Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zasięg do 600 km, czas tankowania 15-20 minut

Utworzona: 2023-04-01


Brytyjska firma Hydrogen Vehicle Systems (HVS) potwierdziła, że jej bezemisyjna ciężarówka napędzana wodorem będzie miała zasięg do 600 km (w zależności od masy ładunku i charakterystyki trasy) i czas tankowania wynoszący zaledwie 15-20 minut.

Pierwszy pokaz bezemisyjnej ciężarówki zaprojektowanej i wykonanej w Wielkiej Brytanii odbędzie się 18 kwietnia na targach pojazdów użytkowych NEC w Birmingham, gdzie producent zaprezentuje swój wodorowy układ napędowy zamontowany w ciągniku siodłowym. W zależności od stopnia załadowania, charakterystyki trasy, warunków drogowych i stylu jazdy – samochód ciężarowy HVS może przejechać do 600 km pomiędzy tankowaniami. Pojazd wykorzystuje wodór w postaci gazowej, przechowywany w zbiornikach pod dużym ciśnieniem. Czas tankowania jest porównywalny z ciężarówką z napędem konwencjonalnym: zbiorniki wodoru można napełnić w około 15-20 minut.

Układ napędowy pojazdu wykorzystuje stos ogniw paliwowych i system magazynowania energii, która zasila silnik elektryczny. Układ jest wyposażony w system KERS służący do odzyskiwania energii podczas hamowania. Będący własnym opracowaniem, system sterowania SEMAS zapewnia wiodącą w klasie wydajność energetyczną i trwałość układu napędowego, co pozwala osiągnąć całkowity koszt posiadania (TCO) porównywalny z kosztami dostępnych na rynku silników Diesla. Zastosowanie ogniw paliwowych, co podkreśla producent, zapewnia większy zasięg, większą ładowność i szybsze tankowanie niż w przypadku zasilania akumulatorowego.


Najnowocześniejszy stos ogniw paliwowych w połączeniu z najlepszymi w branży zbiornikami wodoru zapewniają szybkie tankowanie i maksymalizują czas w trasie
podkreśla Jawad Khursheed, dyrektor generalny HVS.
Znaczna część początkowego zapotrzebowania na paliwo wodorowe w Wielkiej Brytanii będzie realizowana za pomocą mobilnych dystrybutorów zlokalizowanych na istniejących stacjach paliw. Urządzenia wyglądają bardzo podobnie do konwencjonalnych dystrybutorów na olej napędowy i benzynę, są jednak wyposażone w atestowaną, samoblokującą dyszę bezpieczeństwa.

Źródło: HVS
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels