Chcemy, aby ciężarówka była maksymalnie wykorzystana. Kiedy trzeba naładować baterie, korzystamy z innych pojazdów, ale obecnie to dla nas główny środek transportu rudy na tej trasieNowa Scania 25 P to jeden ze sposobów ograniczenia przez firmę wydobywczą emisji CO2 o 40% do 2030 roku. To pierwsza z kilku tras, wiodąca po drogach publicznych, jakie w przyszłości mają obsługiwać pojazdy elektryczne, a przy tym pierwszy krok użytkownika pojazdu w kierunku bardziej zrównoważonego transportu.
- wyjaśnia Peter Bergman, dyrektor generalny Boliden.
Kiedy przekonamy się, że taka ciężarówka sprawdza się w tym wymagających warunkach, chcemy zastosować kolejne egzemplarze do przewożenia ładunków do huty i innych kopalń w okolicyTen wyjątkowy pojazd oparty jest na rozwiązaniach technicznych stosowanych w obecnie produkowanych ciężarówkach elektrycznych tej marki, ale z dodatkiem mocniejszych komponentów. Jak zapewnia producent, tak wielka ładowność i jeszcze większy zasięg zostaną wdrożone do seryjnych ciężarówek elektrycznych w ciągu dwóch lat.
- dodaje Bergman.
Zakup pojazdu był częścią Regional Electrified Logistics (REEL), inicjatywy prowadzonej przez CLOSER, platformę na rzecz efektywności transportu, która korzysta ze wsparcia programu FFI mającego ułatwić proces przechodzenia na elektryczny transport towarowy w Szwecji.
Źródło: Scania