Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Teraz testy na drogach publicznych

Utworzona: 2023-05-10


W Monachium rozpoczęły się długodystansowe testy elektrycznej ciężarówki MAN na drogach publicznych.

Premiera rynkowa ciężarówki MAN eTruck zbliża się wielkimi krokami. Niedawno seryjny egzemplarz pojazdu przeszedł pomyślnie jazdy testowe w warunkach zimowych za kołem podbiegunowym. Teraz przyszła kolej na testy na drogach publicznych. W pierwszej jeździe po terenach Parku Olimpijskiego w Monachium dyrektorowi generalnemu firmy MAN, Alexandrowi Vlaskampowi (na zdjęciu z prawej) towarzyszył premier Bawarii, Markus Söder.


Po udanych testach zimowych wyruszamy naszą elektryczną ciężarówką na drogi Bawarii. Już w połowie tej dekady jazda elektrycznymi ciężarówkami w Niemczech będzie tańsza niż odpowiednikami z silnikami spalinowymi. Dlatego rynkowa premiera pojazdu przypada na okres, w którym spodziewany jest wzrost popytu ze strony przewoźników. Aby jednak wizja bezemisyjnego transportu drogowego mogła stać się rzeczywistością, pilnie potrzebujemy w Europie co najmniej 50 tysięcy punktów ładowania megawatowego – zarówno w bazach naszych klientów, jak i wzdłuż głównych tras
zauważył Alexander Vlaskamp.
Będąc częścią Grupy TRATON, MAN we współpracy z innymi partnerami już teraz buduje co najmniej 1700 wysokowydajnych punktów ładowania wzdłuż autostrad i w centrach logistycznych w Europie. Firma jest również zaangażowana w projekt HoLa, w ramach którego wzdłuż autostrady A2 między Berlinem a Zagłębiem Ruhry mają powstać punkty szybkiego ładowania, które umożliwią uzupełnianie akumulatorów ciężarówek dalekobieżnych w ciągu 45-minutowych przerw na odpoczynek kierowców.

MAN eTruck jest już technicznie przygotowany do ładowania megawatowego, które ma być dostępne od 2025 r. Takie rozwiązanie zapewni ciężkim "elektrykom" dzienne zasięgi w granicach 600-800 km, a później nawet do 1000 km. Produkcja eTrucka rozpocznie się w 2024 roku w głównym zakładzie MAN-a w Monachium, gdzie będzie zjeżdżać z tej samej linii montażowej, co ciężarówki z silnikiem Diesla. W 2025 r. linię produkcyjną tej fabryki ma opuścić 2500 ciężarówek elektrycznych. Przewiduje się, że 5 lat później liczba nowych rejestracji w Europie wzrośnie do 40 000, osiągając prawie połowę całkowitej rocznej produkcji MAN-a. Wszystkie akumulatory do tych pojazdów będą produkowane w zakładzie w Norymberdze: w roku 2030 zakład ma wytwarzać ok. 100 tys. baterii rocznie.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels