Mimo bliskiego związku z pojazdem demonstracyjnym, wszystkie panele nadwozia ostatecznej wersji zostały przeprojektowane. Między innymi usunięto poziomy przedni pas świetlny a ukośne połączenie między kabiną a skrzynią ładunkową zastapiono pionowym, aby wzmocnić konstrukcję pojazdu. Wewnątrz kabiny zmieniły się tylko kolory i materiały wykończeniowe, m.in. jasna skóra w wersji demonstracyjnej została zastąpiona bardziej praktyczną tapicerką w kolorze grafitowym, a zamiast podłogi z drewna tekowego zastosowano bardziej wytrzymałą matę gumową.
Wkrótce rozpocznie się produkcja pierwszych 25 pojazdów prototypowych, które posłużą do weryfikacji koncepcji. Prototypy zostaną poddane kompleksowym, rygorystycznym testom, które rozpoczną się na początku 2022 roku. W pierwszej fazie testy będą prowadzone przez inżynierów Volta Trucks, a następnie przez klientów, przyszłych użytkowników pojazdów seryjnych.
Kiedy Volta Zero została zaprezentowana we wrześniu 2020 roku niektórzy uważali, że jej rewolucyjna koncepcja i wygląd stworzono tylko na pokaz i taki pojazd nigdy nie zostanie wdrożony do produkcji. Mieliśmy świadomość, że nie będzie to łatwe, ale naszym działaniom przyświecało dążenie do tego, aby dzięki nowatorskiej koncepcji zwiększyć bezpieczeństwo kierowców oraz niechronionych użytkowników dróg, zwłaszcza w centrach miast. Współpracując z zespołem projektowym Astheimer i naszymi inżynierami, opracowaliśmy nowoczesną i elegancką koncepcję – jaką powinien się charakteryzować pojazd elektryczny stworzony od podstaw. Gotowa do produkcji Volta Zero stanowi zmianę paradygmatu w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju pojazdów użytkowychŹródło: Volta Trucks
– powiedział Ian Collins, dyrektor ds. produktów w Volta Trucks.