Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

7,5- i 12-tonowe warianty elektrycznej ciężarówki Volta Zero

Utworzona: 2022-05-02


Oba modele zostały zaprojektowane przez partnera firmę Astheimer Design z siedzibą w Warwick w Wielkiej Brytanii we współpracy z własnym zespołem inżynierskim firmy Volta Trucks.

Nowe wersje nawiązują wizualnie do modelu 16-tonowego, który obecnie przechodzi szeroko zakrojony program prac rozwojowych oraz testy zanim zostanie poddany ocenie klientów jeszcze w tym roku. Przód wersji 7,5- i 12-tonowych będzie identyczny, przy czym model 12-tonowy posiada dłuższe podwozie i nadwozie oraz drugi zestaw tylnych kół ze względu na większą ładowności.

Tak jak wersja 16-tonowa, lżejsze modele wyróżniają się innowacyjną kabiną zapewniającej wysokiej jakości środowisko pracy dla kierowcy. Projektując całkowicie od podstaw pojazd bez tradycyjnego silnika spalinowego, projektanci i inżynierowie mogli przyjąć nowatorskie podejście do konstrukcji samochodów ciężarowych w tym segmencie. Kabina zapewnia kierowcy szerokie pole widzenia wokół pojazdu w zakresie 220 stopni. Dzięki temu Volta Zero uzyskała najwyższą ocenę wg standardu Transport for London, w którym nacisk jest położony na optymalną widoczność i redukcję martwych pól wokół pojazdu. Ochronę niechronionych uczestników ruchu drogowego zwiększają kamery cofania zastępujące tradycyjne lusterka, kamera zapewniająca widok otoczenia pojazdu z lotu ptaka w zakresie 360 stopni, oraz systemy ostrzegania o martwych polach, które wykrywają obiekty znajdujące się po bokach pojazd.

Ponieważ pojazd nie posiada silnika spalinowego, kierowca Volty Zero siedzi znacznie niżej niż w konwencjonalnej ciężarówce: linia wzroku znajduje się na wysokości około 1,8 metra, co ułatwia komunikację wizualną z pieszymi i rowerzystami. A dzięki centralnie umieszczonemu fotelowi kierowca może wsiadać i wysiadać z pojazdu po obu stronach, a przesuwane drzwi zapewniają bezpieczeństwo przejeżdżającym rowerzystom

7,5- i 12-tonowe wersje Volty Zero zmieniają również wrażenia i przestrzeń roboczą kierowcy. Dzięki niemal bezgłośnej pracy i ograniczonemu do minimum przeciążeniu poznawczemu, jakie zapewnia intuicyjna deska rozdzielcza i znajdujące się na niej interfejsy, wrażenia z jazdy Voltą Zero są bardziej zbliżone do tych, jakie oferują samochody osobowe klasy premium.

Prace rozwojowe dotyczące obu wersji są prowadzone w tempie niespotykanym w branży pojazdów ciężarowych. Od momentu potwierdzenia rozpoczęcia projektu w grudniu 2021 r, flota pilotażowa przeznaczona do testów dla klientów ma zostać uruchomiona w 2024 r., a produkcja seryjna rozpocznie się na początku 2025 r. Wersje 7,5- i 12-tonowe będą stanowić istotny element realizacji firmowego celu, jakim jest sprzedaż ponad 27 000 sztuk rocznie do roku 2025 r.

Źródło: Volta Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels