Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Podkontenerowe z Wieltonu – przemyślane i zoptymalizowane

Utworzona: 2025-08-27


Portfolio pojazdów marki Wielton zostało wzbogacone o nowy model naczepy podkontenerowej. W ofercie spółki znaleźć można rozsuwane oraz nierozsuwane naczepy tego typu, które charakteryzuje zoptymalizowana konstrukcja, niska masa własna oraz możliwość transportu kontenerów w różnych rozmiarach.

W ofercie linii Container Master znajdują się zarówno modele nierozsuwane, jak i rozsuwane – te drugie umożliwiają regulację rozstawu osi, co pozwala na optymalne rozłożenie obciążenia podczas jazdy. Konstrukcje ram wykonane są z wysokowytrzymałej stali S700, a dostępne konfiguracje pozwalają dopasować pojazd do różnorodnych potrzeb transportowych. Naczepy podkontenerowe z Wieltonu doskonale sprawdzają się w transporcie intermodalnym, umożliwiając przewóz kontenerów we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach: 20’’, 30’’, 40’’ ISO, 40’’ HC oraz 45’’ HC.

Nieustannie ku doskonałości

Ofertę rozwijamy we współpracy z użytkownikami bazując na wieloletnim doświadczeniu oraz znajomości branży. Dzięki temu nieustannie doskonalimy nasze produkty, stawiając na niezawodność, trwałość oraz optymalizację kosztów eksploatacyjnych. Naszym celem jest dostarczanie naczep, które realnie wspierają efektywność i konkurencyjność firm transportowych. Dlatego, jeśli chodzi o naczepy podkontenerowe, proponujemy zarówno lekkie i ekonomiczne modele, jak i te wysoce specjalistyczne do transportu kontenerów typu TANK. Ponadto, w ostatnim czasie uzupełniliśmy rodzinę tych naczep o uniwersalny model R3 w wykonaniu super lekkim
mówił Paweł Madziara, Product Development Manager, Wielton S.A.

Super Light

Nowością w ofercie wieluńskiego producenta jest rozsuwana naczepa podkontenerowa Container Master R3 SL (skrót od Super Light). Pojazd cechuje się modułową, wytrzymałą konstrukcją wykonaną z wysokogatunkowej stali S700. Model przystosowany jest do przewozu kontenerów: 20’’, 30’’ ISO, 40’’ ISO, HC, 45’’ ISO, HC po 13,6 m oraz 2 x 20’’. Konstrukcja naczepy składa się z rozsuwanych modułów: przedniego, tylnego oraz środkowego z systemem preselekcji. Została zaprojektowana w taki sposób, aby całkowita długość pojazdu przy transporcie kontenera 45” nie przekraczała 16,5 m, a odległość od sworznia do końca naczepy z kontenerem wynosiła 12 m. Szerszy rozstaw osi wynoszący 2x 1410 mm pozwala na zwiększenie dopuszczalnego nacisku na poszczególne osie do 9 ton. Naczepę cechuje bardzo łatwy w obsłudze wysuw przedniego modułu oraz zintegrowany mechanizm wysuwu i zabezpieczenia tylnego modułu.


Ultra Light

W portfolio znajduje się również model Container Master UL (Ultra Light) – lekka naczepa podkontenerowa do transportu kontenerów 40’’ HC i 45’’ HC. W najlżejszej konfiguracji waży jedynie 3600-3700 kg, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, mniejsze koszty eksploatacyjne i ograniczenie śladu węglowego. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i zwiększonemu rozstawowi osi (2x1410 mm), naczepa umożliwia przewóz ładunków o masie do 34 ton bez przekraczania dopuszczalnych nacisków na osie – idealne rozwiązanie dla ciężkich kontenerów.

Linia SL TANK

Kolejnym pojazdem tego typu z oferty Wieltonu jest Container Master 20 SL TANK. Linia obejmuje specjalistyczne naczepy do transportu kontenerów chemicznych 20’ ISO (tank), 23’’, 35’’ oraz nadwozi typu SWAP. Ze względu na przemieszczanie się ładunków ciekłych w czasie jazdy konstrukcja oparta jest na sztywnej, trzyosiowej ramie wykonanej z wysokowytrzymałej stali S700. Wyjątkową trwałość zapewniają belki główne o wysokości 450 mm oraz zastrzały krzyżowe, które minimalizują ryzyko skręcania ramy. Lekka, perforowana konstrukcja pozwala obniżyć masę własną naczepy do 3200-3400 kg, maksymalizując ładowność. SL TANK współpracuje zarówno z ciągnikami 2-, jak i 3-osiowymi, co daje dużą elastyczność konfiguracji zestawu.

Uniwersalna i unikalna

Naczepa Container Master NP3R45R2GOSL może być rozsuwana mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Trzy konfiguracje ramy pozwalają na transport szerokiego wachlarza kontenerów, w tym 20’’, 2x20’’, 30’’, 40’’, a także 45’’. Model wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty, czy dodatkowe oboje na linii zamków. Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Unikalną cechą pojazdu jest to, że kontenery 20’ mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Źródło: Wielton
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels