Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowa generacja naczep podkontenerowych

Utworzona: 2024-05-08


Kässbohrer rozszerza serię opartą na ośmiokątnej ramie o 4 nowe podwozia podkontenerowe spełniające różne potrzeby operatorów transportu intermodalnego.

Solidne i trwałe dzięki innowacyjnej konstrukcji podwozia

Producent rozwiązał utrzymujący się od lat problem skrętu, prowadzący do trwałego uszkodzenia rozsuwanych podwozi kontenerowych, dzięki opatentowanej ośmiokątnej ramie centralnej (nagrodzonej 1 miejscem w konkursie Trailer Innovation Award w kategorii "podwozi"). Rama o stabilnej konstrukcji umożliwia bezproblemowe operacje rozsuwania, eliminując utrudnienia w postaci zacięć, a także wykluczając uszkodzenia spowodowane obciążeniem i trudnymi warunkami drogowymi. Konstrukcja podwozia pozwala na bardziej równomierne rozłożenie obciążenia, przyczyniając się tym samym do wzrostu bezpieczeństwa operacji, a także zwiększenia efektywności kosztowej.

Kässbohrer zaprojektował rozsuwane podwozia kontenerowe nowej generacji z ośmiokątną ramą centralną: rozsuwaną z tyłu K.SHG AH oraz z przodu i z tyłu K.SHG AVH. Ponadto producent zmodernizował wszystkie nierozsuwane naczepy podkontenerowe, wprowadzając do nich ośmiokątną ramę centralną: model K.SHG S do transportu kontenerów o długości od 20 do 40 stóp, a także lekką serię K.SHG L do transportu kontenerów 40- i 45-stopowych. Dzięki modernizacji pojazdy zyskały na solidności i trwałości oraz równomierniejszym rozkładzie obciążeń.

Rygorystyczne testy w celu zapewnienia optymalnej wydajności

Nowa generacja naczep podkontenerowych została wszechstronnie przetestowana pod kątem solidności, bezpieczeństwa eksploatacji i optymalizacji kosztów przez co najmniej 10 lat użytkowania pojazdu. Było to 400 godzin testów cyfrowych w celu walidacji projektu, a także test sztywności skrętnej dla sprawdzenia wytrzymałości, rozkładu obciążenia i kosztów eksploatacji. Przeprowadzono również testy zderzaka oraz sprawdzian bezpieczeństwa zamków kontenerowych, a także testy drogowe na łącznym dystansie 1 000 000 km, m.in. pod kątem bezpieczeństwa ładunku i właściwości jezdnych na łukach. Wszystko po to, aby zapewnić wysoką wytrzymałość, idealny rozkład obciążeń, niskie koszty eksploatacji, a tym samym optymalną wydajność przez 10-letni okres eksploatacji pojazdu.

Łatwa, intuicyjna obsługa

Odpowiednią wytrzymałość nowych naczep podkontenerowych uzyskano również dzięki udoskonaleniu konstrukcji oraz zastosowaniu stali S 700 MC z powłoką KTL w standardzie, zgodnie z normami ISO 1726-2 i ISO 1726. Ośmiokątna konstrukcja podwozia lepiej dostosowuje rozkład obciążeń i zapewnia odpowiednią przyczepność do nawierzchni drogi, a także poprawioną zwrotność przy niższym zużyciu paliwa i opon podczas transportu.

Łatwość obsługi to kolejny atut nowych pojazdów. Operacje rozsuwania naczepy można przeprowadzić z użyciem niewielkiej siły, a pneumatyczne systemy blokowania z tyłu wpływają pozytywnie na szybkość operacji. Precyzyjnie rozmieszczone zamki kontenerowe 5x2, 6x2, 7x2 lub 8x2 zapewniają elastyczność, bezpieczeństwo i łatwość obsługi. Naczepy nowej generacji są lżejsze od poprzedników; masa własna K.SHG AH wynosi 4680 kg, a K.SHG AVH 4770 kg, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa podczas jazdy "na pusto", a także większą ładowność. Druga z naczep ma dwie pozycje sworznia królewskiego, co zapewnia elastyczność operacyjną podczas łączenia z ciągnikami 6x2 i 6x4. Wraz z wprowadzeniem na rynek rozsuwanych naczep podkontenerowych nowej generacji, cała gama rozsuwanych naczep Kässbohrera została wyposażona w ośmiokątną ramę centralną.

Zalety nierozsuwanych naczep podkontenerowych

Standardowy pojazd nowej generacji K.SHG S do transportu kontenerów o długości 20 do 40 stóp jest wyposażony w precyzyjnie rozmieszczone zamki kontenerowe 4x2, 5x2 lub 6x2 do bezpiecznego transportu wszystkich kombinacji pozycjonowania kontenerów. Pojazd może współpracować z ciągnikami 4x2, 6x2 i 6x4, dzięki czemu operatorzy transportu intermodalnego mogą efektywnie zarządzać operacjami, maksymalizując wykorzystanie floty.

Naczepa K.SHG L ma masę własną zredukowaną do 3960 kg dla zwiększenia ładowności i generowania oszczędności operacyjnych. Jej konstrukcja umożliwia bezpieczny i łatwy załadunek kontenerów za pomocą zaledwie czterech zamków oraz przyjazne dla użytkownika operacje podczas przełączania między kontenerami 40- i 45-stopowymi. Przednie zamki kontenera można łatwo odłączyć i podłączyć, co eliminuje potrzebę stosowania wysuwanej gęsiej szyi.

Źródło: Kässbohrer
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE