SL Express, wieloletni klient EWT Automotive, zajmuje się specjalistycznymi przewozami chłodniczymi dla klientów m.in. z branży farmaceutycznej, do czego wykorzystuje przede wszystkim samochody dostawcze. Niedawno jednak firma rozszerzyła działalność i w związku z tym odebrała kilkanaście ciężarówek Mercedes-Benz, w tym dwie z limitowanej serii Edition 2 – najpierw ciągnik siodłowy a teraz zabudowane podwozie z przyczepą.
Bardzo sobie cenię markę Mercedes-Benz i współpracę z EWT Automotive, dlatego postanowiłem wykorzystać okazję do tego, żeby sprawdzić wszystko, co ma do zaoferowania ten pojazd pod kątem przyszłych zakupów kolejnych samochodów. Chcieliśmy też przetestować potencjał zestawu typu tandem, który umożliwia przewóz dwóch różnych ładunków z zachowaniem norm wynikających z certyfikatu TAPA, czyli bez ingerencji w trakcie transportu. W przypadku jednej naczepy nie jest to możliwe. Dodatkowo w każdej chłodni mamy możliwość ustawienia dwóch różnych stref kontrolowanej temperatury. Myślę też, że zyskamy wizerunkowo – zestaw będzie nas wyróżniał i zapewne zostanie pozytywnie przyjęty przez klientów
– spodziewa się Sławomir Lewczuk, właściciel firmy SL Express.
Nowym zestawem będzie jeździł doświadczony kierowca z ponad 20-letnim stażem w zawodzie – Adam Gawinowski. Przyznaje, że najbardziej się cieszy z komfortowego fotela, który w pracy kierowcy jest bardzo ważnym elementem odciążającym kręgosłup. Jak podkreśla właściciel firmy, kwestia wygody kierowcy również miała wpływ na wybór Actrosa Edition 2. Szef bardzo dobrze rozumie potrzeby kierowców, bo sam zaczynał karierę w branży transportowej pracując za kółkiem. Podkreśla, że praca za sterami Actrosa dodatkowo będzie formą docenienia najlepszych kierowców.
Actros Edition 2 ma najmocniejszy silnik, czyli 630 KM, a na pokładzie znalazły się wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, takie jak Active Brake Assist 5, system jazdy półautonomicznej Active Drive Assist, cyfrowe kamery MirrorCam zamiast lusterek oraz Predictive Powertrain Control, a także Multimedia Cockpit. Kierowca powinien być również zadowolony z największej kabiny GigaSpace, komfortowego, klimatyzowanego fotela z masażem i pneumatycznego zawieszenia z przodu i z tyłu. Tapicerka została wykonana z naturalnej skóry,Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska
a kabinę można oświetlić w stylu ambiente w wielu kolorach
– wylicza Bartłomiej Święcki, doradca handlowy EWT Automotive.