Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dla profesjonalistów ceniących komfort

Utworzona: 2022-01-27


Komfort jazdy jak w samochodzie osobowym, liczne funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, trzy wersje nadwozia, trzy rozstawy osi, długość od 4,6 do 5,3 m, wysokość ok. 1,9 m, pojemność ładunkowa wynosząca 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 oraz ładowność do 1,4 tony - to najkrótsza charakterystyka nowego Fiata Scudo. 

Fiat Professional powrócił do historycznej nazwy lekkiego samochodu dostawczego produkowanego do 2016 r. w fabryce w Hordain we Francji, aby zastąpić Talento. Po E-Ducato wprowadzonym na rynek w kwietniu 2021 r., Scudo jest drugim samochodem dostawczym producenta dostępnym także w wersji elektrycznej. Auto z napędem spalinowym jest oferowane jako furgon, furgon brygadowy i platforma do zabudowy, natomiast E-Scudo występuje również jako pasażerskie Kombi. Zamówienia na nowy model można już składać.


W kompaktowych wymiarach zewnętrznych udało się konstruktorom "zamknąć" duże możliwości transportowe, m.in. dzięki inteligentnemu wykorzystaniu przestrzeni, dużej ładowności i sporej kubaturze ładowni. Np. wersję z podwójnym siedzeniem dla pasażerów można zmienić w wygodne stanowisko do pracy kierowcy lub powiększyć przestrzeń ładunkową i stworzyć możliwość przewożenia długich przedmiotów.

Jak w osobowym

Jednym z najważniejszych celów, jaki postawili sobie projektanci nowego Scudo, było stworzenie komfortowego miejsca pracy dla kierowcy - dzięki takim rozwiązaniom jak pozycja za kierownicą zbliżona do tej w samochodzie osobowym oraz skuteczna izolacja akustyczna kabiny w celu zminimalizowania hałasu, wstrząsów i wibracji. Ergonomiczny stopień zapewnia łatwy dostęp do kabiny, a podniesiony fotel gwarantuje optymalną widoczność tego co dzieje się na drodze. Wyświetlacz Head-Up dostarcza kluczowych informacji w polu widzenia kierowcy, bez rozpraszania jego uwagi, zmniejszając tym samym poziom stresu i zwiększając komfort prowadzenia.


Auto doskonale trzyma się drogi dzięki przedniemu i tylnemu zawieszeniu niezależnemu (wzmocniona oś przednia z kolumną McPhersona i stabilizatorem poprzecznym, a oś tylna z wahaczami skośnymi) i amortyzatorom o zmiennej charakterystyce tłumienia (AMVAC) w zależności od prześwitu pojazdu.

Wszechstronne wspomaganie

Dostępny jest zestaw 14 funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych; automatyczny system hamowania awaryjnego (aktywowany w chwili wystąpienia wysokiego ryzyka kolizji), Lane Departure Warning (ostrzega o zjeżdżaniu z zajmowanego pasa ruchu), Blind Spot Alert (ostrzeżenia o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterka wstecznego podczas wyprzedzania), system wczesnego ostrzegania o przeszkodach na drodze oraz system ostrzegania przed kolizją czołową.


Aby zapewnić optymalne osiągi i właściwą przyczepność w każdych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) auto można wyposażyć w system Grip Control. Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania wyświetlająca obraz 180° odtworzony z góry, pozwalają kierowcy bezpiecznie wykonywać manewr parkowania.

Pomysłowa modułowość

Samochód można dostosować do indywidualnyh potrzeb. Bazowa wersja ma długość 4,96 m, wydłużona Maxi 5,31 m, a najkrótsza Compact zaledwie 4,61 m. Dzięki wysokości ok. 1,9 m auto może wjechać do podziemnych parkingów.



System Moduwork pozwala przekształcić fotel pasażera w miejsce pracy, a w schowkach pod siedzeniami umieścić przedmioty potrzebne kierowcy. Możliwe jest również powiększenie przestrzeni ładunkowej o 0,5 m3 do łącznej pojemności 6,6 m3 w celu przewożenia przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi).


Scudo jest dostępny w trzech wersjach: furgon, furgon z kabiną brygadową oraz platforma do zabudowy, z dwoma poziomami wyposażenia (Easy i Lounge) oraz czterema silnikami Diesla: o pojemności 1,5 l i mocy 102 lub 120 KM (współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną); 2-litrowym o mocy 145 KM (z 8-biegową skrzynią manualną lub automatyczną) lub o mocy 177 KM (8-stopniowy "automat").


Wersja elektryczna

Furgon, także z kabiną brygadową, jest dostępny w wersji z napędem akumulatorowo-elektrycznym, przy czym ładowność jest ta sama niezależnie od układu napędowego. E-Scudo występuje również jako Kombi do przewozu pasażerów - z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W zależności od potrzeb, siedzenia można złożyć w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, a składany drugi rząd siedzeń w wersji brygadowej pozwala na przewiezienie 3 dodatkowych osób w stosunku do wersji furgon.

Scudo w wersji zeroemisyjnej napędza silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). Auto może być wyposażone w akumulatory 50 lub 75 kWh, z mocą ładowania AC (prąd przemienny) do 11 kW i DC (prąd stały) do 100 kW. Baterię można naładować do 80% w 45 minut.

Auto ma zasięg do 330 km w cyklu WLTP, co jest wielkością wystarczającą dla osób pracujących w mieście i na przedmieściach. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że na faktyczny zasięg wpływa wiele czynników, takich jak prędkość i styl jazdy, warunki atmosferyczne, topografia terenu, obciążenie ładunkiem, ciśnienie powietrza w oponach, korzystanie z ogrzewania, klimatyzacji, radia itp.

Źródło: Fiat Professional
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels