Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN eTruck zdał śpiewająco

Utworzona: 2023-04-07


Cztery miesiące za kołem podbiegunowym w temperaturach dochodzących do minus 40 stopni Celsjusza, łącznie 28 000 godzin pracy i 30 zaangażowanych inżynierów w test warunków skrajnych, w mroźnej północnej Szwecji.

Od grudnia do marca firma MAN włączała masową e-ciężarówkę do swoich corocznych testów zimowych w północnej Szwecji. Tam MAN eTruck, który może pokonywać dzienne dystanse od 600 do 800 kilometrów udowodnił, że działa bezproblemowo również na lodzie, śniegu i w temperaturach do minus 40 stopni. Funkcje jazdy i zasięg, klimatyzacja i zachowanie podczas ładowania były przedmiotem udanych tysięcy kilometrów testów elektrycznych w warunkach arktycznych.

Testy zimowe zakończyły się pełnym sukcesem. Nasi inżynierowie dosłownie sprawdzali nowy eTruck dzień i noc w najtrudniejszych warunkach. Poziom dojrzałości jest już bardzo wysoki, a zespół programistów pracuje z wielką pasją nad dalszymi próbami, aby zapewnić naszym klientom optymalny produkt umożliwiający przejście na transport drogowy bez emisji CO2mówi dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Trucks & Bus.
Około 30 inżynierów testowych stawiło czoła polarnej zimie z mrozem, burzami śnieżnymi i tylko kilkoma godzinami światła dziennego przez około cztery miesiące, aby doprowadzić nowy MAN eTruck dalej w kierunku gotowości do produkcji seryjnej. W ramach tego procesu przetestowali między innymi ogólne zarządzanie energią, zarządzanie chłodzeniem i temperaturą akumulatorów, interakcję i kontrolę elementów układu napędowego, a także zachowanie podczas ładowania w ekstremalnych warunkach zimowych na czterech prototypach o różnych konfiguracje akumulatora, silnika elektrycznego, skrzyni biegów, osi i kabiny z późniejszego zakresu produkcji seryjnej.

Multidyscyplinarne zespoły są kluczem do przygotowania eTruck do wszystkich wymagań klientów i warunków pracy. Naszym celem jest zapewnienie możliwości elektrycznego pokrycia dużej części dzisiejszego portfela zastosowań nowym eTruck. Dalekobieżny chłodniczy transport towarów bez emisji CO2 w klasycznym zespole naczep będzie tak samo możliwe, jak odbiór mleka od rolnika ekologicznego elektryczną cysterną do żywności lub cicha i bezemisyjna utylizacja odpadów w mieściewyjaśnia Rainer Miksch, wiceprezes ds. testów pojazdów, Ciężarówka i autobus MAN.
Zimowy test był dopiero początkiem serii licznych testów pojazdów i podzespołów, które przetestują nowego MAN eTruck, aż do wprowadzenia na rynek. Akumulatory muszą udowodnić swoją odporność na otwarty ogień, zanurzenie w wodzie i swobodny upadek na ziemię. Poszczególne elementy, jak i cały pojazd muszą przejść wymagające testy zderzeniowe, ale także pomiary hałasu i testy kompatybilności elektromagnetycznej to tylko niektóre z liczne zbliżające się walidacje, które przygotują ciężarówkę do produkcji seryjnej.

Ponadto nowy eTruck pokonuje w ciągłej eksploatacji wiele setek tysięcy kilometrów po europejskich drogach. Oprócz testów zimowych obejmuje to również tak zwane testy na gorącym lądzie na południu Hiszpanii, przy temperaturach zewnętrznych znacznie przekraczających plus 40 stopni i silnym świetle słonecznym, które nagrzewa komponenty do ekstremum i stawia bardzo specyficzne wymagania w zakresie kontroli temperatury akumulatory, system zarządzania ładowaniem, a także komponenty układu napędowego.

Źródło: MAN
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels