Jednym z zagrożeń bezpieczeństwa, z jakimi mają do czynienie kierowcy zawodowi jest poszukiwanie bezpiecznego miejsca parkowania. W przypadku braku innych możliwości, kierowcy muszą parkować na poboczach dróg międzystanowych/autostrad lub na drogach wjazdowych/wyjazdowych. Takie parkowanie zwiększa ryzyko poważnych kolizji, obrażeń i odpowiedzialności finansowej dla firm.
Z myślą o tym problemie, w nadchodzących tygodniach Lytx udostępni zupełnie nową funkcję, dzięki której menadżerowie flot będą mogli lepiej monitorować sposób, w jaki zaparkowane są ich pojazdy, a także poprawić wydajność operacyjną i bezpieczeństwo kierowców. Funkcja o nazwie Parked-Highway/Ramp uruchamia się, gdy rejestrator zdarzeń Lytx DriveCam wykryje, że pojazd jest zaparkowany (postój trwający co najmniej 10 minut) i oceni, czy znajduje się on na poboczu autostrady, gdzie tuż obok mogą przejeżdżać inne pojazdy. System wysyła powiadomienie do menadżera floty, który może przesłać kierowcy informację o najbliższym bezpiecznym miejscu parkingowym.
Podczas tegorocznej konferencji i wystawy zorganizowanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Transportu Drogowego (ATA), Lytx ogłosił również rozpoczęcie współpracy z Daimler Truck North America (DTNA) w celu uruchomienia nowej bramy telematycznej pojazdu i systemu wykorzystującego kamerę, który można zamówić bezpośrednio z fabryki w wybranych modelach Freightliner i Western Star. Rozwiązanie będzie wykorzystywać najnowocześniejsze i wysoce konfigurowalne komponenty Lytx DriveCam®, które będą zainstalowane podczas produkcji tych modeli. Jeszcze tej jesieni klienci mogą składać zamówienia, a pierwsze egzemplarze wyposażone w tę technologię (dla Freightlinera Cascadia oraz dla modeli 47X, 49X i 57X Western Star) będą wyprodukowane na początku 2023 roku.
Źródło: Lytx
Utworzona: 2022-10-30