Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Prototypowe ciężarówki sprawdzają się w autonomicznych testach praktycznych

Utworzona: 2021-06-29


Od końca 2018 roku MAN Truck & Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) realizują projekt badawczo-testowy pod nazwą „Hamburg TruckPilot”, którego celem jest opracowanie rozwiązań w zakresie automatyzacji.

Po fazie przygotowań i testów punktem kulminacyjnym były rozpoczęte pod koniec maja jazdy testowe, podczas których prototypowe ciężarówki wyposażone w elektroniczne systemy automatyzacji były wykorzystane do realizacji rutynowych zadań logistycznych.

Ważnym elementem ostatecznego sukcesu był udział firmy spedycyjnej Jakob Weets e.K. z Emden. Jako partner logistyczny, firma nie tylko zapewniła kierowców, ale także zadbała o kompletną obsługę kontenerów i wdrożyła prototypowe ciężarówki do swoich normalnych działań transportowych.


Podczas przejazdu testowego kierowca firmy Weets najpierw przetransportował 40-stopowy kontener w imieniu VW Group Logistics z terminalu kontenerowego Weets w Soltau do terminalu kontenerowego Altenwerder (CTA) w porcie w Hamburgu, pokonując trasę długości 70 km i kierując pojazdem w całkowicie tradycyjny sposób.

Po przejechaniu bramki kontrolnej terminalu CTA kierowca przesiadł się na fotel pasażera, a jego miejsce zajął kierowca bezpieczeństwa, który musiał być obecny w kabinie ze względów prawnych i mógł interweniować gdyby wymagała tego sytuacja. Gwarantowało to absolutne bezpieczeństwo wszystkim osobom wykonującym swoje zadania na terenie terminalu.
Następnie ciężarówka przejechała w sposób autonomiczny przez teren terminalu, aby zająć właściwe miejsce na pasie składowania blokowego, a także wykonała samodzielnie manewr cofania do momentu zajęcia właściwej pozycji parkowania. Po przeładunku kontenerów, nastąpił autonomiczny przejazd z powrotem do bramki kontrolnej, gdzie za kierownicą ponownie zasiadł kierowca firmy Spedition Jakob Weets e.K.

Testy pokazały, że autonomiczne ciężarówki da się z powodzeniem zintegrować z naszymi procesami terminalowymi. To ważny krok w obliczu nadchodzącej ery jazdy autonomicznej. Dlatego już teraz chcemy przygotować się na przyszłość, w której autonomiczne ciężarówki będą odbierały lub dostarczały kontenery w naszych terminalach powiedział Till Schlumberger, kierownik projektu w HHLA i odpowiedzialny za projekt Hamburg TruckPilot.


Hamburg TruckPilot to ważny technologiczny kamień milowy na drodze do automatyzacji między węzłami dodał Sebastian Völl, kierownik projektu ds. zautomatyzowanej jazdy w MAN Truck & Bus.

Na trasie wzdłuż autostrady A7 między Terminalem Weets w Soltau a portem, uczestnicy projektu zebrali już wiele danych podczas jazd testowych dla przyszłych projektów, które w przyszłości będą mogły się odbywać również poza obszarami zamkniętymi. Wynika to z faktu, że dopiero pod koniec maja Bundestag i Bundesrat uchwaliły ustawę regulująca zasady jazdy autonomicznej, która zezwala na korzystanie z pojazdów autonomicznych w Niemczech w określonych obszarach działania, np. na trasach między węzłami logistycznymi, pod warunkiem, że są monitorowane przez nadzór techniczny.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels