
Aby umożliwić zarządzanie pojazdami przy wsparciu sztucznej inteligencji, programiści BPW współpracowali z kolegami z firmy idem telematics. System telematyczny ocenia dane eksploatacyjne działania hamulców, zużycia klocków hamulcowych, nacisku na oś i ciśnienia w oponach korzystając z chmurowej platformy cargofleet 3, a następnie porównuje je z zalecanymi okresami konserwacji elementów układu jezdnego BPW. System sugeruje optymalny czas i miejsce do wykonania wymaganych prac serwisowych oraz rejestruje je w cyfrowej kartotece pojazdu. W kolejnym kroku menedżer floty może za pomocą jednego kliknięcia umówić wizytę w warsztacie w portalu cargofleet3. System rezerwuje następnie spotkanie z partnerem serwisowym i wysyła listę części zamiennych. Ponieważ z tego samego systemu korzystają także warsztaty, błędne zamówienia, długie terminy dostaw lub nadmierne magazynowanie części zamiennych nie są problemem.
Główną zaletą sztucznej inteligencji jest zdolność rozpoznawania wzorców na podstawie dużej ilości danych, którymi człowiek nie jest w stanie zarządzać, i wyciągania z nich wniosków. Inżynierowie BPW wykorzystują tę cechę, aby w przyszłości móc uzyskać jeszcze więcej informacji z układu jezdnego bez zwiększania stopnia jego komplikacji. W tym celu pojazdy badawcze zostały naszpikowane czujnikami, które stopniowo zastępowano modelami obliczeniowymi. Wykorzystano również dane z około 1000 pojazdów, które są w użyciu na całym świecie i zostały wyposażone w specjalną jednostkę Black Box. W wyniku tych działań układ jezdny staje się bardziej inteligentny, ale nadal jest tak samo solidny i łatwy w utrzymaniu, a więc zachowuje zalety produktów i rozwiązań BPW.
Źródło: BPW