Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Kancelaria Transportowa LEGALTRANS

Transport od 2,5 do 3,5t a wymagania nałożone na kierowców

Utworzona: 2023-02-26


Transport busami znacząco zmienił się w maju 2022 roku i nałożono wtedy na przewoźników obowiązek posiadania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowej.

Wspomniane regulacje wynikające z Pakietu Mobilności dotknęły nie tylko samych przewoźników, ale i kierowców. Podlegają oni obowiązkowym badaniom lekarskim i psychologicznym, a dla niektórych z nich wymagane jest świadectwo kierowcy. Jako że posługują się oni uprawnieniem w postaci prawa jazdy kat. B, nie muszą natomiast uzyskiwać kwalifikacji wstępnej i odbywać szkoleń okresowych.

Świadectwo kierowcy

Jest to dokument funkcjonujący w międzynarodowym transporcie towarów, który przewoźnik jest zobowiązany uzyskać, jeśli zatrudnia kierowców niebędących obywatelami UE ani rezydentami długoterminowymi. Stanowi on potwierdzenie, że taki kierowca został zatrudniony w firmie legalnie oraz zgodnie z wymaganiami dotyczącymi przewozów drogowych. Obowiązek posiadania świadectwa kierowcy dla kierowców w transporcie od 2,5 do 3,5 tony wynika z art. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009. Dokument ten wydaje się na okres nie dłuższy niż 5 lat, a organem, u którego należy załatwić całą sprawę, pozostaje GITD.

🚩Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy
🚩Świadectwo kierowcy – co warto wiedzieć?
🚩Świadectwo kierowcy – kary
🚩Badania lekarskie i psychologiczne dla kierowców w transporcie od 2,5 do 3,5 tony

O tym wszystkim przeczytacie w artykule Kancelarii Transportowej Legaltrans ⬅KLIK

Źródło: Kancelaria Transportowa Legaltrans
Do ulubionych Kancelaria Transportowa LEGALTRANS

Komentarze (3)

~Oswiecim
2 lat temu
Busiarze do utylizacji
~diabeł piszczałka
2 lat temu
gratulujemy wyboru życia zawodowego
~Pogromca dzbanów
2 lat temu
Co takie psy o życiu mogę wiedzieć jak Oświęcim i piszczałka.
Na ciężarówki idą największe przegrywa życia. Oczywiście nie wszyscy. Non stop wolne, ciągle płacz że za dużo pracują że nie chce im się ładować towarów bo to firma powinna robić. To są najgorsze leniwce jakie znam.
Do Ameryki poszli tam to są prawdziwy truckerzy, godziny wypracują i nie słychać aby narzeki tak jak w Europie.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels