W związku z tym Ministerstwo zdecydowało się na wprowadzenie wyjątków w przepisach, które pozwolą kierowcom zawodowym elastyczniej zarządzać czasem pracy i odpoczynku. Celem zmian jest umożliwienie zakończenia zaplanowanych przewozów bez dodatkowych utrudnień.
Zmiany dla transportu towarowego (obowiązujące od 28 kwietnia do 4 maja, włącznie):
🚩 wydłużenie dziennego limitu prowadzenia pojazdu z 9 do 11 godzin,🚩 wydłużenie tygodniowego limitu prowadzenia z 56 do 60 godzin,
🚩 wydłużenie dwutygodniowego limitu prowadzenia z 90 do 96 godzin,
🚩 wydłużenie maksymalnego nieprzerwanego czasu prowadzenia z 4,5 godziny do 5 godzin,
🚩 skrócenie minimalnego dziennego odpoczynku z 11 do 9 godzin,
🚩 możliwość wykorzystania dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych z rzędu (minimum 24 godziny każdy), pod warunkiem ich rekompensaty w kolejnym pełnym odpoczynku tygodniowym; lub przesunięcie rozpoczęcia odpoczynku tygodniowego ponad sześć kolejnych okresów 24-godzinnych.
Zmiany dla transportu pasażerskiego (obowiązujące od 28 do 30 kwietnia, włącznie):
🚩 wydłużenie dziennego limitu prowadzenia pojazdu z 9 do 11 godzin,🚩 wydłużenie nieprzerwanego czasu prowadzenia z 4,5 godziny do 5 godzin,
🚩 skrócenie minimalnego dziennego odpoczynku z 11 do 9 godzin.
Ministerstwo podkreśla, że działania te mają charakter tymczasowy i służą wyłącznie przywróceniu ciągłości usług transportowych w sytuacji nadzwyczajnej.
Źródło: Hiszpańskie Ministerstwo Transportu