Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MaWo Group

Francuski transport na własnych zasadach

Utworzona: 2022-06-15


Do 1 lipca 2026 r. Francja może nie stosować Dyrektywy Lex specialis w stosunku do przewozów wykonywanych przez przewoźników w transporcie do 3,5 tony, ponieważ pojazdy te nie są wyposażone w tachograf.

Francja skorzystała z możliwości własnej interpretacji przepisów i postanowiła nie stosować Dyrektywy (UE) 2020/1057, tzw. Lex specialis w stosunku do transportu pojazdami lekkimi, tj. pojazdami do 3,5 tony. Jak podkreśla Margareta Przybyła, ekspert ds. unijnych przepisów dot. transportu drogowego, Komisja Europejska potwierdziła, że ​​francuskie przepisy są zgodne z prawodawstwem UE.

Oznacza to, że w przypadku przewozów wykonywanych pojazdami do 3,5 tony firmy transportowe muszą zarejestrować kierowców na platformie SIPSI i wyznaczyć przedstawiciela z siedzibą we Francji. Co ważne, zwolnione ze zgłoszenia są tylko przejazdy tranzytowe. Wszystkie pozostałe operacje w transporcie międzynarodowym podlegają pod delegowanie i muszą mieć swoje odzwierciedlenie w zgłoszeniu SIPSI.

W rezultacie kierowca w transporcie do 3,5 tony delegowany do Francji powinien przewozić w kabinie:
🔺zaświadczenie delegowania wystawione w systemie SIPSI,
🔺umowę o pracę,
🔺zaświadczenie A1,
🔺Indywidualną Książkę Kontroli (LIC - livret individuel de contrôle).

Na wypadek kontroli inspekcji dokumenty przedstawiane przez Przedstawiciela muszą być przetłumaczone na j. francuski.

Źródło: MaWo Group
Do ulubionych MaWo Group
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels