Główną atrakcją trasy TruckLife jest udział w wyzwaniu za kierownicą nowego modelu TGX, wyposażonego w najnowocześniejsze systemy wsparcia. Należą do nich OptiView, CruiseAssist (asystent jazdy długodystansowej) i LCPA (asystent zapobiegający kolizjom podczas zmiany pasa ruchu). Przy pomocy systemu OptiView, kierowca ma za zadanie wykonać bezpieczny przejazd slalomem i manewrowanie tyłem przez tor przeszkód bez popełniania błędów. Kierowcy ciężarówek mogą również skosztować przekąsek i (bezalkoholowych) napojów w salonie MAN na świeżym powietrzu, gdzie do ich dyspozycji będą eksperci MAN gotowi, by zaprezentować charakterystyczne cechy nowej serii TGX. Kierowcy długodystansowi mogą nawet zdecydować się na nocleg w przestronnej kabinie MAN TGX i doświadczyć wyjątkowego komfortu podczas odpoczynku.

System OptiView odgrywa ważną rolę w zapobieganiu wypadkom. System kamer cyfrowych radykalnie zmniejsza ryzyko niedostrzeżenia innych użytkowników drogi. Ponadto eliminuje martwe pola zarówno po stronie kierowcy, jak i po stronie pasażera, pomagając chronić np. rowerzystów przejeżdżających przez miasta i pieszych na stacjach paliw. OptiView będzie można zamawiać jako opcjonalny dodatek do nowej generacji ciężarówek MAN już od października. Zastępuje on konwencjonalne lusterka zewnętrzne dzięki kamerom rozmieszczonym po bokach i z przodu ciężarówki, oraz kamerze cofania, które dostępna jest jako opcję. Obraz tego, co dzieje się wokół ciężarówki jest wyświetlany na dwóch dużych ekranach o wysokiej rozdzielczości umieszczonych na słupkach A, a także na ekranie systemu multimedialnego. Kierowcy mogą jest zintegrowany z asystentem skrętu. W czasie skrętu systemy oferują idealną kombinację wykrywania i ostrzegania o zagrożeniach na podstawie sygnałów radarowych, a także wizualnej reprezentacji obszarów po prawej, lewej i przed pojazdem bez martwych punktów. W ten sposób MAN OptiView znacząco przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, zwłaszcza w połączeniu z innymi systemami wspomagania kierowcy.
Ponadto system zwiększa bezpieczeństwo osobiste kierowców podczas przerw i noclegów na postojach. Dzięki widoczności we wszystkich kierunkach nie muszą wychodzić z pojazdu ani otwierać zasłon w kabinie, aby sprawdzić, co dzieje się na zewnątrz, jeśli na przykład usłyszą podejrzany hałas. Dzięki temu są lepiej chronieni i mogą w razie potrzeby powiadomić policję o incydencie.

Podczas oficjalnego rozpoczęcia trasy TruckLife na parkingu autostradowym Euro Rastpark w Schweitenkirchen, zaproszeni celebryci rywalizowali z kierowcami ciężarówek w wyzwaniem sprawdzających umiejętności prowadzenia pojazdu. Siedmiu kierowców musiało przejechać tyłem 50-metrowy tor i ostatecznie wjechać na miejsce parkingowe oznaczone pachołkami. Marcel Schoch, kierowca zawodowy ciężarówek i uczestnik ciężarowych rajdów terenowych zdołał wykonać to zadanie w najkrótszym czasie 38 sekund - choć potrącił jeden z pachołków, co kosztowało go dziesięć karnych sekund. Najgorętszy pojedynek wśród celebrytów toczył się między komikiem Matzem Knopem a niemiecko-brytyjskim prezenterem telewizyjnym i muzykiem Rossem Antonym. Knop manewrował ciężarówką prawie tak zręcznie jak profesjonaliści. Ostatecznie był o 30 sekund szybszy niż jego kolega Antony.


Dzięki trasie TruckLife firma MAN parking autostradowy stał się punktem spotkania społeczności kierowców, gdzie promuje się nowe technologie, które mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Źródło: MAN Truck & Bus