Nowa konstrukcja, bazująca na ultra lekkim podwoziu BERGERecotrail® oraz funkcjonalnej zabudowie Schmitz Cargobull, zapewnia wyjątkowo niską masę własną – już od 4,8 tony – co pozwala na zwiększenie ładowności i zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO₂.
🚩W modelu PerformanceCoil zastosowano zaawansowane rozwiązania technologiczne: stal drobnoziarnistą S700, zoptymalizowaną konstrukcję ramy na bazie trójkąta Reuleaux oraz precyzyjne spawanie „Made in Tyrol”. Dzięki temu możliwe było osiągnięcie wysokiej sztywności i trwałości przy jednoczesnej redukcji masy. Naczepa posiada 8,2-metrową wannę przeznaczoną do transportu zwojów o średnicy od 800 do 2100 mm. Połączenie tej konstrukcji z opcjonalną zabudową POWER CURTAIN – wyposażoną w pasy aramidowe zapewniające sztywność zgodną z normą DIN EN 12642 Code XL – umożliwia osiągnięcie maksymalnej ładowności do 27,5 tony (w zależności od ciągnika i konfiguracji pojazdu).
🚩POWER CURTAIN eliminuje konieczność stosowania bocznych listew, co przyspiesza załadunek i rozładunek, jednocześnie zmniejszając masę naczepy. Dodatkowo, zabudowa standardowo wyposażona jest w tkaninę antywłamaniową oraz wzmocnienia pionowe i poziome, co czyni ją wyjątkowo odporną i bezpieczną. Nowa generacja naczep Evolution została zaprojektowana z myślą o elastycznym zastosowaniu – dostępne są wersje dostosowane do przewozu napojów, opon, pojazdów, chemikaliów (octabin) i zbóż. Wszystkie modele spełniają wymagania odpowiednich certyfikatów i gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz jakość wykonania.
Oprócz nowego projektu naczepy BERGER i Schmitz Cargobull oferują klientom pełne wsparcie w ramach ekosystemu usług, obejmującego telematykę TrailerConnect®, dedykowane formy finansowania, szybki dostęp do części zamiennych oraz sieć serwisową w całej Europie. Linia Evolution to również inne modele oparte na tym samym lekkim podwoziu, przystosowane do transportu ładunków objętościowych, materiałów budowlanych czy palet.
Źródło: Schmitz Cargobull
Utworzona: 2025-06-17