Rozpoczęcie prac będzie wymagało koordynacji z innymi robotami, które mają wpływ na ruch odbywający się po autostradzie A2 między Warszawą i Łodzią, chodzi przede wszystkim o budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów. Kierowcy przemierzający trasę między stolicą i Trójmiastem wybierają przejazd autostradami A2 i A1, aby uniknąć utrudnień. Tego rodzaju okoliczności muszą być uwzględniane i to właśnie one zdeterminowały zastosowanie tradycyjnej formuły, a zatem osobno realizacji projektu i osobno prac budowlanych. Taki też był jeden z wniosków po przeprowadzonych w I kwartale 2022 r. konsultacjach rynkowych. W oparciu o przeprowadzone szczegółowe mikrosymulacje to na projektancie będzie spoczywał obowiązek rozwiązania czasowej organizacji ruchu z uwzględnieniem zmian, zależnie od etapu prowadzonych prac budowlanych.
Dotrzymujemy słowa i realizujemy inwestycje, które zapowiedzieliśmy. Autostrada A2 między Warszawą a Łodzią zostanie poszerzona o jeden pas ruchu w każdą stronę. To szczególnie ważne w kontekście spodziewanego dalszego wzrostu ruchu na tej drodze. Zastosujemy tu także nowatorskie rozwiązania proekologiczne powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dlaczego trasa ma zostać rozbudowana?
Na rozbudowę autostrady między Łodzią i Warszawą czekają zarówno przedsiębiorcy prowadzący firmy transportowe, jak i zwykli kierowcy. Wybudowana przed ponad dekadą trasa jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Można przyjąć, że średni ruch dobowy między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory waha się od ponad 50-ciu do blisko 100 tysięcy pojazdów. Należy także przyjąć, że ruch jeszcze się zwiększy w związku z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przetarg na wyłonienie wykonawcy rozbudowy A2 GDDKiA planuje ogłosić wiosną 2025 r. i w tym samym roku podpisać umowę.Źródło: GDDKiA