Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Używana ciężarówka – solidne narzędzie czy mina

Utworzona: 2023-09-24


Lubimy nowe rzeczy, wiadomo. Kupowanie jest fajne, daje przyjemność, świadomość, że zapracowaliśmy na coś namacalnego, coś czym możemy się cieszyć. Choć powodem do radości dla przedsiębiorcy może być również nowa ciężarówka, to w biznesie liczą się konkrety i liczby.

Nowy pojazd jest droższy, używana tańszy, ale czy na dłuższą metę nie będzie źródłem problemów. Odpowiedź nie jest jednoznaczna i brzmi „to zależy”.

W największym skrócie, to zależy od tego, co, od kogo i w jakim stanie się kupuje. Jest zatem mnóstwo zmiennych, który znaczenie i wartość trudno w pełni przewidzieć. W każdych realiach biznesowych cenny jest dostawca, który zmienne zmienia w stałe, a więc niweluje ryzyko ponoszone przez klienta. Tak rozumiem rzetelnego i pewnego sprzedawcę pojazdów używanych. Grupa DBK w latach największego popytu sprzedawała ponad 2,5 tys. używanych samochodów ciężarowych rocznie. Ta liczba świadczy o tym, że wiemy, jak to robić, a nasi klienci wracają do nas po kolejne pojazdy mówi Krzysztof Sobieski, Dyrektor Pionu Sprzedaży Pojazdów Używanych w Grupie DBK.

Czy używana ciężarówka może być pewna? Od czego to zależy?

1. Sprzedawca, w tym jego możliwości i rynkowy staż

Zakup używanego pojazdu od firmy, która już długo funkcjonuje na rynku, zbiera pozytywne opinie i rozwija się, zawsze stanowi mniejsze ryzyko niż nabycie ciężarówki u mniejszego podmiotu.

To prosta kwestia. Dużego sprzedawcy „nie stać” na psucie sobie opinii. Co więcej, duża firma, która obraca setkami czy tysiącami samochodów, ma możliwości, by klientowi pomóc w przypadku kłopotów z pojazdem tłumaczy Sobieski.

2. Źródła, z których sprzedawca pozyskuje używane pojazdy

Wielu z nas zna kogoś, od kogo można w ciemno kupić samochód używany. To osoby, które jeżdżą tak, że zużywają auto w mniejszym stopniu niż inni kierowcy, a niektóre części czy płyny eksploatacyjne wymieniają częściej niż zaleca producent. Co więcej, to często osoby, które dbają również o czystość i ogólna kondycję swojego wozu. Nic więc dziwnego, że jak pozbywają się samochodu, to często trafia on do osoby z kręgu znajomych czy rodziny. A czy sprzedawca używanych ciężarówek może być odpowiednikiem takiej osoby?

Większość używanych pojazdów, które sprzedajemy to samochody czy naczepy, które od nowości były regularnie serwisowane w naszych punktach. Tym samym dobrze wiemy, że pod względem mechanicznym to są sprawdzone sztuki, więc możemy je z czystym sumieniem oferować dalej. Sprzedawca, który nie ma pewności co do tego jak i gdzie dany sprzęt był serwisowany, tak naprawdę przesuwa ryzyko na klienta, zamiast dawać mu pewność mówi Sobieski.

3. Możliwość dokupienia kontraktu serwisowego

Mitem, z którym jeszcze cały czas się stykamy jest przekonanie, że kontrakty serwisowe są oferowane wyłącznie na nowe pojazdy. Tymczasem są marki samochodów ciężarowych, które oferują kontrakty nawet do ósmego roku eksploatacji i do przebiegu miliona kilometrów. To rozwiązanie, które nie tylko daje klientowi przewidywalne, stałe koszty serwisowania, lecz także może obejmować wymianę dużych podzespołów w razie awarii czy po przekroczeniu konkretnego przebiegu. Myślę, że na tak konkurencyjnym rynku, jak transport drogowy, to wartość nie do przecenienia ocenia Krzysztof Sobieski.

4. Własna, szeroka sieć serwisowa i obsługa posprzedażowa

Gwarancja na używany pojazd nie jest niczym nowym na rynku. Oferuje ją wielu sprzedawców. Pytanie jednak brzmi, gdzie ta gwarancja obowiązuje, a precyzyjniej – gdzie można ją zrealizować.

Grupa DBK ma rozbudowaną sieć serwisowo-sprzedażową, na którą składa się 25 oddziałów, w tym 20 serwisów własnych i 4 punkty partnerskie w całym kraju oraz za granicami Polski. To oznacza, że naprawę gwarancyjną czy wymianę wadliwej części można zrealizować w dowolnym punkci. Nie trzeba jechać do konkretnego, np. tego, w którym kupiliśmy pojazd. To właśnie realna siła sieci i oszczędności dla klientów. Oprócz tego świadczymy szeroki zakres obsługi posprzedażowej – od serwisu, przez ubezpieczenia i inne. Tym samym przedsiębiorca może z nami załatwić większość spraw dotyczących jego floty podkreśla Sobieski.

5. Gwarancja pochodzenia i braku wad prawnych

Kwestie mechaniczne i eksploatacyjne to jedno. My ciężarówki prześwietlamy również pod względem prawnym. Ręczymy za to, że jest bez zarzutu, a więc zdejmujemy z klienta kolejne ryzyko tłumaczy Sobieski.

6. Oferty specjalne, czyli jeszcze więcej w kieszeni
Elastyczny sprzedawca stara się nieustannie dostosowywać swoją ofertę do potrzeb klientów tak, by obejmowała pojazdy i usługi, który branża potrzebuje.

Najczęściej sprzedajemy najbardziej popularne i uniwersalne konfiguracje ciągników siodłowych, a więc samochody z najwyższymi kabinami, silnikami 450-530 KM i dobrym wyposażeniem standardowym. Takich egzemplarzy mamy najwięcej. A przez dostosowanie oferty rozumiemy także różnego rodzaju promocje i akcje posprzedażowe. Mamy oferty tygodnia, w ramach których konkretne, wytypowane pojazdy można kupić w bardzo niskich cenach, co daje oszczędności tysięcy euro. Rozumiemy również, że wiele firm ma takie terminy płatności, że dziś kupiona ciężarówka „przywozi” pieniądze dopiero po 2-3 miesiącach. Stąd też nasza oferta, w ramach której pierwsze trzy raty są za 1 euro. To ukłon w stronie mniejszych firmy. Mogą kupić samochód i nie muszą od razu płacić rat. Proponujemy również finansowanie w układach i scenariuszach, który pomaga wzmacniać płynność finansową użytkownika. Na pojazdy z roczników 2019 możemy tak skonfigurować finansowanie, że klient ruszy do pracy samochodem, za który będzie płacić 800-900 euro miesięcznie, co jest znacznie łatwiejszą kwotą do udźwignięcia niż rata za nowy pojazd podsumowuje Krzysztof Sobieski.
Źródło: DBK

Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels