Oszczędność czasu i przejrzyste zarządzanie
Usługa pomaga zarządzać technicznymi problemami pojazdów, pojawiającymi się w wyniku intensywnego codziennego użytkowania, w czasie rzeczywistym i ostrzega o potencjalnej usterce, zanim do niej dojdzie. Łączy pojazdy z osobami zarządzającymi nimi oraz partnerami serwisowymi Mercedes-Benz. Przejrzystość stanu technicznego pojedynczego samochodu lub całej floty zapewnia aktualna lista pojazdów widniejąca na stronie Mercedes-Benz na profilu firmowym klienta. Podstawowe dane techniczne, takie jak poziom oleju, ciśnienie w oponach lub konieczność wyważenia przednich kół, a także wszystkie zdiagnozowane usterki oraz niezbędne prace eksploatacyjne o różnym stopniu pilności prezentowane są w zrozumiały sposób i udostępniane w czasie rzeczywistym. Pomaga to efektywnie planować przeglądy, unikać nieplanowanych przestojów, a w przypadku problemów – umówić online wizytę w wybranym autoryzowanym serwisie.Wykorzystując telediagnozę, usługa przekazuje komunikaty na trzech poziomach pilności. Pierwszy to informacje o pojeździe, co nie wymaga pilnej potrzeby działania. Klienci otrzymują proste wskazówki dotyczące konserwacji, które można łatwo wykonać samodzielnie, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Drugi poziom to zalecenie naprawy – klienci otrzymują informacje o przewidywanych i koniecznych naprawach i na tej podstawie mogą indywidualnie koordynować wizyty w wybranym serwisie. Pozwala to skrócić czas pobytu pojazdu w warsztacie – niezbędne części mogą być z wyprzedzeniem przygotowane, możliwe jest również połączenie kilku czynności podczas jednej wizyty. Trzeci poziom to pilne ostrzeżenie; w przypadku nieuchronnego problemu klienci otrzymują bezpośredni telefon z Centrum Obsługi Klienta Mercedes-Benz (CAC) i mogą zaplanować wizytę w serwisie, aby zminimalizować czas przestoju. Pojazd jest niezwłocznie przekazywany do najbliższego partnera serwisowego marki i naprawiany tak szybko, jak to możliwe.
Jak aktywować?
Uruchomienie Van Uptime Monitor odbywa się podobnie jak w przypadku innych dodatków cyfrowych – przez samych użytkowników za pomocą przełącznika aktywacji usługi na profilu klienta. W przypadku braku profilu firmowego, ale także braku aplikacji można zwrócić się do dealera Mercedes-Benz o wsparcie w tym zakresie oraz przedstawienie zalet usługi, która sprawia, że zarządzanie flotą w codziennej działalności staje się prostsze, bardziej przejrzyste i co najistotniejsze – efektywne dzięki przewidywaniu i zapobieganiu awariom oraz unikaniu niepotrzebnych wizyt w serwisie.
Źródło: Mercedes-Benz Vans