Jak poinformował w mediach społecznościowych prof. dr. Dirk Engelhardt, rzecznik zarządu niemieckiego Zrzeszenia Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami (BGL), niedobór kierowców w Zjednoczonym Królestwie jest tak dramatyczny, że dzienne stawki wynoszą już 300 funtów, a kierowców i tak nadal brakuje. W pewnym momencie tego deficytu nie da się już naprawić jedynie zwiększając wynagrodzenia. Jego zdaniem koszty usług logistycznych i płace muszą ciągle rosnąć, a warunki pracy muszą ulegać trwałej poprawie, aby młodzi ludzie byli chętni do podjęcia pracy w dłuższej perspektywie. W Niemczech także brakuje od 60 000 do 80 000 kierowców! Aby powstrzymać pogłębiający się brak kierowców trzeba działać już teraz! W przeciwnym razie czekają nas opóźnienia w dostawach!
Przypominamy, że 20 lipca br. rząd skierował list otwarty do brytyjskiego przemysłu transportowego, w którym przedstawił pakiet środków mających pomóc w rozwiązaniu problem niedoboru kierowców ciężarówek, więcej na ten temat w poniższym materiale.
Brakuje im kierowców - podjęli środki, by temu zapobiec
Ponadto, w drugiej połowie sierpnia br. brytyjska Agencja Normalizacyjna ds. Kierowców i Pojazdów (DVSA) rozpoczęła rekrutację dodatkowych egzaminatorów dla kierowców zawodowych w Anglii i Walii, aby w ten sposób pomóc w zmniejszeniu niedoboru kierowców ciężarówek. Łącznie agencja planuje zatrudnić 40 nowych egzaminatorów zawodowych, spośród obecnych pracowników DVSA oraz kandydatów zewnętrznych, o czym pisaliśmy w poniższym materiale.
Podjęli walkę z brakiem kierowców
Brytyjski rząd poinformował również o kolejnych rozwiązaniach. Dzięki nowym działaniom, które mają usprawnić procedury egzaminacyjne liczba egzaminów na prawo jazdy na samochody ciężarowe, dostępnych każdego roku, ma wzrosnąć o dodatkowe 50.000, więcej na ten temat w poniższym materiale.
Wiedzą, że każdy kierowca zawodowy jest na wagę złota
Źródło: facebook BGL
Utworzona: 2021-09-23