Od dziesięcioleci FUSO Canter jest międzynarodowym bestsellerem wśród lekkich samochodów ciężarowych, co zawdzięcza najmniejszej średnicy zawracania w swojej klasie, dużej ładowności i uniwersalności. Od premiery rynkowej w 1963 roku wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu. Wraz z rozpoczęciem produkcji w Portugalii oferujemy naszym europejskim klientom samochód znacznie ulepszony pod względem bezpieczeństwa i komfortu oraz wyposażony w kabinę o nowoczesnym designie
– oświadczył Philipp Panter, Head of Sales, Marketing & Customer Service w firmie FUSO Europe.
FUSO Canter produkowany w Tramagal został zaprojektowany w Japonii, jednak większość jego części pochodzi od ponad 90 europejskich dostawców, w tym silnik, komponenty osi, sprężyny, hamulce, opony, reflektory i lampy, a także fotele i większość elementów wykończenia wnętrza. FUSO dostarcza z Japonii przede wszystkim wymagające skomplikowanej obróbki komponenty kabiny oraz ramę pojazdu, części osi, kierownicę, układ ogrzewania i klimatyzacji, a także innowacyjną dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic.
Od 1980 roku wyprodukowaliśmy już niemal 240 tysięcy ciężarówek FUSO. Teraz ten dorobek znalazł swoją kontynuację w postaci nowego Cantera, który już zjeżdża z linii produkcyjnej i jak zawsze spełnia wysokie standardy jakościowe FUSO i Daimler TruckZakład w Tramagal, położony ok. 150 km na północny wschód od Lizbony, produkuje Cantera oraz jego siostrzany model z napędem elektryczno-akumulatorowym – eCantera. Zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju wyznaczonymi dla europejskich zakładów produkcyjnych, fabryka dąży do osiągnięcia w 2022 r. neutralności produkcji pod względem emisji CO2.
– zapewnił Jorge Rosa, prezes i dyrektor zarządzający Mitsubishi Fuso Truck Europe.
Źródło: Daimler Truck