Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Najnowszy prom pomieści nawet 200 ciężarówek - wkrótce na Bałtyku

Utworzona: 2022-11-18


Jednostka we flocie Stena Line, Stena Ebba, dowodzona przez kapitana Andrew Parkera jest już na ostatnim etapie podróży z Chin do Europy. Statek typu E-flexer dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle na linii Gdynia-Karlskrona.

Kapitan, który latem tego roku dostarczył statek Stena Estelle, otrzymał kolejne zadanie – tym razem chodziło o bliźniaczą jednostkę, Stena Ebba. Andrew Parker jest weteranem żeglugi i pasjonatem żeglarstwa, któremu bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój są bliskie sercu. Jego podróż na Stena Ebba zbliża się właśnie do końca.

Czeka mnie ostatni etap do Bristolu w UK, gdzie zejdę na ląd i przekażę stery kapitanowi operacyjnemu powiedział kapitan Andrew Parker.
W Yantai, chińskiej prowincji Shandong, statek został w pełni załadowany i wypłynął w swój pierwszy rejs do Europy. Decyzja o niewysyłaniu pustego statku, a zabraniu ładunku podczas tej podróży przyczyniła się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, redukując liczbę jednostek frachtowych, które w przeciwnym razie zajęłyby miejsce na innych statkach. W ramach dalszych wysiłków na rzecz ekologicznej agendy Stena Line, rejs ten odbył się z ekonomiczną prędkością, oszczędzającą paliwo. Ładunek składał się m.in. z setek pojazdów elektrycznych zmierzających do Wielkiej Brytanii, dzięki czemu można powiedzieć, że Stena Line przyczyniła się do elektryfikacji europejskiego rynku samochodowego.


Trasa wiodła od Morza Południowochińskiego z pierwszym postojem w Singapurze w celu załadowania paliwa, wody pitnej, prowiantu oraz rozładowania odpadów. Z Singapuru podróż odbywa się przez Ocean Indyjski i Morze Czerwone, przez Kanał Sueski do Morza Śródziemnego. Ostatni etap Stena Ebba na Morze Bałtyckie właśnie się rozpoczyna. Niedługo nowy statek zawita do Karlskrony w Szwecji, a po krótkim postoju przepłynie do Polski, gdzie wkrótce rozpocznie kursowanie na linii Gdynia-Karlskrona.

Stena Ebba i Stena Estelle to jedne z największych promów na Bałtyku w regularnej żegludze. Mają długość 240 metrów, oferują miejsce dla 1200 osób oraz każdy z nich pomieści nawet 200 ciężarówek na 3600 metrach pokładów samochodowych. Nie tylko ich rozmiary są wyjątkowe, ale także budowa. Są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Mogą być przystosowane do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG. Podczas zawinięć do portów statek może korzystać z zasilania z lądu, co ogranicza emisję spalin. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.

Źródło: Stena Line
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels