Jak wskazują sygnatariusze pisma, wdrożenie tego potrzebnego i mogącego przyczynić się do wyrównania warunków uczciwej konkurencji rozwiązania, przypada jednak na okres, w którym przewoźnicy z niepokojem liczą koszty obecnego kryzysu, spowolnienia gospodarczego oraz mierzą się z konsekwencjami nieuczciwej konkurencji z Ukrainy.
Obowiązek wymiany tachografu na urządzenie inteligentne drugiej generacji wynika z mocy prawa, więc zasadnym jest, aby państwo również partycypowało w koszcie zamiany, którego średnia cena w używanych pojazdach wynosi około 5 tysięcy złotych. Brak wsparcia będzie pogłębiało zadłużenie branży oraz dalszy wzrost liczby niewypłacalnych firm transportowych. Zarówno TLP, jak i ZMPD wierzy, że minister infrastruktury nie pozostanie głuchy na apel największych organizacji w branży.
Źródło: Związek Pracodawców "Transport i Logistyka Polska"
Utworzona: 2024-03-20