Wprowadzając videotolling zapowiadaliśmy, że jeśli odsetek przejazdów z płatnościami automatycznymi będzie wzrastał, dedykujemy tym metodom kolejne bramki. Trzy pasy dla płatności automatycznych to kolejny krok w kierunku zwiększenia przepustowości placów poboru opłat naszej autostrady, ważny zwłaszcza w kontekście zbliżającego się sezonu urlopowego i wzmożonego ruchu. Kierowcy samochodów ciężarowych, którzy wybierają metody automatyczne, podobnie jak wcześniej kierowcy osobówek, zyskali osobną bramkę. Mamy nadzieję, że to jeszcze bardziej usprawni ruch i pozwoli docenić komfort przejazdów z aplikacjami i A4Go mówi Rafał Czechowski, rzecznik pasowy SAM SA.Rezygnacja z płatności gotówką lub kartą na rzecz automatycznych metod poboru opłat niesie ze sobą szereg korzyści. Przejazdy automatyczne są nie tylko dużo szybsze m.in. dzięki osobnym, pomarańczowym pasom, ale też w przypadku samochodów osobowych tańsze o 25 proc., co w skali miesiąca i częstych podróży niesie ze sobą znaczną oszczędność.
Od 4 lipca 2022 r., mimo zapowiadanych zmian w cenniku, zwiększających stawkę dla kat. 1 do 13 zł, opłaty dla transakcji automatycznych nadal będą o 3 zł niższe, czyli wyniosą 10 zł na każdym placu poboru. Taka stawka za przejazd obowiązywała w przypadku samochodów osobowych siedem lat temu.
Podróżujący autostradą A4 Katowice-Kraków mogą wybrać, czy chcą korzystać z elektronicznego poboru opłat A4Go, czy też zdecydować się na powiązany z aplikacjami videotolling, oparty na odczycie tablicy rejestracyjnej i wymagający tylko zarejestrowania się w pobranej na telefon aplikacji. Koncesjonariusz stale poszerza możliwość wyboru dostępnych operatorów videotollingu – w tej chwili na A4 Katowice-Kraków obsługiwane są aplikacje: Autopay, SkyCash, mPay, IKO. Videotolling jest też powiązany z kartami ORLEN Flota.
Źródło: Stalexport Autostrada Małopolska S.A.