Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jeśli wodór, to zielony...

Utworzona: 2022-04-28


Scania wspólnie z firmą Cummins Inc są uczestnikami projektu HyTrucks stworzonego przez Air Liquide i zarząd portu w Rotterdamie. W jego wyniku powstanie 20 elektrycznych ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi. Pojazdy będą tankowały zielony wodór.

Od wielu lat Scania uczestniczy w różnych projektach rozwojowych technologii wodorowych, aby uzyskać cenne doświadczenie i wiedzę w tym obszarze. Firma zaznacza jednak, że w centrum jej zainteresowania są bateryjne pojazdy elektryczne (BEV), które zapewniają użytkownikom dłuższy czas pracy bez przestojów i niższe koszty w przeliczeniu na kilometr lub godzinę pracy.

Ciężarówki, które powstaną w ramach nowego projektu będą zbudowane na platformie akumulatorowych pojazdów elektrycznych Scania. Będą wykorzystywały systemy ogniw paliwowych PEM firmy Cummins oraz jej rozwiązania w zakresie tankowania i przechowywania wodoru. W 2024 roku 20 ciężarówek wyposażonych w ogniwa paliwowe firmy Cummins będzie wykorzystanych w ramach projektu HyTrucks, stworzonego przez Air Liquide i zarząd portu w Rotterdamie. Przedsięwzięcie pozwoli Scanii zebrać dalszą wiedzę na temat instalowania systemów ogniw paliwowych, ich eksploatacji, a także skorzystać z doświadczeń klientów.

Od początku daliśmy jasno do zrozumienia, że napęd akumulatorowy jest dla nas główną technologią dla wszystkich zastosowań w transporcie drogowym. Jesteśmy jednak otwarci na to, czego oczekują nasi klienci, również w odniesieniu do innych rozwiązań, takich jak wodór. W niektórych zastosowaniach i obszarach geograficznych, gdzie pojazdy BEV nie są rozwiązaniem optymalnym, widzimy, że lepiej sprawdzą się pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi. Prowadzimy ścisły dialog z naszymi klientami na temat tego, która opcja jest najlepsza – zarówno z punktu widzenia ich własnej działalności, jak i dla klimatu
– zaznaczył Fredrik Allard, dyrektor ds. e-mobilności w Scanii.
Aby przyspieszyć wdrożenie transportu zrównoważonego potrzebne są wszystkie źródła energii odnawialnej. Wodór to dobry sposób na przechowywanie energii w długich cyklach i z pewnością odegra ważną rolę w dekarbonizacji, jeśli będzie produkowany w sposób przyjazny dla środowiska. Scania chce zebrać jak najwięcej informacji o tym, jaką rolę może odegrać zielony wodór. Może nie jest to najbardziej wydajne rozwiązanie, ale wolne od węgla.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels