Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Temperatura zawsze pod kontrolą – odebrali pierwsze ze 166 naczep

Utworzona: 2025-05-19


Tevex Logistics, firma z wieloletnim doświadczeniem w transporcie międzynarodowym z siedzibą w Rheda-Wiedenbrück w północno-zachodnich Niemczech, zaplanowała wzmocnienie floty 166 naczepami chłodniczymi Schmitz Cargobull. Niedawno przewoźnik odebrał pierwsze z nich – to specjalistyczne pojazdy przystosowane do bezemisyjnego transportu chłodniczego.

W ramach rozwoju działalności w zakresie zrównoważonego transportu chłodniczego, firma Tevex Logistics GmbH włączyła do floty dwa nowe pojazdy chłodnicze marki Schmitz Cargobull. Pierwszy z nich to w pełni elektryczna naczepa furgonowa S.KOe COOL, a druga – naczepa S.KO COOL wyposażona w agregat chłodniczy S.CU d80 ePTO ready, który umożliwia bezemisyjną pracę przy podłączeniu do elektrycznej przystawki odbioru mocy (ePTO) ciągnika siodłowego z napędem elektrycznym. To pierwsza dostawa pojazdów z zamówienia obejmującego łącznie 166 naczep chłodniczych, złożonego podczas ubiegłorocznych targów IAA.

Podczas ceremonii przekazania zelektryfikowanych naczep przedstawicielom firmy Tevex Logistics w zakładzie produkcyjnym w Vreden zaprezentowano ich zalety i przedstawiono wszystkie funkcje. Model S.KO COOL został oznakowany logo przewoźnika i dostawcy sprzętu oraz dodatkowo opatrzony informacją o interfejsie ePTO.

Inwestujemy w najnowsze dostępne technologie i bardzo cenimy sobie zaawansowane rozwiązania oferowane przez naszego wieloletniego partnera, firmę Schmitz Cargobull. Zastosowanie ich naczep chłodniczych pozwala nam znacząco ograniczyć emisję CO₂ dzięki znakomitemu współczynnikowi przenikalności cieplnej (k-value)
podkreślił Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający Tevex Logistics.
Zastosowanie przystawki ePTO (electric power take-off) w elektrycznych ciągnikach siodłowych umożliwia zasilanie dodatkowych urządzeń, takich jak agregat chłodniczy w naczepie, wyłącznie energią elektryczną. Sam agregat może być dostarczony w wersji w pełni elektrycznej lub hybrydowej (Diesel-elektryk). Model S.CU d80 ePTO ready może pracować w trybie w pełni elektrycznym, gdy zostanie podłączony do elektrycznego ciągnika – zasilanie pochodzi z akumulatora trakcyjnego pojazdu. Agregat jest również wyposażony w silnik Diesla, który przejmuje zasilanie w razie przerwy w dostawie energii elektrycznej. Inteligentne sterowanie w jednostce S.CU automatycznie przełącza źródło zasilania między ePTO a silnikiem Diesla, co zapewnia ciągłość pracy agregatu niezależnie od warunków. To rozwiązanie sprawdza się w mieszanych flotach – daje elastyczność niezależnie od rodzaju napędu i marki pojazdu.

Nasz nowy agregat chłodniczy S.CU d80 z interfejsem ePTO zapewnia maksymalną elastyczność – może pracować wyłącznie na energii elektrycznej, a dzięki dodatkowej opcji zasilania olejem napędowym gwarantuje niezawodność dostaw nawet w przypadku awarii źródła prądu. Brak konieczności stosowania baterii wysokonapięciowej i osi elektrycznej pozwala również na znaczące obniżenie kosztów inwestycyjnych po stronie przewoźnika – to istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu chłodniczego
zauważył Andreas Schmitz, prezes zarządu Schmitz Cargobull AG.
Naczepa furgonowa S.KOe COOL jest wyposażona w elektryczny agregat chłodniczy, system baterii wysokonapięciowych oraz oś z generatorem elektrycznym, która odzyskuje energię zarówno podczas jazdy z określoną prędkością, jak i w trakcie hamowania, co pozwala wydłużyć czas pracy agregatu i skrócić czas potrzebny na ładowanie baterii z sieci. Dzięki pojemności baterii 32 kWh możliwa jest praca w trybie autonomicznym przez okres od 4,5 do 18 godzin – w zależności od intensywności użytkowania i warunków transportu. Agregat można ładować z sieci elektroenergetycznej poprzez złącze trójfazowe CEE – proces ten trwa około dwóch godzin.


Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels