Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Rutynowe kontrole zakończone zakazami dalszej jazdy

Utworzona: 2023-09-10


Zużyte i popękane tarcze hamulcowe, zbyt duża różnica sił hamowania na kołach tej samej osi oraz zły stan ogumienia – to usterki wykryte w trzech skontrolowanych zestawach ciężarowych. Za stwierdzone zaniedbania stanu technicznego zostaną teraz wszczęte postępowania administracyjne.

Na drodze ekspresowej S3 w okolicach Skwierzyny patrol lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał ciężarówkę należącą do polskiego przedsiębiorcy. W toku kontroli technicznej stwierdzono usterki w ciągniku siodłowym i naczepie – firance. Na kołach osi napędowej ciągnika występowała zbyt duża różnica sił hamowania. Z kolei przy lewym kole pierwszej osi i przy prawym kole drugiej osi naczepy były mocno popękane tarcze hamulcowe. Ponadto, na lewym kole pierwszej osi naczepy była też nadmiernie zużyta opona.

W pobliżu Gostynia patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego także zatrzymał do kontroli niesprawny zestaw ciężarowy polskiego przedsiębiorcy. Tarcze hamulcowe na wszystkich osiach naczepy – wywrotki były nadmiernie zużyte i popękane na całej powierzchni. Z kolei ciągnik siodłowy miał nieczytelne tablice rejestracyjne.

Uszkodzoną tarczę przy jednym z kół naczepy – chłodni stwierdzili również inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego, którzy zatrzymali polski zestaw ciężarowy na obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego.

Każda z trzech kontroli drogowych zakończyła się zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych z powodu stwierdzonych uchybień stanu technicznego. Funkcjonariusze wydali też zakazy dalszej jazdy do momentu naprawy usterek. Wobec przewoźników i osób zarządzających transportem w firmach będą wszczęte postępowania administracyjne z ustawy o transporcie drogowym. Grożą im kary pieniężne.

Źródło: GITD
Do ulubionych

Komentarze (12)

~Gucio
2 lat temu
Itd do likwidacji
~Mrotas
2 lat temu
Brawo ITD.
Równa i bezpieczna konkurencja plus świadomi kierowcy.
~Maorolny
2 lat temu
Oczywiście że its do likwidacji.
Utrudniają pracę uczciwym przedsiębiorcom.
Ja swoim przygłupom każe omijać
Ł ysy
2 lat temu
Temat widzę inaczej.
Jakie są ceny tarcz hamulcowych klocków dobrej jakości czy opon? W porównaniu z cenami sprzed 10-20 lat, grosze
Każdy, kto myśli racjonalnie nie będzie ryzykował.
Oddajesz sprzęt w ręce idioty i po kilku trasach klocków nie ma /są zwęglone / opon nie ma, tarcze popękane.
Kiedy pekają tarcze, kto przyczynia się do pęknięć?
Pytanie retoryczne.
Zazwyczaj o dziadach pier do lą tylko głupawe szoferzyny będący największym zagrożeniem dla każdej firmy.
Nie ma w firmie szoferskiej hołoty, nie ma problemów.
Ł ysy
2 lat temu
Małorolny. Masz jakieś problemy emocjonalne, bo na wielu wątkach pier do lisz jak potłuczony?
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels