni można się dostać nie tylko przez tylne i boczne drzwi, ale i z kabiny. Fotel pasażera jest składany, aby można było maksymalnie wykorzystać przestrzeń w kabinie. Zabudowę wykonano w Centrum Flotowym warszawskiego salonu dealerskiego marki VSD – Carsed. Dealer dostarczył samochody, okleił je logotypami firmy DHL i przygotował do wydania.


Realizujemy strategię GoGreen, która ma na celu osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku w całej grupie DPDHL. Do 2030 roku w ramach Grupy planujemy zainwestować 7 miliardów euro w projekty związane z zieloną logistyką, a do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 60% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu
– mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express (Poland).
Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels